W krainie oryginalnej białej kawy! ☕ Zobacz gdzie powstaje

in #polish6 years ago

 

Lubicie kawę? ☕😉
Jeżeli tak, to miejsce z pewnością powinno znaleźć się na Waszej podróżniczej mapie!


W Ipoh, mieście w Malezji, jestem już trochę ponad tydzień.
Gospodarz Calvin, u którego się zatrzymaliśmy, każdego dnia odkrywa przed nami niezwykłe miejsca tej wspaniałej okolicy!

Ostatnio zrobił mi ogromną przyjemność i zaprosił do CHANG JIANG WHITE COFFEE - tradycyjnej kawiarni.

Dodam, że kawę po prostu uwielbiam!
Rzuciłam palenie kilka lat temu, nie piję alkoholu ale kawy nie mogłabym ot tak po prostu przestać pić.

Nie przesadzę mówiąc, że jestem od niej uzależniona. ;)
Właśnie dlatego tak bardzo cieszyłam się na tą wyprawę!

Calvin opowiedział mi historię tego miejsca.
Dowiedziałam się, że to właśnie tu rozpoczęła się światowa historia “białej kawy”.
W latach 70-tych Kong Wing Kheong - właściciel marki, metodą prób i błędów dopracowywał unikalną recepturę palenia kawy. Tak właśnie powstała biała odmiana tego szlachetnego trunku.

Kiedy już Pan Kong dopracował metodę prażenia do perfekcji, otworzył miejsce, które jest marzeniem wszystkich kawoszy - kawiarnię “Chang Jiang White Coffee”.
To właśnie tu możecie delektować się jej smakiem wśród historycznej scenerii.

Zgodnie z tradycją, do dnia dzisiejszego ziarna kawy palone są na margarynie, a gotowa kawa serwowana jest ze słodkim skondensowanym mlekiem.

Oprócz kawiarni znajduje się tu “chatka”, w której możecie podziwiać wszystkie tradycyjne etapy produkcji kawy od palenia ziaren aż po samo jej parzenie.

To miejsce jest po prostu magiczne!
Zobaczcie sami!





Kawiarnia uwielbiana jest przez tutejszych mieszkańców, którzy licznie ją odwiedzają każdego dnia!
Serwowana kawa wygląda i smakuje po prostu nieziemsko.





W tradycyjnej karcie, która mnie urzekła, możecie zobaczyć wiele jej wariantów, a także zamówić popularne tosty z na wpół ugotowanym jajkiem.
Co ciekawe jest to połączenie, które je się tu na słodko. :)
Jak dla mnie - śniadanie idealne!







Jeżeli będziecie w Ipoh nie możecie pominąć tego miejsca!

Kawiarnię CHANG JIANG WHITE COFFEE znajdziecie pod adresem:
7, Jalan Windsor,
30250 Ipoh, Perak.




Jeżeli zasmakujecie w kawie, a zapewne tak się stanie, nie zapomnijcie odwiedzić sklepiku w którym będziecie mogli zaopatrzyć się w jej zapas.

Dzięki temu będziecie mogli cieszyć się jej smakiem jeszcze po powrocie!

A jeżeli dobrze poszukacie to możliwe, że znajdziecie ją również w Europie, ponieważ ten specjał jest aktywnie eksportowany na cały Świat!



Słyszeliście o białej kawie? A może ktoś z Was miał okazję jej spróbować? ;)
Dajcie znać w komentarzach!

Jeżeli podobał Wam się ten wpis i jesteście ciekawi następnych artykułów, obserwujecie mój profil i zostawcie upvote!
Z chęcią Was odwiedzę by móc Was lepiej poznać!
@see-it-feel-itpl

Sort:  

Dla mnie dzień bez kawy to dzień stracony, ale o białej nigdy nie słyszałem :P Ipoh ląduje na mojej podróżniczej "wish" liście 😊

Zatem przybij piątkę! Wypijmy ☕ za to, by żaden dzień nie był stracony! ;) Bierz tylko najpotrzebniejsze rzeczy żeby mieć miejsce w bagażu na zapas kawy. 😁

Hehe dużo miejsca w bagażu to podstawa, żeby zmieściły się wszystkie skarby z podróży :D

Osobiście kawy nie pijam, ale miejsce odwiedziłbym dla samych widoków :D

@kargul09 kiedy już nakarmiłbyś oczy pięknymi widokami, mógłbyś "przepaść" w tostach na słodko lub w makaronach. Chociaż podejrzewam, że to miejsce mogłoby zrobić z Ciebie kawosza. :)

Ale kusisz xD

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63475.77
ETH 3117.23
USDT 1.00
SBD 3.94