Jak nauczyć się szybko pisać na klawiaturze?

in #polish6 years ago

student-849822.jpg
Jedną z umiejętności jakie powinien posiąść programista, to powinien nauczyć się szybko i bezbłędnie pisać na klawiaturze. Jak się tego nauczyć i czy jest ono w ogóle potrzebne?

Moje początki szybkiego pisania
Niecały rok temu znalazłem na jednym z for internetowych wpis na temat szybkiego pisania. Temat ten bardzo mnie zaciekawił. Postanowiłem przeczytać wpis oraz komentarze znajdujące się pod tym wpisem. Znajdował się tam link do jednej ze stron, gdzie można było wykonać test szybkiego pisania. Nie poszło mi najlepiej, lecz nie było tragedii. Wtedy był czas kiedy planowałem napisać swojego pierwszego ebooka, więc chciałem potrenować szybkie pisanie. Kilka razy w tygodniu wchodziłem na kurspisania.pl i ćwiczyłem. Później ćwiczyłem także na stronie pisania bezwzrokowego. Uczyłem się szybko pisać, lecz nie uczyłeś się że dany palec odpowiada za dany klawisz. Gdyż kosztowałoby mnie to bardzo dużo czasu, aby zmienić swój styl pisania.

Jak nauczyłem się bezwzrokowego pisania?
Gdy korzystasz kilka godzin dziennie z komputera, po pewnym czasie wiesz mniej więcej gdzie dany klawisz się znajduje i wiesz gdzie masz kliknąć. Wydaję mi się że zasługę w tym miało także granie w gry m.in. CS:GO, które nauczyło mnie grać nie patrząc na klawiaturę. Szczerze sam nie wiem kiedy nauczyłem się tej sztuki, na pewno usprawniły mi to strony pisaniebezwzrokowe.pl oraz kurspisania.pl. Lecz wcześniej pisząc na klawiaturze nie patrząc na nią popełniałem i nadal popełniam błędy.

Czy warto ćwiczyć pisanie na klawiaturze?
Według mnie warto, znacznie usprawnia to naszą pracę. Na pisanie nie tracimy tak dużo czasu, gdybyśmy pisali tekst ręcznie. Kiedyś gdy miałem złamany palec przynosiłem laptopa do szkoły aby robić notatki z lekcji. Wtedy dopiero zauważyłem jak duża jest różnica w pisaniu, gdy piszesz ręcznie, a umiesz szybko pisać na klawiaturze laptopa.

Moje posty na blogu mają średnio 400-600 wyrazów. Nie jest to jakaś spora ilość, staram się aby były one krótkie i zwięzłe, bo mało kto czyta długi wpis do końca. Napisanie posta wraz z jego wymyśleniem co chcę zawrzeć zajmuje mi około 40-60 minut. Dużo w trakcie pisania myślę co chcę napisać, lecz ten czas był o wiele dłuższy gdybym nie umiał szybko pisać na klawiaturze.

Praktyka czyni mistrza!
Jeśli chciałbyś nauczyć się szybko pisać na klawiaturze polecam tobie dwie strony które tobie to umożliwią. Stron takich jest setki, jak nie tysiące. Pierwszą z nich jest kurspisania.pl, a druga to pisaniebezwzrokowe.pl/

Sort:  

Tak naprawdę: wystarczy długo siedzieć przed komputerem, poznać układ klawiatury i tyle. Żadna filozofia "szybkiego pisania" za tym się nie kryje.

Ech... ja siedzę w necie godzinami codziennie od 10 roku życia a i tak piszę sześcioma palcami. Ale za to szybko :D

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 60984.38
ETH 3379.71
USDT 1.00
SBD 2.47