Konkurs Kulinarny (7) - Fenkuł, pomarańcza i granat ze szpinakiem - wiosenna sałatka

in #polish6 years ago (edited)

53CF7486-44B7-4CC7-B4BB-7D2DB031107D.jpeg

Gdy tylko dowiedziałam się o kolejnej edycji konkursu, i gdy tematem okazały się sałatki, jedynym warzywem, które przyszło mi natychmiast na myśl był fenkuł.

Fenkuł włoski, znany też jako koper słodki, powinien częsciej gościć na moim stole. Jest orzeźwiajacy, lekki i ma zaskakujacy anyżkowy smak. Dzięki niemu tworzy dobre smakowo połaczenia z owocami. Korzeń fenkułu jest chrupki więc jeśli zależy Wam na tym komponencie to polecam.

7A54A56D-0EFB-4B7B-8A3D-DFAAC0381BDA.jpeg

Myślac o fenkule zaczęłam budować otoczkę owocowo-warzywna do mojej bazy. Kiedyś robiłam sałatkę z fenkułu i jabłka. Była wspaniała ale chciałam urozmaicić ten duet. W sumie z jabłka zupełnie zrezygnowałam na korzyść owocu granatu. W zasadzie dodatek jabłka dodałby winnego smaku sałatce, więc jeśli będziecie ja robić to można wypróbować jego domieszkę. Całość uzupełniłam karmelizowanymi orzechami włoskimi. Marzenie!

Jeśli chodzi o słodki koper to zużywam i korzeń i pędy, a także nasiona (owoce). Te ostatnie uwielbiam żuć. Maja smak porównywalny do lukrecji. Fenkuł, ważna informacja, ma właściwości lecznicze.

Mam w domu olejek fenkułowy, którego używam jako dodatek do kremów lub płynu do płukania ust gdy robię.

A teraz sałatka, która była rarytasem. Podana z kawałkiem tostowanego pieczywa napełniła mój żoładek nie powodujac uczucia ciężkości. Po takiej przekasce doskonale pracowało mi się w ogrodzie.

Składniki:

  • szpinak (u mnie dwie garście)
  • fenkuł
  • owoc granatu
  • pomarańcza
  • garść orzechów włoskich
  • 2 łyżki cukru
  • 4 łyżki wody
  • wanilia
  • szalotka
  • sok i łyżeczka skórki startej z pomarańczy
  • sok i łyżeczka skórki startej z cytryny
  • 3 łyżki oliwy
  • sól i pieprz

Sałatkę się przygotowuje szybko. Owoc granatu można obrać wcześniej badź kupić gotowe pestki.

F69D7D3F-CFB8-49B4-91F0-FF14F3D78750.jpeg

Ja lubię w granatach podłubać więc kupuję całe. Poza tym długo zachowuja świeżość w lodówce.

Szpinak myjemy, układamy na półmisku i nakładamy pokrojony fenkuł.

AA7497A1-258F-4F04-A8E1-631A42B53245.jpeg

Dekorujemy czastkami pomarańczy.

9274F28E-FA83-40F9-BB7D-23C237488ECA.jpeg

Posypujemy pestkami granatu.

ECF2E53D-3E3D-4777-9B3F-F4ECBDDC8557.jpeg

By zrobić karmelizowane orzechy należy wsypać cukier i wanilię na patalnię, zalać woda i zagotować. Wrzucić orzechy i gotować potrzasajac patelnia do wyparowania wody. Potrwa to kilka minut.

FC542D71-17A9-432F-BBC9-52193A50EF7A.jpeg

Po tym zabiegu orzechy będa chrupiace i aromatyczne. Wzbogaca nasza sałatkę rówież w białko.

39320CE4-B180-4BCB-9D73-C9F6629CD8F9.jpeg

Układamy orzechy na sałatce. Nadmiar zjadamy zanim całość będzie gotowa do podania. Sa pyszne i bardzo uzależniajace;)

Robimy sos mieszajac drobniutko posiekana szalotkę, soki i skórki z cytrusów, oliwę, sól i pieprz.

18102A2B-4336-4A76-B71F-2F406E974A51.jpeg

Polewamy i delektujemy się tymi wspaniałościami natychmiast!

75B532E9-7B6B-4552-86C1-2A046CDE0513.jpeg

Sort:  

Hello sweetsandbeyond!

Congratulations! This post has been randomly Resteemed! For a chance to get more of your content resteemed join the Steem Engine Team

Sounds good to me! Thanks!

With great power, comes great responsibility.

Jak dla mnie bardzo nietypowa sałatka. Ciekawa jestem smaku tych karmelizowanych orzechów włoskich i tego fenkulu. :)

Zachęcam do próby zrobienia karmelizowanych orzechów w domu! Na słodko sa rewelacyjne!

Z moja córeczka się nimi delektowałyśmy całe popołudnie.

Pozdrawiam!

Bardzo ciekawie się zapowiada i wygląda apetycznie. Połączenie z wanilią bardzo intrygujące i warte spróbowania.

Bardzo ciekawy przepis na zdrowy i kolorowy posiłek :)

Dzięki piękne @tapioka! Przyznam nieskoromnie, nie po raz pierwszy, że jest wspaniała;)

Cudownie wygląda Twoja sałatka :) Mam fenkuł w ogrodzie ale nie pomyślałam o tym żeby go połączyć z owocami. Pewnie kuchnia grecka za bardzo na mnie wpływa, muszę to zmienić ;)

20180127_122623.jpg
to zdjęcie zimowe, teraz bulwy są na prawdę duże i już wiem co z nich zrobię ;)

Jakież one dostojne! Gdybym miała większy obszar do zagospodarowania ogródkowego posadziłabym i te cuda!

A jak przygotowujesz fenkuł po grecku?

Dziękuję za komlement! Kombinacje warzyw, owoców, pestek, orzechów lub kasz sa niesamowite! A ile opcji do kreowania nowych dań:)

Wygląda apetycznie........ciekawe jak smakuje.......:)

Dziękuję bardzo! Smakowała bardzo dobrze:)

I wish there was a meme to show my emotions for this

Feel free to use words to describe;)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 66845.00
ETH 3089.30
USDT 1.00
SBD 3.72