Kolejowe podróże - a może by tak....Budapeszt

in #polish5 years ago

Wybaczcie proszę, że ten wpis publikuję dopiero dzisiaj. Wiem, że sporo czasu upłynęło od mojego poprzedniego wpisu a ten dzisiejszy jest z nim mocno skorelowany. W tamtym artykule pytałem o Wasze przypuszczenia, dokąd wybrałem się na wycieczkę pociągiem. Trochę wskazówek mogliście znaleźć w samym artykule. @Wadera była na prawdę blisko, bo kierunek idealny, aczkolwiek poniosło mnie trochę dalej. Moją finalną destynacją (finalną z punktu widzenia podróży pociągiem, bo potem dotarłem jeszcze trochę dalej) był Belgrad. Dziś chciałem podzielić się z Wami wskazówkami jak tanio dotrzeć do tej europejskiej Stolicy.

Najprościej chyba skorzystać z oferty Flixbusa, który dzisiaj oferuje już połączenia zarówno z Budapesztem jak i Belgradem. Cena jest jednak uzależniona od tego z jakim wyprzedzeniem kupimy bilet i jak dużą popularnością cieszy się nasz kurs (w popularnych godzinach najtańsze bilety szybko się rozchodzą).

Możemy jednak skorzystać z oferty promocyjnej kolei europejskich. Z racji tego, że ja swój bilet kupowałem dosłownie na parę dni przed wyjazdem ceny Flixbusa czy linii lotniczych nie wyglądały tak zachęcająco, a opcję kolejową miałem już przetestowaną parę lat temu. Ale po kolei.

Polska (Warszawa/Kraków/Katowice) - Węgry (Budapeszt)

Visit Budapest
W dzisiejszym wpisie podzielę się z Wami wskazówkami jak tanio dotrzeć do Budapesztu. Nie ma niestety bezpośrednich połączeń kolejowych do Belgradu, co z jednej strony może być postrzegane jako minus, z drugiej jako plus. Jadąc do Belgradu musimy przesiąść się w Budapeszcie dzięki czemu możemy rozprostować kości i zobaczyć po drodze kolejne, piękne europejskie miasto. Dla mnie opcja idealna.

640px-Budapest_East_Station_2.jpg
fot. Dworzec kolejowy Keleti w Budapeszcie

Jeżeli chodzi o dojazd do Budapesztu to najlepiej będzie skorzystać z oferty promocyjnej PKP Intercity "Visit Budapest". Cena biletu w zależności od trasy przedstawia się następująco:
- Warszawa – Budapeszt – 49 euro
- Kraków – Budapeszt – 39 euro
- Katowice – Budapeszt – 39 euro

Powyższe ceny są cenami biletu powrotnego, bo tylko taki możemy nabyć w promocji. Dodatkowo musimy doliczyć koszt miejscówki w wysokości 3,50 euro. Ceny te dotyczą drugiej klasy. Jeżeli chcemy podróżować pierwszą klasą musimy skorzystać z innej oferty - Super Promo International - o której parę słów poniżej. Minusem jest to, że nie możemy robić przerw w podróży, co było dozwolone we wcześniejszej promocji "Budapest Specials" z której miałem okazję korzystać poprzednim razem. Tak więc nie możemy po drodze odwiedzić miast Czeskich czy Słowackich przez które będziemy przejeżdżać.


Zdjęcie autorstwa Markv~commonswiki na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0. pochodzi ze strony: wikipedia.org

Sort:  

A korzystałeś z biletów interrail (sugeruję zerknąć raczej na bilety na jeden czy kilka krajów zamiast na całą Europę)? Niestety mocno podrożały i oferta uboższa niż za czasów gdy ja się pociągami tłukłem po Europie, ale w ogóle bilety kolejowe w Europie są teraz strasznie drogie.

Słyszałem o tym Interrail ale jak to przeliczyłem to wychodziło mi nieco drożej więc niestety nie miałem możliwości skorzystania.

Gratulacje! Twojej wysokiej jakości treść podróżnicza została wybrana przez @lesiopm, kuratora #pl-travelfeed, do otrzymania 100% upvote, resteem oraz podbicia całym trailem @pl-travelfeed! Twój post jest naprawdę wyjątkowy! Artykuł ma szansę na wyróżnienie w cotygodniowym podsumowaniu publikowanym na koncie @pl-travelfeed. Dziękujemy za to, że jesteś częścią społeczności TravelFeed!

komentarz.png

Dowiedz się więcej o TravelFeed klikając na baner powyżej i dołącz do naszej społeczności na Discord.

Congratulations @verticallife! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 1750 upvotes. Your next target is to reach 2000 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Dzięki za info! Pracuje na kolei, ale żebym się aż tak interesował to nie😀
Pamiętam jak były promocje na bilety do Czech za 100zł. Dzięki za info!

Posted using Partiko Android

na kolei tak często zmieniają się zasady i promocje, dodatkowo teraz działa tyle spółek i podspółek, że jak nie pracujesz stricte w tym temacie to nie dziwię się, że nie znasz wszystkich promocji na pamięć.
PS. własnie wrzuciłem kolejny artykuł z opisem pozostałych promocji na trasie do Budapesztu https://staging.busy.org/@verticallife/kolejowe-podroze-a-moze-by-tak-budapeszt-uzupelnienie

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62912.13
ETH 2544.21
USDT 1.00
SBD 2.84