You are viewing a single comment's thread from:

RE: Dlaczego warto pisać na Steemicie?

in #polish7 years ago

Ten system - blockchain i platforma blogowa - został tak celowo i drobiazgowo zaprojektowany przez @ned i @dan, którzy zbadali, dobrze przemyśleli i doskonale zrozumieli, na czym polega nieuleczalna choroba pierwszej generacji mediów społecznych.

A z tym zdaniem w ogóle się nie zgadzam! :) Według mnie, tak wcale nie było i być nie mogło. Zaprojektowanie social media, tak by ludzie podejmowali określone działania - to było by zadanie arcytrudne. By takie rezultaty osiagnąć, interfejs musiałby być znacznie bardziej sugestywny, musiałby wręcz sugerować pewien tym zachowań - tego wszystkiego nie ma. Według mnie sekret jest gdzieś indziej...

Steem jest nasz i dlatego o niego dbamy.

Według mnie to jest kluczowe. Stworzono Framework/System, który pozwala na przeróżne przedsięwzięcia, oraz daje możliwość określonej społeczności na ocenę tychże przedsięwzięć, oraz wynagradza tokenami i reputacją członków swojej społeczności.

Dan i Ned zrobili kawał dobrej roboty, ale według mnie, oni stworzyli jedynie miejsce, w którym pozwolili pewnym grupom osób i społecznościom rozwinąć skrzydła.

Sort:  

Widzę, że nadal za mały acent dałem na społeczność. Dzięki za uzupełnienie.

Z drugiej strony to poczucie, że Steem i Steemit są "nasze" u mnie wiąże się z faktem, że Steem i SBD są w moim portfelu, a nie akcjonariuszy, jak w starych social media. Czy to według Ciebie nie ustawia zachowań tutaj?

Ustawia, tj. wpływa na nasze zachowanie? Czy negatywnie? Wydaje mi się, że każdy po prostu naturalnie chce działać w jednym z dwóch kierunków:
a) by samemu więcej dostać owych udziałów
b) by wartość owych udziałów wzrastała

Strategią sukcesu jest według mnie, działanie b) wykonane w ten sposób, by przy okazji stało się a).

Moim zdaniem wpływa pozytywnie. Proces tego wpływu wyobrażam sobie tak, jak to opisałem w części 'Rozmawiając na blockchain". Uznajemy forum za "nasze", bo nie wykorzystuje nas ekonomicznie tak jak dawne social media. Przeciwnie: nasze pasje są nagradzane. A ponieważ chcemy, aby wartość naszych udziałów wzrastała, to pomagamy także innym dobrym autorom, którzy chcą coś wnieść do wartości Steemita.

Moją myślą było, że takie "wynagradzanie autorów, a nie udziałowców" i "opłacalność pomagania innym" jest chyba częścią zaplanowanej ekonomii Steemita, a zatem zaczęło się już od samych Neda i Dana, od tego jak oni "ustawili" całe forum. Społeczność z tego znakomicie skorzystała, ale impuls był już od początku w samej strukturze forum. Czy się mylę?

Dobrze powiedziane @noisy - a ten fragment od ..."każdy po prostu"... do końca, to bym dawał dodatkowo (do innych przydatnych wskazówek dla każdej nowej tu osoby) w komentarzu pod pierwszym postem i może i pod kilku następnymi, tak, by większość, lub każdy zrozumiał o co w tym Steemit tak naprawdę chodzi.

Zadawałem sobie takie pytanie od początku tutaj, co robić i kiedy ktoś mi powie co i jak.

Dostałem w ciągu tych ponad 50 dni sporo wskazówek, za które wszystkim bardzo dziękuję, ale stety, lub niestety nikt nowym steemianom szyn i torów nie postawi, żeby jechali do celu jak mały wielorybek w drodze dozostania dorosłym osobnikiem.

To jest chyba dobre, że zostaje miejsce na samokształcenie, pytania, konwersacje i szukanie wielu "igieł w stogu siana", zamiast "kompedium postępowania na steemit od A do Z" - zgodzisz się ze mną?

To co tu napisałeś wyryję złotymi zgłoskami i powieszę nad komputerem:

... - Sukces będzie Twój, tylko działaj tak, by wartość udziałów w przedsięwzięciu rosła, przy okazji dostając więcej tych udziałów - ...

Pozdrawiam i życzę super dobrego roku 2018 :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58334.82
ETH 2595.71
USDT 1.00
SBD 2.40