[Steemit] Zanim zagłosujesz na posty tego użytkownika... #1

in #polish7 years ago

Nie lubię zaśmiecania Steema, a tym bardziej nie lubię zaśmiecania tagu #polish. Są jednakże tacy użytkownicy, którzy małym nakładem sił w szybki i prosty sposób lub tak zwanymi postami generycznymi chcą coś wyciągnąć dla siebie. Ostatnio ktoś mi napisał, że lubi mnie za moje bezpośrednie podejście do wielu spraw i w tym “cyklu” tak właśnie będę robić. Jest naprawdę bardzo dużo polskich niedocenionych tekstów, więc na niektórych szkoda tracić swój procent głosu.

Ten odcinek będzie o @wrestlingworld.

Zaprezentuję 4 serie postów tego użytkownika i moje problemy z nimi:

  • Ciekawostki
  • Populacja Polskich Miast
  • Piosenka Na Dziś
  • Obecny kurs kilku kryptowalut

Ciekawostki

Ten cykl w zasadzie powinien trafić do innej serii moich artykułów, bowiem autor postanowił bezczelnie zrobić z jednej internetowej strony aż 12 swoich postów.

Oryginał to podstrona z ciekawe.org, a posty ze skopiowanym w całości tekstem i grafikami:

Populacja Polskich Miast

Teoretycznie w tych tekstach są używane dane statystyczne, więc nie ma się o co przyczepiać, jednakże do każdego miasta jest dołączone zdjęcie, znalezione prawdopodobnie w grafikach Google, ponieważ nie ma żadnej informacji o autorach, a kilka sprawdzonych przeze mnie tego wymagały.

Dane zostały wzięte ze strony polskawliczbach.pl i umieszczone w sześciu postach:

Piosenka Na Dziś

To jest bardzo prosty przepis - wybierasz piosenkę, szukasz np. na Wikipedii informacji o zespole, dokładasz do tego grafiką z Google oraz teledysk z YouTube - i już gotowe. Czasami jest to kopiowane nawet bez sprawdzania, bo w tekście zostają znaczniki po przypisach.

W ten oto sposób powstało prawie ćwierć setki postów:

Obecny kurs kilku kryptowalut

To jest idealny przykład, w jaki sposób wziąć czytelne i uporządkowane dane tylko po to, żeby zamienić je w bardzo chaotyczne posty, które nikomu się nie przydadzą.

Całość wzięta z coinmarketcap.com i zapowiada się chyba na dłuższą serię:

Koniec

Co sądzicie? Czy warto oddać chociaż jeden głos na takie twory? A może tylko ja mam takie dziwne podejście do generycznych postów bez własnego wkładu w blockchainie Steema? Dajcie znać w komentarzach!


Grafika użyta w nagłówku została zaprojektowana przez Alekksall dla Freepik.


Jedna osoba pod dwoma nickami.
Marek Szumny - to ja.
@lukmarcus i @marszum.

Sort:  

Nie jestem tu długo ale z obserwacji wydaje mi się, że każdy szuka na steemit czegoś innego. Kasy, popularności, ringu do wirtualnych bójek, publiczności dla swoich teorii. Inni czerpią radość z tego, że dzielą się wiedzą lub jak programiści tworzą boty i rozwijają swoje pasje na żywym organizmie. Ja tu jestem dla zasięgów i kasy, którą jako rasowy hazardzista przepuszczę na zwierzaki { już sobie układam koszyk z towarem zooplusie, wiosenne kociaki przez rok tego nie przejedzą :D ). Wartością dodana okazały się ciekawe teksty, które mnie zainteresowały, i z których dowiaduje się nowych rzeczy. Czytałem tekst "Moc naszych głosów" @astromaniak i staram się stosować go w praktyce jednocześnie starannie wybierając komu daję głos, choć są dni, że nie mam komu z czystym sumieniem podbić postu. Podbijanie słabych tekstów odbije się na jakości i wartości całego portalu dlatego warto rozsądnie gospodarować swoim głosem. Się rozpisałem... koniec.

Zasada jest prosta - jesteśmy inwestorami i powinniśmy dbać o dobrą jakość postów, aby nasz udział był więcej warty.

Po pierwszych ciekawostkach dałem "mute" i juz mi jego posty nie przeszkadzały

pamiętam na chacie jak ktoś ci własnie to powiedział ze ceni cie za bezpośredniość. spojrzałem na avatar i już wiedziałem o co chodzi ;-)

jak na takiego plagiatora to ma dobry steem power i reputacje

W sumie od dawna znam tego użytkownika, ale na niego nie głosuję. Nie chcę tutaj go oczerniać, ale nie bardzo mogę coś pozytywnego napisać o jego twórczości. Znam go ponieważ każdy post publikuje również w facebookowej grupe steemit.


BTW @marszum, zauważyłem że większość ciekawostek jednak upvotowałełeś :)

Z ciekawostkami to przyznaję się, mea culpa... @cheetah nic nie wykrył i wyglądało "legitnie", cóż poradzić...

gdzie są pieniądze jest pokusa, wydaje mi się ze takie osoby dość szybko się zniechęcą gdy będą widzieli marne kwoty plus jeśli będą łamali jakies normy społeczne dostaną flagi co jeszcze bardziej zniechęci.


Noisy wrzucił dzisiaj post informujący o wywiadzie w FXMag, jeden użytkownik skomentował

oszukany przez Steemit? przecież to ludzie głosują i decydują o tym komu oddać głos, niektórzy po kilku dniach tutaj chcieliby mieć od razu za post po kilkaset $$$ :))

Każdy na "dzień dobry" ma 25 reputacji, ten ma 18 więc jakieś downvoty poszły.... zapewne za niewinność :P

nawet nie zwróciłam na to uwagi :) racja

Trochę własnej pracy w pisanie postów trzeba włożyć. Raz, że lepiej taki post wygląda niż kopiuj - wklej. Przykład wyżej skopiowany materiał z Wikipedii to już tego nie rozumiem, zjechane na maksa.

ciekawy post.
temat stary i trudny do ogarnięcia, gdy tresci sie powielają, przenikają lub inspirują nawzajem. granica miedzy plagiatem a inspiracja bywa płynna, ale prawo ja precyzuje.
przykre takie kopiowanie 1:1, podczas gdy inni wkładają tyle serca i wysiłku w kreowanie "własnych" treści.
bardzo zachęcająco brzmi w tym kontekście projekt, który stoi za kryptowaluta Po-Et.

https://coinmarketcap.com/currencies/poet/

co nim myślicie?

Bardzo dobrze o nim myślę. Strasznie czaję się żeby w niego zainwestować, szukam tylko środków na to. Byłby to projekt który wspieram z przekonania dla idei, nie z chęci zysku. Czyli tak, jak w założeniu istnienia krypto. Jakiś system zarządzania prawem autorskim w internecie jest teraz bardzo potrzebny. Gdyby było to prostsze od Creative Commons to spełniłoby się moje marzenie.

Tagi zawsze będą zaśmiecane dobrym tego przykładem jest instagram, chociaż teraz shadowban dużo zmienia, więc żeby coś tutaj zmienić trzeba by możliwości administrowania tagami.

Napływ ludzi piszących bez jakiejkolwiek wiedzy lub z jej małą ilością jest niestety duży. Wiadomo, że chodzi o pieniądze.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 60249.61
ETH 2321.35
USDT 1.00
SBD 2.51