Lifehack. Masło

in #polish6 years ago

Prawdopodobnie większość z was wie, że obecnie bardzo trudno jest znaleźć naturalne masło na rynku. W 80% przypadków kupujesz masło z dodatkiem oleju roślinnego, czy to oleju palmowego, czy innego. Jak zrozumieć, jaki rodzaj masła kupujesz w tej chwili?

Oczywiście wiele ogranicza się tylko do ceny i wyglądu etykiety, która z pewnością zostanie napisana, że to naturalne masło z naturalnego kremu! Ale jeśli wierzymy we wszystko, co dziś jest napisane na jedzenie, będzie to zbyt naiwne. Tak, a cena czasami nic nie mówi, chociaż kilogram naturalnego masła z pewnością nie może kosztować mniej niż koszt 20 litrów mleka, który idzie, aby go uzyskać.

W Internecie istnieje wiele wskazówek, jak określić naturalne masło już wracając do domu. Na tym również nie skupię twojej uwagi, ponieważ jedna figa już ją kupiłeś! Jak ustalić naturalność masła w momencie przybycia do sklepu?

Po pierwsze, mogę kupić ten produkt tylko gdzie otwarcie leży w lady chłodnicze i go mieć swobodny dostęp do kupującego. Tak więc w supermarketach.

Zasada wyboru jest prosta! Dociśnij palcem na powierzchni paczki masła: Jeżeli olej jest wciśnięty dobrze, więc jest z dodatkiem oleju roślinnego, a jeśli jest to ciało stałe, oznacza to, że jest to bardziej naturalne! Dlatego wybierz dla siebie najbardziej wytrzymałe ze wszystkich prezentowanych olejków i zapewnij, że będzie to najbardziej naturalne!

Z reguły, gdy wrócisz do domu z takim masłem i rozwiniesz go, poczujesz delikatny kremowy zapach. Rozpuści się w ustach bez żadnego osadu w języku, a jeśli umieścisz go w zamrażarce, po usunięciu i rozpoczęciu cięcia poczujesz, że zrywa się i trochę kruszy - to znak dobrego naturalnego masła!

Udane zakupy!

Sort:  

Ja po prostu czytam co jest napisane na opakowaniu ;)

Ale wymyśliłeś...

Nie zgodzę się, że cena masła nie może być niższa niż koszt mleka, dlatego, że z jego produkcji uzyskuje się odtłuszczone mleko w proszku. Niedawne skoki cen masła miały swoją przyczynę właśnie w spadkach popytu na OMP, dlatego np. Taniały czekolady (bo OMP jest jednym z głównych składników) co do hacka - wypróbuje!

This post has received a 4.50 % upvote from @aksdwi thanks to: @smotritelmayaka.

Jestem w dobrej sytuacji bo mam swoje domowe masło, kozie :)

Zastanawiam sie jak rozni sie w smaku maslo kozie od zwyklego

Jeżeli śmietana nie jest kwaśna to w smaku nie ma różnicy w porównaniu z masłem krowim (tak samo nie ma różnicy w smaku mleka, pod warunkiem że zwierzęta są czyste i w koziarni jest czysto). Jeśli chodzi o konsystencję, to można smarować od razu po wyjęciu z lodówki (masło kozie nie jest tak bardzo twarde jak krowie).

Ciekawe, muszę kiedyś spróbować. Co do koziego mleka to nigdy nie piłem, ale z tego co czytałem, to ma specyficzny zapach i posmak. Z autopsji wiem, że tyczy się to sera koziego (no chyba, że wszystkie kozie sery, które jadłem były z brudnych koziarni😏).

Ja myślałam tak jak Ty :) Moje pierwsze spotkanie z kozim mlekiem było bardzo przykre... Jednak zawzięłam się że chcę itd (napiszę o tym niebawem) i wierz mi, że mleko od moich kóz i jego przetwory nie mają żadnego koziego zapaszku ku mojej wielkiej radości. Na temat czystości kóz i koziarni, oraz jej wpływu na mleko wyczytałam na polskich forach (sama tego nie wymyśliłam aczkolwiek to logiczne w sumie).
Zajrzałam do linka który podałeś, mleko kozie nie ma absolutnie słonego smaku ani też nie jest gęste, jest takie jak krowie. Na zapach mleka ma również wpływ to, czym kozy są karmione. Ja mieszkam w Grecji, nie ma ostrej zimy i moje kozy jedzą zdrowo ;) Zapaszek ma masło zrobione z kwaśnej śmietany, spróbowałam i więcej nie robię.
To samo dotyczy jaj kurzych, jeśli leżą w odchodach to śmierdzą niestety. Tzn śmierdzi nie tyle samo jajko ale wszelkie naczynia, które miały z nim styczność.
Nie sprzedaję swoich wyrobów i nie mam żadnego celu w udostępnianiu fałszywych informacji. Gdyby moje wyroby miały zapaszek to sprzedałabym kozy na drugi dzień po zakupie, wierz mi :)

Ja ten specyficzny aromat kozich serów nawet lubię, podobnie jak charakterystyczny aromat baraniny (sam nigdy nie przyrządzałem, ale moja matka której rodzina przyrządzała, twierdzi że ważne aby mięso dobrze oczyścić z łoju, tak więc na pewno na intensywność zapaszku produktów baranich czy kozich ma wpływ wiele czynników).

Dzięki za obszerną odpowiedź. Pozdrawiam!

Zgadzam się z Tobą, w serze może być, ale zapaszek kozi w mleku czy maśle mi nie odpowiada ;) Oczywiście, że wpływają też inne czynniki, to długi temat... Baraninę w Grecji też czuć ;) Piekliśmy rok temu kupne jagnię na Wielkanoc (to tradycja) i zamarynowaliśmy w ziołach itd na całą dobę - jak się zapewne domyślasz zapaszku nie było ku mojej wielkiej radości jednak tak jak piszesz był dobrze oczyszczony :)

Kurcze, ślinka mi pociekła. Chyba za mało na kolację zjadłem. No i zatęskniłem za latem;) W Grecji nigdy nie byłem, ale tydzień spędziłem na południu Turcji. Zazdroszczę klimatu, chociaż Polska zima też ma swoje uroki.

Mama mi zawsze mówiła, że masło, żeby było masłem musi mieć minimum 82% tłuszczu.

Ciekawa porada :) Dzięki. Na pewno spróbuję na kolejnych zakupach.

Pamiętam, że kiedyś za dzieciaka jak do babci jeździł "mlekowóz" to z tego mleczka robiłem masło. Trzeba było trząść tą butlę z mlekiem i trząść :), ale pewnie było to zdrowe masełko od zdrowych krówek.

... to było dawno temu ..)))

Niby tak, ale jakby mieć krówkę w ogródku to może być nadal aktualne :)

Ciekawa porada, chociaż ekspert UOKiKu podaje "To, czy masło jest masłem, można stwierdzić w zasadzie wyłącznie w drodze badań laboratoryjnych. Natomiast konsumenci podczas zakupów powinni uważnie czytać etykiety i sprawdzać, czy faktycznie pojawia się tam słowo „masło”, czy jest to miks tłuszczowy" (link).

Tak na marginesie, сметана to po Polsku śmietana (więc zamiast "masło z naturalnego kremu", powinno być "masło z naturalnej śmietany"😏). https://sjp.pwn.pl/sjp/krem;2475064

Pozdrawiam!

W tej chwili masło to najdroższa polska kryptowaluta :v

You got a 11.63% upvote from @upmewhale courtesy of @smotritelmayaka!

Pajda swojskiego chleba i masło do tego - wspomnienia z dzieciństwa !!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 61043.90
ETH 3378.35
USDT 1.00
SBD 2.46