You are viewing a single comment's thread from:

RE: Kapusie, wszędzie kapusie…

in #polish6 years ago

W przypadku ludzi łamiących ten obsrany przepis o zakazie handlu w niedziele to nawet często nie chodzi o prawo tylko o złośliwość (a jeśli przyczyny około religijne to nawet gorzej), jak prawo jest dla mnie ewidentnie szkodliwe to nie będę go szanował tylko dla tego że jest. Ja osobiście bym te inne wymienione przez ciebie przestępstwa zgłosił a załamanie zakazu handlu w niedziele nie, ale to ja inni mogą robić to co chcą nie jestem żadnym dresem krzyczącym ,,jebać konfidentów" po prostu nie chce pomagać tej beznadziejnej władzy w egzekwowanie ich głupich pomysłów.

Sort:  

To domniemanie i to pochodzące ze sposobu myślenia ludzi żyjących w konflikcie z prawem. Jak łamiesz prawo, to osoba, która cię zadenuncjuje nie jest winna twojej karze. Winny jesteś ty, bo złamałeś prawo. I nie walczy się z głupimi przepisem poprzez łamanie prawa - to umacnia to prawo i taki reżim wykorzysta to w obronie tego przepisu. Respektujmy to prawo i pokażmy za pół roku negatywny wpływ na rynek. Szybko się wycofają. łamcie to, i się kontrolerzy dokopią machlojek i łamania prawa pracy w sklepach (które zdarza się dość często) i przepisy się zaostrzą. Kiedy nagminne łamanie prawa spowodowało, że się ono zmieniło? Pokaż mi jeden przykład w nowej historii takiego przypadku. Nie mówimy o przypadku gdzie akceptacja społeczna, konsensus powoduje zmiany, tylko przykład kiedy władza mówi - i tak wszyscy łamią to prawo, więc to usuwamy i/lub legalizujemy. Tylko zostańmy na tym samym poziomie etycznym ;)

@niepoprawny:
Proszę bardzo, na szybko 2 przykłady

W obu przypadkach zmiany były motywowane wysokimi kosztami społecznymi i finansowymi ścigania mnóstwa ludzi, którzy te prawo łamali.

Nie twierdzę że będę je aktywnie łamał ale ,,respektowanie" mi się kojarzy z posiadaniem do czegoś szacunku a tego to na pewno nie zrobię. Będę nazywał to prawo głupim i ignorował tych co chcą być "męczennikami na siłę" i się narażają z powody tego głupiego prawa. Samo łamanie prawa nic nie zmieni ale represje z tym związane mogą doprowadzić do zmiany władzy poprzez oburzenie społeczeństwa, ,,skakanie na bagnety" pozostawiam innym. Moje podejście do tego typu praw spróbuje opisać na przykładzie: ostatnio na pewnej stronie widziałem mema na którym 2 rzymian uprawiało seks analny z Jezusem, pisało tam coś o włóczni na którą go przebili (mając na myśli penisa a nie normalną włócznie) teoretycznie może to podpadać pod obrazę uczuć religijnych ale nie leciałem z tym na policje bo uważam że przepis o ,,obrazie uczuć religijnych" jest po prosty durny. Podsumowując, nie będę prowadził bezsensownej walki ale też nie będę pomagał państwu w stosowaniu swoich głupich przepisów.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 64118.79
ETH 3390.14
USDT 1.00
SBD 2.51