CUKINIE FASZEROWANE RYŻEM I PIECZARKAMI | rita food channel

in #polish6 years ago

Cześć!
Opcji na faszerowane cukinie jest milion i za każdym razem robię inaczej.
Dzisiaj mam dla Was przepis na cukinie faszerowane ryżem i pieczarkami.
Na ciepło jak i na zimno rewelacyjnie smakują. Polecam.

IMG_1363.jpg
(cukinie faszerowane ryżem i pieczarkami)

Przepis w formie video , czyli wykonanie krok po kroku pokazałam w filmiku. Serdecznie zapraszam do oglądania.
A kto woli przepisy kulinarne w wersji pisanej, zapraszam do czytania.

SKŁADNIKI:
👌 4 duże cukinie (w miarę proste)
👌 2 szkl. ryżu ugotowanego (ja dałam ryż Karolina)
👌 6 łyżek przecieru pomidorowego
👌 250 gr. żółtego sera tartego
👌 2 pomidory
👌 1 bakłażan
👌 2 cebule
👌 200 gr. pieczarek
👌 5 listków bazylii
👌 1 łyżka oregano
👌 1 łyżka tymianku
👌 2 ząbki czosnku
👌 1/2 łyżeczki pieprzu
👌 1/2 łyżeczki cukru
👌 1 łyżeczka soli

WYKONANIE:

  • cukinie myjemy, przekrawamy wzdłuż na połowę i łyżeczką wyciągamy miąższ uważając żeby nie uszkodzić cukinii.
  • na natłuszczoną i rozgrzaną patelnię wrzucamy drobno pokrojoną cebulę, czosnek przepuszczony przez praskę, pieczarki pokrojone w kostkę, pomidory drobno pokrojone, przecier pomidorowy, bakłażana obranego ze skórki i pokrojonego w kostkę, oregano, tymianek, bazylię, pieprz, sól, cukier.
  • dobrze mieszamy i dusimy na małym ogniu od czasu do czasu mieszając, aż warzywa będą miękkie.
  • warzywa przekładamy do miski i dodajemy do nich ugotowany ryż. Dobrze mieszamy.
  • cukinie wypełniamy farszem i układamy na wysmarowanej tłuszczem blaszce.
  • wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy w funkcji góra - dół w 180*C 30-40 min.
    10 min. przed końcem pieczenia cukinie posypujemy tartym serem.

SMACZNEGO!
IMG_1356.jpg
(cukinie faszerowane ryżem i pieczarkami)

Sort:  

Wygląda pysznie :) Nawet ja sobie poradzę ze zobieniem :) Chyba czas sezon na faszerowane i zapiekane ! :)

To są moje klimaty. Dopiero od kilku lat serwuje cukinie na grillu, a ta kompozycja świetna. Jest tam wszystko co lubię. Pozdrawiam.

Ooo. Właściwe szukałam jekiegos pomysłu na cukinię i mam. Wygląda smakowicie. 😀

Jak ktoś lubi cukinię to naprawdę będzie zadowolony. rozpływa się w ustach. polecam.

Ten post został zgłoszony do kuratorstwa :)

Uwielbiam cukinię pod każda postacią:) w przeciwieństwie do ciemnego bakłażana ;)

Nie robiłam jeszcze cukinii faszerowanej pieczarkami a to z pewnością dobry pomysł! :)

Ja też uwielbiam. Bakłażan natomiast ma trochę pikantny smak i zdecydowanie wolę go w formie pasty np. jako przystawka do piwka ;-)

Czyli jakby się zgadzamy co do ciemnego bakłażana ;)
Nie wiem czy jadłaś biały, jest zupełnie inny i ten mi podchodzi jako pieczony, faszerowany czy smażony.

Nie, nie jadłam, ale w sklepie raz miałam i klientki mi mówiły że ma łagodniejszy smak tak jak i ten bakłażan w paski fioletowo-biały.

Tak, to prawda! Ma też bardziej zwartą konsystencję, przypomina bardziej kabaczka i to mnie cieszy najbardziej ;)

Woow muszę wypróbować, już zgłodniałem XD

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61143.11
ETH 2928.78
USDT 1.00
SBD 3.56