Czy jest na sali lekarz? znaczy piekarz ;)

in #polish6 years ago

"Lekko" się zdziwiłem.

Może mamy w naszej społeczności piekarza, który zechciałby mi wytłumaczyć ten fenomen?

207EB4~4.JPG

Może to chleb zaprojektowany przez dietetyka? Niby jesz kromkę, a tak naprawdę to tylko szkielet do podtrzymania szynki z pomidorem - mniej "węgli" - lepszy efekt odchudzania ;)

A może piekarze tam samo pompują pieczywo powietrzem, jak niektórzy pompują kurczaki "Bóg wie czym"?




U nas w "budce z chlebem" są trzy rodzaje wielkości bochenków - mały, średni i duży. Do tej pory myślałem, że wielkość bochenka jest ważnym czynnikiem, ale najważniejszym jest waga, która generuje cenę. Teraz mam pewne wątpliwości.....

Podejdę, zapytam - zrozumiem więcej,
i wtedy wreszcie sam też włączę się do akcji :)



DSC09525.JPG

W takim piecu, to by się chleb upiekło....
Zdjęcie jest z 2012 roku. Pisząc ten post postanowiłem znów odwiedzić "chlebową chatę" (nazwę nadaliśmy właśnie od pieca)

Czy chata jeszcze stoi? Info wkrótce


DSC09512.JPG

foto 2012 r.

Sort:  

Mi sie wydaje, ze ciasto zle urobione i zostaly w nim pecherzyki powietrza :D

Piec ładny, ale trzeba do niego mieć kawał kuchni. :)
Swoje chleby piekę w najzwyklejszym piekarniku i też "da się".
Takie "dziurska" w chlebie to efekt błędów technologicznych. Tu chleb jest po wierzchu spieczony a w środku ma takie lekko wilgotne jamy. Nasz chlebowy guru pewnie bez trudu wskaże najważniejszą przyczynę, ja wiem tylko, że winę może ponosić zbyt luźna konsystencja ciasta, użycie zimnej mąki i zbyt zimnej wody a przez to niska temperatura fermentacji i zbyt niska kwasowość ciasta, nadmiar drożdży.

Tak się składa, że mamy speca od chleba - @breadcentric. Może wyjaśni ci ten fenomen :)

Haha Tak to zapewne wersja Fit bo odpada opcja smarowania masłem hehe.Sama kromka ma kształt uśmiechu i może nasyćić się nim nie da to humor napewno poprawia:-)

Szynkę z kurczaka można położyć na tej kromce, a masło zlizać z noża - w końcu B/T/W musi się zgadzać :-)

Tutaj @breadcentric potrzebny żeby rozwikłał tę tajemnicę. :)

@breadcentric, jest sprawa dla Ciebie :)

Pewnie każda z podpowiedzi ma w sobie część racji, czekamy zatem wszyscy na słowa wyroczni - @breadcentric

Ktoś mnie wołał?

Spróbowałem zmierzyć się z tematem: https://steemit.com/polish/@breadcentric/analiza-wizualna-chleba

Jeszcze @whitas mogłaby spróbować.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 65670.18
ETH 2575.33
USDT 1.00
SBD 2.65