You are viewing a single comment's thread from:

RE: Czy jest inaczej niż Ci się wydaje? Informacje z NASA, ESA i szara eminencja - JPL. #2

in #polish6 years ago

Z tym kolorem Marsa to nie jest taka prosta sprawa. Wielokrotnie w czasie swojego życia robiłem zdjęcia tej planecie i z zapałem ją obserwowałem przez różne sprzęty i o ile w okularze czwarta planeta jest w zależności od wysokości w kolorze pomiędzy czerwonym a pomarańczowym o tyle na zdjęciach z aparatów/kamer uzyskiwałem przeróżne kombinacje w zależności od fotki czy ustawień aparatu nie mówiąc już o stosowanych systemach filtrów. Na barwę mają też wpływ burze piaskowe, które sprawiają, że planeta jest bledsza.
Przykładowo ze strony nasa można pobrać zdjęcie czerwonej planety podczas burzy piaskowej wykonane przez Hubble'a w 2003r.:
stsci-h-p1829d-m-2000x2000.png
Całkiem ładne zdjęcie, na którym widać też księżyce Marsa. Takie zdjęcie możemy bardzo łatwo w 3 minuty przerobić na takie:
stsci-h-p1829d-m-2000x2000.jpg
Czy jak ktoś woli ciemniejsze i bardziej pomarańczowe:
stsci-h-p1829d-m-2000x2000krz.jpg
Albo dla fanów zieleni mam coś takiego:
stsci-h-p1829d-m-2000x2000ziel.jpg
W dodatku jak ktoś chce sprawdzić skład atmosfery marsa to może zrobić jego spektroskopię. Stosowny sprzęt to nie jest jakiś kosmiczny wydatek a oprogramowanie do obróbki jest darmowe.

Ja osobiście też utajniam wiele swoich zdjęć głównie dlatego, że są do kitu, albo nie reprezentują ze sobą nic ciekawego a musiałbym spędzić trochę czasu na obrobienie ich, bo są w stanie "rozczłonkowanym" i ważą po 1GB a zaśmiecanie serwerów to droga sprawa.

Sort:  

Panie, czemuś Pan żadnych postów nie piszesz?!?

Właśnie. Czemu? Śledzę pewne sprawy od kilkunastu lat ale jakoś ludzie boją się podejmować ten temat. Zaczepiałem astromaniaka ale i on woli się nie wychylać. Więc kto? Płaskoziemcy mają w tym gmerać?

Czas oraz uważam, że moja wiedza jest bardzo skromna właściwie we wszystkim a nie chciałbym pisać głupot.
Jak uda mi się oddać sprawozdania i raporty oraz ogarnę kilka innych rzeczy to może zacznę pisać, ale i tak będzie to raz na ruski rok.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 60830.20
ETH 2393.05
USDT 1.00
SBD 2.63