[PL] Robert Kubica - Fenomen - część 3

in #polish7 years ago (edited)

Część pierwsza - tutaj
Cześć druga - tutaj

Witam serdecznie! Jak obiecałem, tak czynię. Trochę krócej niż zazwyczaj, dlaczego? Wyjaśnione w tekście.

Powrót Fenomenu! Część 3 :). Zapraszam.

Robert Kubica - Fenomen - część 3


Prezentacja bolidu i testy


Kilka dni przed wypadkiem, zaprezentowany został bolid zespołu Renault na sezon 2010. Robert razem z zespołem wziął w niej udział.


Źródło: www.f1wm.pl

To właśnie tym bolidem Robert miał ścigać się w nadchodzącym sezonie. Na testach w Walencji, najnowszą konstrukcją osiągnął najlepszy czas całych testów na torze Ricardo Tormo. Byłem bardzo zadowolony tym, jak prezentował się samochód oraz Robert. Z ogromnymi nadziejami podchodziłem do nowego sezonu. Miałem nadzieję, że przełomowego. Nie miałem pojęcia jak bardzo się pomylę...

Wypadek


Rajd Ronde di Andora organizowany był dopiero po raz drugi memorial włoskiego kierowcy Roberto Melotto. Lokalny i mało prestiżowy rajd.

Źródło: http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/365909,ronde-di-andora-to-lokalny-i-malo-prestizowy-wloski-rajd,id,t.html

Ciężko mi pisać na temat wypadku, dlatego trochę krócej. Wszystko chyba zostało o nim powiedziane. W tej części - głównie, choć nie tylko, zawarte będą moje odczucia co do wypadku i co robiłem, gdy się dowiedziałem.

Wiedziałem, że Robert przed sezonem, podobnie jak i rok wcześniej, będzie jeździł w jakimś mniejszym rajdzie. Tak było i teraz... I wiecie co? To byłem mega wkurwiony na Roberta, że wziął udział zaraz przed rozpoczęciem sezonu.

Robert miał pozwolenie od swojego zespołu na udział w rajdach. Nie jest to często stosowane. Przykładowo kierowcy Red Bulla mieli zapis w kontrakcie informujący, że mają zakaz brania udziału w innych konkurencjach.

6 lutego 2011 rok, godziny poranne. Telewizor włączony jak zazwyczaj i słyszę te słowa... "Robert Kubica miał bardzo poważny wypadek". Jak już mówią o tym w telewizji to wiedziałem, że coś poważnego.

Nagranie z wypadku - widok kolejnej ekipy

IMAGE ALT TEXT HERE
Źródło: https://www.youtube.com/channel/UCyvWjjxfqdw23GbeILClXLA

Do komputera dopadłem szybciej niż do lodówki. Szukałem jakichkolwiek informacji... Facebook, Twitter, wszystkie strony sportowe na temat zdrowia i informacji o wypadku. Moje serce biło jak oszalałe. Bardzo przeżyłem wypadek Roberta. Był osobą, dzięki której poznałem piękny sport jakim jest Formula 1.

W najgorszym stanie była prawa ręka. Mówiono nawet o konieczności amputacji dłoni... Jednak, na szczęście informacje się nie sprawdziły. Robert operowany był siedem godzin. Lekarze zajęli się zatamowaniem krwotoku. Następnie poskładali prawą rękę i nogę.

Finalnie Kubica przeszedł aż DWADZIEŚCIA operacji. Rehabilitacja trwała przeszło kilka kilka miesięcy (tak naprawdę trwa do dzisiaj, chodziło o ogólną sprawność). Szpital opuścił w połowie kwietnia, a już w czerwcu chodził o własnych siłach. Pod koniec sierpnia odbyła się ostatnia operacja prawego łokcia.

Symulacja wypadku Roberta Kubicy na torze testowym

IMAGE ALT TEXT HERE
Źródło: www.youtube.com/channel/UCWrgGIL-d1c0_tIeGqqvXxA

Pech Roberta nie opuszczał. Nie minął rok od wypadku, a Robert niefortunnie złamał piszczel w tym samym miejscu, w którym kość została złamana niecały rok wcześniej podczas rajdu. Ech...

Powrót do ścigania


Do ścigania powrócił we wrześniu 2012 roku, po 19 miesiącach od wypadku. Wziął udział w rajdzie Ronde Gomitolo di Lana. I jaki to był powrót? Zwycięski! Wygrał wszystkie cztery odcinki specjalne i nie dał szans rywalom. Drugi rywal na mecie, stracił do Roberta prawię minutę!

19 miesięcy wcześniej ledwo uszedł z życiem

IMAGE ALT TEXT HERE
Źródło: www.youtube.com/channel/UCG38eNTt_GlasSyTYiCr7WQ

Do końca 2012 roku wziął udział jeszcze w kilku rajdach. Nieudany Rajd w San Martino di Castroza, gdzie wypadł z trasy i nie ukończył wyścigu. Nikomu nic się nie stało.

Wypadek w San Martino di Castroza


Źródło: www.f1wm.pl

Pod koniec września znów zmiażdżył rywali i wygrał rajd Rally di Bassano. W listopadzie kolejna wygrana w rajdzie Trofeo ACI Como.

Jak Robert podsumował początek rajdu?

Nie chcę przeszkadzać kierowcom walczącym o mistrzostwo. Jadę swój rajd.

xD!


Źródło: s1.blomedia.pl

Kompletnie zdominował rajd, walczył sam ze sobą. Był pierwszą osobą z zagranicy, która wygrała ten rajd!

Popisy Roberta

IMAGE ALT TEXT HERE
Źródło: hwww.youtube.com/channel/UCD3xM9nYW1wiGQ52MyU9Gaw

Rok zakończył spaleniem samochodu. Oczywiście sam nie go spalił. Prowadził z ogromną przewagą w rajdzie Rallye du Var, jednak doszło do pomyłki pilota (pomylił kartki, przez co wyczytał zakręt, którego nie było), samochód uderzył w drzewo i się zajarał. Spalił doszczętnie. Wszyscy cali! I dobrze. Robert i tak miał w swoim życiu w chuj pecha. Ile można...

Rallye du Var - 2012

IMAGE ALT TEXT HERE
Źródło: www.youtube.com/channel/UCyvWjjxfqdw23GbeILClXLA

Forma była, to było do przewidzenia. Robert nic nie stracił ze swojej szybkości, którą imponował w F1. Czekałem z utęsknieniem na powrót do bolidu...


W kolejnej części o przygodach Roberta w WRC - już jutro!

Podoba się? Dajcie znać!

Sort:  

Z niecierpliwością czekam na powrót Roberta do F1. Mam nadzieje że pewnego dnia się doczekam. Nigdy nie zapomne tych niedziel pełnych emocji kiedy siadałem przed telewizorem (co nigdy nie oglądałem telewizji ani żadnym sportem się nie interesowałem) i patrzyłem z otwrtą szczęką. Niech wrócą te czasy!!!

A żebyś wiedział, jak ja na to czekam... Jeśli będzie mnie stać to chciałbym zobaczyć jego powrót na żywo. Jak wszystkich niszczy :D

Congratulations @ravz! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You got your First payout

Click on any badge to view your own Board of Honnor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63900.40
ETH 3140.82
USDT 1.00
SBD 3.98