Wspomnienia małej dziewczynki z dnia ataku 11 września 2001 rokusteemCreated with Sketch.

in #polish6 years ago (edited)

Nie przeglądałam jeszcze dziś @Steemit.
Pewnie nie jeden post porusza dzisiaj temat którym żył cały świat w 2001 roku. Chciałabym się z Wami podzielić swoimi wspomnieniami z tego dnia.

usa-1561757_960_720.jpg

Wczoraj w nocy, czy też dziś położyłam się spać około godziny pierwszej.
Odkładając telefon zobaczyłam datę. Widząc 11 września od razu
przypomniał mi się dzień ataku. Ból, smutek, strach, panika, niedowierzanie.

Byłam wtedy dzieckiem, miałam zaledwie osiem lat.
Bawiłam się, mama robiła coś w pokoju, i nagle usiadła pod ścianą
i zaczęła płakać.
Przestraszona zapytałam:

"Dlaczego płaczesz, mamo? Co się stało? Nie płacz. "

Mama nie mogła wydobyć z siebie głosu, aż w końcu przytuliła mnie mocno do siebie i powiedziała, że zginęło bardzo dużo ludzi. Spojrzałam w telewizor, nadawano relacje.

Wtedy pierwszy raz w życiu zrozumiałam co to zło.
Zrozumiałam, że świat nie jest tylko dobry, a zabawa to nie wszystko.
Dalej jako dziecko nie zdawałam sobie sprawy z tego ile ludzi zginęło,
co to znaczy zamach, jak można zabijać innych, nie mieściło się to
w mojej małej głowce.
Mimo, że jestem już dorosła niedowierzanie zostało.
Łzy na wspomnienie tej tragedii i na myśl o innych napływają do moich oczu.

Nie będę się rozpisywać wszystko możemy znaleźć w Wikipedii, i wielu artykułach. Chce tylko przypomnieć, że uprowadzono cztery samoloty. Było 19 porywaczy, terrorystów, dwa samoloty uderzyły w World Trade Center, jeden w Pentagon, a trzeci tzn czwarty który zmierzał prawdopodobnie w stronę Białego Domu, bądź też Kapitolu rozbił się na bezludnym terenie.

Jest to zasługa pasażerów samolotu, którzy uprowadzeni wraz z samolotem
dowiadując się jaki jest zamiar porywaczy postanowili ich zaatakować, i zginąć.
Zgineli w obronie innych.

Pamiętajmy o Nich, pamiętajmy o wszystkich dotkniętych tą tragedią.
Chwila zadumy wystarczy, to wszystko co możemy im ofiarować.

Ogółem zginęło 2996 osób, a aż 6291 zostało rannych.

Temat ataku jest tematem kontowersyjnym, są różne spekulacje.
Odnoszę się do wersji oficjalnej, do swoich wspomnień oraz przemyśleń.

Sort:  

Ja pamietam jak wróciłem ze szkoły. Włączyłem telewizor. Zdziwiłem się, że o tej porze nadają jakiś film sensacyjny. Na ekranie samolot uderzał w WTC. 5 sekund później zadzwonił telefon. Odebrałem i usłyszałem głos kolegi z klasy: "Słyszałeś? Wojna!"

PS. Na Steemicie kluczowe jest używanie odpowiednich tagów. Sens ma tylko używanie tych, które są "społecznościowe". #polish #pl-artykuly - takie są. Reszta nie ;) W każdym wydaniu @kurator-polski znajdziesz listę tagów, które ludzie przeglądają. Powodzenia!

Dziękuję za informacje, mimo przeczytanych kilkunastu artykułów o publikowaniu na Steemit wielu rzeczy jeszcze nie wiem. Co do zamachu, może już nic nie będę pisać, każdy chyba i starszy i młodszy zapamiętał coś z tego dnia. Pozdrawiam serdecznie :)

To jeszcze dodam, że jeśli będziesz publikować zdjęcia to koniecznie dodaj tag #pl-fotografia ;)

W powyższym wpisie użyłbym: #pl-blog (do luźnych wpisów) #pl-emocjonalnie (do emocjonalnych wpisów) #pl-kobieta (do wpisów pisanych przez kobiety lub dotyczących kobiet) - wszystkie trzy mają swoich opiekunów i są przeglądane.

Mam znajomych, ktorzy siedzieli akurat w aucie stojac na moscie brooklinskim, i nie mieli odwagi wyjac lustrzanki z bagaznika. ale jedno z powazniejszych zdarzen 21 wieku.

W ostatnich latach wiele poważnych zdarzeń miało miejsce, mam nadzieję że nigdy nie będę na miejscu zamachów i innych katastrof. Nie dziwię się Twoim znajomym, też zamarłabym bez ruchu i nawet pewnie nie myślałabym o robieniu zdjęć.

Congratulations @rozpisana-ana! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemitBoard - Witness Update

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @rozpisana-ana! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 63700.42
ETH 3084.27
USDT 1.00
SBD 3.83