I po wakacjach - Tematy tygodnia #72

in #polish5 years ago
Nie samą pracą człowiek żyje… Łatwo to powiedzieć ale w rzeczywistości, kiedy jest się ojcem to tak jakby pracowało się na dwa etaty. Przed pracą i po pracy “mój” czas należy do mojego syna i jego aktualnych pasji, które z racji młodego wieku, ciekawości świata i odkrywania kolejnych interesujących zajęć potrafią zmieniać się z tygodnia na tydzień. W poniedziałek może to być akrobatyczna jazda na rowerze a w piątek ćwiczenia kalisteniczne na drążkach lub bieganie po bieżni choć jeszcze miesiąc temu była to piłka nożna… Czasem trudno nadążyć za tymi zmianami. Rzadko bo rzadko ale trafiają się wolne chwile, które mogę z czystym sumieniem poświęcić tylko sobie i spędzić je tak by odpocząć a jednocześnie realizować swoje marzenia i pasje a ja od zawsze kocham konie.

Kilka dni temu przy okazji pracy w terenie trafiła mi się niespodziewana kasa za przypadkowe zlecenie. Obiekt na którym pracowaliśmy stał w lesie i klient narzekał, że przez zasypane igliwiem rynny zalewa mu ogród i taras dodatkowo nie ma kto mu zdemontować starej, zardzewiałej anteny i kłębka schłamionego okablowania straszących na kominie. On sam ma lęk wysokości i na drabinę to najwyżej na dwa szczeble wejdzie bo zaraz mu się kręci w głowie. Rozumiem go, znam kościelnego, który na dzwonnicę to najwyżej na 1 galerię wchodzi na czworakach i to po “setce” :) ... Dach był “prosty” do biegania, czteropołaciowy nazywany czasem brogowym, kryty gontem papowym o łagodnym kącie nachylenia. Umówiłem się, że wjadę po pracy i ogarnę mu te tematy i tak wpadła mi niespodziewana gotówka.

Łatwo przyszło i łatwo poszło :) Z zasady “lewą kasę” zawsze inwestuję w siebie więc dołożyłem kilka złotych i stałem się szczęśliwym posiadaczem nowego kasku i nowej pary bryczesów do jazdy konnej. Uwierzcie mi... To był strzał w dychę!

Najbardziej zadowolony jestem z kasku, nie wyobrażam sobie bezpiecznej jazdy bez tej podstawowej ochrony głowy. Doceniłem go zwłaszcza terenie leśnym gdzie często jeżdżę zdarzają się tam czasem kolizje z niskimi gałęziami a na padoku nawet podczas standardowej jazdy w zastępie może przydarzyć się upadek.

Dziś miałem wolne kilka godzin od rana więc skoro świt pojechałem do stajni w lesie na umówiona wcześniej ostatnią już wakacyjną jazdę w leśnej stajni. Wakacje w tym roku poza wyjazdem do Stegny starałem się spędzać w lesie pośród stada koni. Postawiłem na aktywny wypoczynek - jazdy i praca przy pielęgnacji koni oraz chwilę wyciszenia z książką w tym zielonym azylu położonym z dala od miasta.

Kask okazał się lekki i bardzo wygodny a dzięki regulacji mogłem idealnie dopasować go do głowy a zmiana dresów na bryczesy niesamowicie poprawiła mi dosiad i sam komfort jazdy. Jeżeli ktoś chce czerpać w pełni przyjemność z jazdy konnej, naprawdę warto zainwestować w ten podstawowy sprzęt jakim prócz bryczesów i kasku są sztyblety i czapsy.

Pora karmienia stada to chwila spokoju na padoku, stado zajęte jest posiłkiem i można posiedzieć z nimi i nacieszyć się towarzystwem koni zgromadzonych w jednym miejscu.

Maluchy w leśnej stajni już sporo podrosły i podczas jazd towarzyszyły na padoku swoim mamom… i uwierzcie mi są piekne i szybkie są jak wiatr :)



Nie mogę doczekać się już wyjazdów w teren kiedy w lesie pojawi się jesień i soczysta zieleń ustąpi miejsca ciepłym kolorom w odcieniach złotych żółci i ubranych w plamy szkarłatu brązów.

Kończą się wakacje… To był dobry czas! :)

Tekst zgłaszam do konkursu Tematy Tygodnia#72 jako swobodną wariację w nawiązaniu do Temat 3: I po wakacjach

Foto - Autor

Sort:  

This post is supported by @tipU upvote funded by @grecki-bazar-ewy :)
@tipU voting service: instant, profitable upvotes + profit sharing tokens | For investors.

Twój post został podbity głosem @sp-group-up oraz głosami osób podpiętych pod nasz "TRIAL" o łącznej mocy ~0.17$. Zasady otrzymywania głosu z triala @sp-group-up znajdziesz w ostatnim raporcie tygodniowym z działalności @sp-group, w zakładce PROJEKTY.

@michalx2008x

Chcesz nas bliżej poznać? Porozmawiać? A może chcesz do nas dołączyć? Zapraszamy na nasz czat: https://discord.gg/rcvWrAD

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 62668.27
ETH 3332.07
USDT 1.00
SBD 2.46