[#Inwestowanie] #2 Moje Błędy cz. 1 – Just Been Paid, VladimirFX, Konto PAMM

in #polish7 years ago (edited)

Cześć :-)

Jest to kolejna część o mojej przygodzie z inwestowaniem.
Opis moich początków znajdziesz TUTAJ

W tym artykule skupiam się na błędach jakie popełniłem.

Zachęcam do lektury no i może się z nich czegoś nauczysz :-)

Dochód Pasywny - HYIPy

Na początku studiów dziennych czytałem książki Roberta Kiyosaki. Zmieniły one moje spojrzenie na wiele spraw związanych z zarabianiem. Szczególnie pojawienie się pojęcia dochód pasywny.

Zacząłem szukać możliwości osiągania dochodów pasywnych w Internecie. Trafiłem na coś takiego jak: Just Been Paid czyli jakiś internetowy „biznes”, który płacił 2% dziennie od wpłaconego kapitału. Oczywiście dopiero po czasie dowiedziałem się, że to typowy HYIP noszący znamiona piramidy finansowej. Poznałem co to w ogóle jest ten HYIP. Miałem to szczęście, że zdążyłem z niego wypłacić swój kapitał, który i tak nie był jakiś duży. W tym samym czasie miałem też przygody z innymi HYIPami.

WNIOSEK:

Nauczyłem się, że wszelkie „inwestycje” dające regularne zarobki po kilka % dziennie to coś zbyt pięknego aby było prawdziwe – a przynajmniej na dłuższą metę.

To może handel na walutach - VladimirFX

W takim razie zacząłem szukać czegoś „realnego” co było w stanie generować dochód pasywny.

Zainteresowałem się handlem na walutach bo słyszałem, że można zarobić średnio od 10 – 20% miesięcznie od zainwestowanego kapitału. Nie był to jakiś powalający wynik w porównaniu do HYIPów ale i tak większy niż odsetki z lokaty w banku.

Nie trzeba było nic robić tylko wpłacić kapitał do takiego tradera „Vladimira” a on już handlował na walutach i wypłacał co tydzień zysk. Nikt go nie widział – była tylko strona www z publikowanymi wynikami i zdjęciami do sprawdzenia - wyciąg z jego konta foreksowego czyli jakie transakcje wykonywał. Teoretycznie wszystko ok.

Wpłaciłem niewielką część swoich studenckich oszczędności i przez kilka miesięcy cieszyłem się zyskami do czasu aż stronka Vladimira i pieniądze zniknęły na zawsze. Można powiedzieć klasyka.

WNIOSEK:

Oczywiście mój błąd, że zaufałem komuś kogo nie znałem oraz przelałem jemu pieniądze. Dziś wyniki w postaci zdjęć i wyciągów z konta forex można spreparować w Photoshopie. Dlatego teraz zastanowię się kilka razy zanim powierzę komuś lub giełdzie swój kapitał nad którym nie będę miał kontroli.

Konto PAMM na Forex i Social Trading


Temat Forex cały czas był dla mnie interesujący. Pewnego dnia dostałem wiadomość, że jakiś Polski trader ma bardzo wysokie wyniki 700% na miesiąc.

Dane te można było sprawdzić w Internecie. Organizowane były webinary szkoleniowe z przedstawieniem w jaki sposób można było się „podpiąć” pod tego Tradera i zarabiać jak on.

Chodziło o konto PAMM na platformie forex gdzie wpłacamy pieniądze na swoje konto i mamy nad nimi kontrolę. Następnie podłączamy nasze konto pod tego tradera i wszystkie transakcje jakie on wykona będą automatycznie kopiowane na naszym koncie. Coś w stylu Social Trading. Nie miał on dostępu do moich pieniędzy. Dodatkowo zapewniano, że maksymalna strata dzienna może wynieść 10% na kapitale i trader przerywa w ten dzień handlowanie.

Dla mnie było to świetne rozwiązanie – nauczony poprzednimi błędami uważałem, że to całkiem bezpieczne. Wpłaciłem więc minimalną wymaganą kwotę (nie dużą) i co dzień zarabiałem kilka procent. Realne transakcje, wszystko monitorowane na rzeczywistym koncie brokerskim. Nic tylko trzymać kciuki za utalentowanego tradera który dla nas zarabiał – oczywiście brał dla siebie chyba z 30% zysków jakie generował.

Foreksowe „Eldorado” nie trwało długo. Po kilku tygodniach nasz trader miał gorszy dzień i stracił 80% kapitału w kilka godzin! Jako, że moje konto było oczywiście podpięte pod jego transakcje to tyle samo procentowo pieniędzy wyparowało z mojego konta. Mimo zapewnień, że maksymalnie można stracić 10% dziennie. No i wtedy kolejny raz dostałem nauczkę.

Warto wspomnieć, jeszcze o blokadzie 10% straty dziennej na kapitale. Po fakcie okazało się, że można było sobie samemu też taką blokadę założyć co pominięto na tych spotkaniach webinarowych. Czyli gdybym sam się doszukał lub dopytał o możliwości konta PAMM i założył taką blokadę to nawet jeśli trader stracił 80% to u mnie teoretycznie nie było by to więcej niż wspomniane 10%.

WNIOSEK:

Wtedy chyba pierwszy raz tak naprawdę uświadomiłem sobie, że nawet jeśli wszystko wygląda na sprawdzone i bezpieczne to zawsze może się stać coś czego nie przewidziałem. Na szczęście nie zainwestowałem dużych kwot ale byli ludzie co stracili spore oszczędności typu 20 000 zł.

Dodatkowo wbiłem sobie do głowy, że zawsze jestem odpowiedzialny za wszystko ja sam. Nie mogę obwiniać tego tradera „co stracił nasze pieniądze” czy instruktorów z platformy, że nie powiedzieli nam jak założyć swoją własną blokadę 10% strat dziennych.

Po tym zdarzeniu przekonałem się, że za dużo już było powierzania komuś swojego kapitału czy to bezpośrednio czy przez kopiowanie typu Social Trading. Postanowiłem sam się nauczyć tradować i być odpowiedzialny za swój wynik.

Podsumowanie

Jako, że błędów było sporo i nie mieszczą się one w jednym łatwym do przyswojenia artykule w tym miejscu muszę przerwać i zaprosić Cię do kolejnej części :-)


Jeśli artykuł Ci się podobał to proszę podziel się nim poprzez jego ReSteem tak aby innymi też mogli się nauczyć na moich błędach.

Daj znać co myślisz w komentarzu :-)

Sort:  

Fajnie wszystko pokazałeś, i to jeszcze z doświadczenia. Sam obserwowałem na przestrzeni lat kilka podobnych "przedsięwzieć" i zgadnij ile z nich działa do tej pory :D Teraz w związku z szałem na kryptowaluty też powstają bardzo podobne "projekty" oparte o ten schemat tylko w nowszej bardziej technologicznej otoczce. I masa ludzi się na to łapie...

zgadnij ile z nich działa do tej pory :D

Domyślam się, że ani jeden nie przetrwał albo tylko kilka i to oczywiście pod zmienioną nazwą i sposobem działania :-)

Teraz w związku z szałem na kryptowaluty też powstają bardzo podobne "projekty" oparte o ten schemat tylko w nowszej bardziej technologicznej otoczce. I masa ludzi się na to łapie...

Bardzo słuszna uwaga!
Powinno się ostrzegać ludzi aby nie dali się wciągnąć w kolejne "AmberGoldy".
Ciężko jest rozróżnić co jest wartościowym projektem a co zwykłą "wydmuszką". Wszystko jest dla ludzi tylko powinny być np. komunikaty o ryzyku. Jak już ktoś zainwestuje to niech to będą najlepiej niewielkie kwoty nie mające wpływu na status majątkowy.

Dobry artykuł, czekam na więcej.

Tak to zaledwie mały rąbek to, co napisałeś (jak można być oszukanym)... W dzisiejszym świecie jest masa pseudo złotych interesów. Wróćmy zetem do Twojego opisu. Były również takie sprawy jak ustawki tradera czy fikcyjne biura na słupa. Ustawki tradera polegały na tym, że mieli wstępnie pokazać, że zarabiasz, po czym podstępnie sugerowano, żeby wpłacać większy kapitał i nagle nie wypaliło, klient poszedł z torbami. Nie pamiętam, już co to był za film, oparty na faktach. Jak zdesperowany klient, który odkrył machlojki tradera i powystrzelał pół biura. Jestem ciekaw jaki następny temat...

@strefanetu dzięki za uzupełniający komentarz :-)

Były również takie sprawy jak ustawki tradera czy fikcyjne biura na słupa. Ustawki tradera polegały na tym, że mieli wstępnie pokazać, że zarabiasz, po czym podstępnie sugerowano, żeby wpłacać większy kapitał i nagle nie wypaliło, klient poszedł z torbami.

Co do filmu, o którym wspomniałeś to czy nie chodzi Ci przypadkiem o ten: Assault on Wall Street

Ten też widziałem i jest świetny ...historia identyczna w nowszym wydaniu:)

Dzięki @franekcieszyn :-)

A pamietasz TAT?😂😂😂 taki cudowny , takie spotkania w Polsce😂 osobiscie wtopilem niewielka sume. Licz sam na siebie. Jesli chodzimo takie ryzykowne dzialania to 10% maks naszych pieniedzy na inwestycje. Czekam na kolejny odcinek!

Nie kojarzę TAT :-) może wspomnisz co to było? :-) też tak myślę, że jak już ktoś koniecznie chce to niech ryzykuje niewiele.

The Ads Team. A mówiłem chłopakom, że coś tu nie gra... że na forach piszą już że to SCAM... nikt mnie nie chciał słuchać... a dwóch ciapaków, którzy to założyli teraz opalają jajka w ciepłych krajach...

Hehe fajny artykuł. Też podobnie zaczynałem z marzeniami, że ktoś za mnie zarobi pieniądze, a w efekcie kończyło się podobnie jak u Cb. Pozostało zwiększanie z dnia na dzień swojego skilla i dojście samemu do wyznaczonych sobie celów poprzez ciągłą edukacje. Pozdrawiam ;)

Tak jest - to co mamy w głowie to nasze :-) Chyba najlepsza inwestycja jaką możemy zrobić to własna edukacja!

W 100% się zgadzam inwestycja w siebie jest chyba najlepszą ze wszystkich.

Dobry post czekam na następny tylko najpierw przeczytam pierwszy bo chyba pominąłem go. Jak coś może się spierd...ć, to napewno się spierd...i

A nie, widziałem pierwszy, w takim razie czekam na trzeci

Pamietam, ze wchodzilem na Twoj profil... Az dziw ze nie dalem followa. Naprawione! :D

Czekam na kolejne posty - lepiej uczyc sie na cudzych bledach. ;)

Dokładnie lepiej uczyć się na czyiś błędach :-) ale podobno ucząc się na swoich bardziej zapamiętujemy ;-p

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63818.94
ETH 2624.28
USDT 1.00
SBD 2.78