Jak zrobić domową pizzę?

in #polish7 years ago

Witajcie :)

Jakiś czas temu robiłam pizzę w domu, w celu "czyszczenia" lodówki, tzn. postanowiłam użyć te produkty z lodówki, które już miałam. Oto co wyszło:

IMG_1798.JPG

Składniki na ciasto:

  • woda
  • mąka
  • jajko
  • szczypta soli
  • oregano
  • trochę oliwy

Celowo nie podałam Wam ile należy użyc gram mąki, gdyż ja to robię na oko :D

Przygotowanie ciasta:
Wszystkie składniki mieszamy do masy, z której można rozwałkować placek. Podczas wałkowania ciasto posypujemy mąką, aby nie kleiło się do wałka czy miejsca, w którym wałkujemy.

Pizza:
Jeżeli mamy już rozwałkowany placek, to tak naprawdę dajemy wszystko to, na co mamy ochotę. Ja zawsze mój placek smaruję sosem pomidorwym (ze świeżych pomidorów) lub przecierem pomidorowym, posypuję ziołami. Następnie układam to co akurat mam w lodówcę bądź to, na co mamy ochotę. :)

Ostatnio dodałam paprykę, cebulę, ser żółty, salami, boczek, pomidory oraz rukolę.

Pieczenie:
Piekarnik należy ustawić na 220 stopni i piec ok. 30 minut:)

IMG_1792.JPG

Smaczego!

Capture.JPG

Sort:  

Najgorsze co może być w przepisie to niepodawanie dokładnych wartości i mierzenie na oko :)

Nie zapomniałaś o drożdżach ?:)

Ciasto samo urosło :)

bez drożdzy :)

ja ciasto robię z drożdży, wody i mąki. Wiadomo, że potrzeba też odrobiny cukru żeby rozczyn z drożdży zadziałał,i potem trochę soli do przyprawienia. Ciasto leży zawsze około godziny, wtedy podwaja swoją objętość.
Oczywiście spód pizzy smaruje sosem pomidorowyn, potem układam mozzarelle i na to składniki. Na koniec przyprawy. Wychodzi bardzo dobra.

Amazing food..have a nice day, come voten

wow so tasty and colorful pizza..

upvote and follow me @nijhum

robię bez drożdzy

I am the Great Cornholio! Would you like to see my portfolio? I have a portfolio in my bunghole, with my óleo!

Domowa pizza ! To jest to!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 67015.44
ETH 3247.79
USDT 1.00
SBD 2.64