You are viewing a single comment's thread from:

RE: Tak! Polacy mordowali Żydów!

in #polish6 years ago

Flaga za powtarzanie kłamstwa o Jedwabnem, pochodzę z tamtych okolic i z rozmów z rodzinami wielu naocznych świadków wiem jak było naprawdę. Nie będę tłumaczył bo do ludzi zmanipulowanych przez komunistów i niemców nie dotrą żadne fakty.

Sort:  

Ja również rozmawiałem z ludźmi i dotarłem do nigdzie nie publikowanych materiałów z IPN, wspomnień i biografii ludzi, którzy tam byli. Czytałem fotokopie ostatniej woli człowieka, który żegnając się z tym światem przepraszał i prosił o wybaczenie przed czekającym go w jego mniemaniu sądem ostatecznym. On nie kłamał, szukał przebaczenia i ja mu wierzę. Napisałem prawdę.

Ciebie tam nie było a zarzucasz mi kłamstwo ? :)

Wole gorzką prawdę niż fałszowanie historii.

Flaguj sobie ile chcesz i zniszcz to konto. Ja napisałem prawdę, której sam szukałem.

Tak, bardzo trudno jest odnaleźć prawdziwe źródła. Mój dziadek o wojnie pierwszy raz coś powiedział dopiero po około 40 latach. To nie jest tak, że ludzie sobie przy kawce o niej opowiadają...

Mnie dopiero po trzech latach odwiedzin ludzie zaczęli cokolwiek opowiadać z tamtych wydarzeń. Po małym kawałku dowiadywałem się przerażających rzeczy, te opowieści jeżyły włos na głowie. Siedziałem przy jednym stole z mordercami i słuchałem ich "spowiedzi". Rozmawiali ze mną tylko dlatego, że tam nie byłem stamtąd i łatwiej im było sie otworzyć przed kimś kto ich nie osądządzał a jedynie szukał prawdy o tamtych wydarzeniach.

Akurat o zbrodni w Jedwabnem nie jest trudno - IPN wydał "białą księgę" w tym temacie. Procesy w tej sprawie toczyły się nawet w latach 60-tych. Te ruchy "obrońców" pojawiły się po 2001. Inna rzecz: Gross też przesadził i pieprzył głupoty, generalnie ten gość rozczarował mnie dopiero swoją następną książką "Strach". Byłem na jego spotkaniu autorskim i czegoś tak słabego to jeszcze nie widziałem.

PS. Nie przejmuj się flagami. To nie pierwsza, którą dostałem. Dzięki niej post będzie się wyróżniał i do większej ilości odbiorców trafi ;)

Tyle że ja się nie odnosiłem do tego zdarzenia. Pisałem o morderstwie prezydenta Narutowicza i Pogromie kieleckim:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zamach_na_Gabriela_Narutowicza
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pogrom_kielecki

Jeśli wiesz jak było naprawdę, pisz. To jest dobre miejsce, ale najlepiej do IPN. Myślisz że IPN nie przesłuchiwał świadków?

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 59698.94
ETH 2303.28
USDT 1.00
SBD 2.51