Kilka słów o Tematach Tygodnia po pięciu odcinkach

in #polish7 years ago (edited)

Ponad pięć tygodni temu zakładka nowych postów w #polish wyglądała trochę inaczej niż obecnie. Polska społeczność dotarła do takiego punktu, że większość nowej treści stanowiły posty o rynku kryptowalut i o... żywności. Nie chodziło o to, że tematy te nie były interesujące, ale dla osoby z zewnątrz, która miała być nowym potencjalnym członkiem polskiej społeczności, polski Steemit (czyli zarazem Steem) był troszkę monotematyczny.

Był to zresztą też problem do naszej (mojej i @fervi) “pracy” kuratorskiej, ponieważ w pewnym momencie nie było w czym wybierać, aby podać nominowane posty dalej.

Tak powstała idea Tematów Tygodnia. Dość luźna forma rozruszania polskiej społeczności i nakręcenia jej do tworzenia czegoś nowego. Dzięki różnorodności tematycznej i tak naprawdę szerokiej skali załapania się do zestawienia, użytkownicy mogą pisać prawie o wszystkim. Chodzi o pewien bodziec, wylosowane tematy mają być kopalnią pomysłów i inspiracją, gdy nie wiadomo, o czym pisać.

Sama inicjatywa jest otwarta na różne propozycje i uwagi. Dzięki sugestiom użytkowników do tej pory zostało już zmienionych kilka rzeczy: jeden z tematów stał się bardziej osobisty, zmodyfikowano system głosowania czy w końcu dodano riposty.

Do tej pory powstało już ponad 100 postów. Niestety nie wiem, ile z nich za sprawą #tematygodnia, a ile po prostu zostało dopiętych przy okazji. Ale czy to się liczy? No właśnie - nie! Ważne, że pojawiają się nowe twarze. I nowe teksty.

Chciałbym jeszcze, żeby co tydzień była większa nagroda dla zwycięzcy. Niby nie o to chodzi w tej zabawie, ale z całą pewnością jest to fajna motywacja. Mam nadzieję, że każdy z was oddaje głosy na kolejne posty z Tematami Tygodnia.

A może znajdzie się jakiś sponsor, który za drobną “opłatą” będzie chciał wymyślić jeden z tematów? Raz już był taki przypadek i wyszło to bardzo dobrze, użytkownikom temat przypadł do gustu.

Obecnie trwa już siódma edycja #tematygodnia, więc wszystkich chętnych zapraszam do odpowiedniego posta i do wzięcia udziału. I nie zapomnijmy o głosowaniu dla poprzedniego tygodnia.

Na koniec małe podsumowanie w formie graficznej:


Jedna osoba pod dwoma nickami.
Marek Szumny - to ja.
@lukmarcus i @marszum.

Sort:  

To jest bez dwóch zdań super inicjatywa. Osobiście wielką frajdę sprawia mi pisanie do Tematów Tygodnia - szczególnie, jeśli temat mi "nie leży" i muszę zrobić porządne rozeznanie zanim zacznę pisać. A jak mi leży, to też jest fajnie - czego efektem jest 7 moich postów napisanych w ramach jednego tygodnia, co więcej postów docenionych przez czytelników, co niesamowicie cieszy. Udało mi się wygrać dwa razy i postatam się na tym nie poprzestać - drżyjcie :D

Czyli będziesz uderzać trzeci raz w pierwsze miejsce? :)

Uderzać to sobie mogę ;) Najierw muszę napisać jakiś dobry tekst, a potem dostać głosy :) Ale starał się będę na pewno.

Ale Ty to fajnie piszesz, @lukmarcus: "powstała idea Tematów Tygodnia", "zostało już zmienionych kilka rzeczy". Tak to brzmi, jakby tematygodnia wymyślily się same, a potem nawet same się prowadziły, podliczały punkty, a nawet same się usprawniały :))

Nie posunę się chyba za daleko, jeśli w imieniu wszystkich uczestników i czytelników podziękuję Ci serdecznie za prowadzenie Tematów. efekty są znakomite, ponad sto różnorodnych postów i to akurat trafiło na tę eksplozję SBD i falę zainteresowania, i teraz mamy coraz więcej nowych twarzy, i znowu nowe ciekawe posty....

P.S.
Chciałbym zasponsorować wolny temat w VIII edycji, wysłalem małą donację.

Pisałem w takiej formie, bo uważam, że Tematy Tygodnia są tworzone jakby przez całą naszą społeczność, ja tylko nadzoruję. Każdy kolejny tydzień zaskakuje mnie kolejnymi postaci, które czasami wykraczają poza moje wyobrażenie możliwości, które dają dane tematy. Ale to właśnie bardzo dobrze.

Co do sponsoringu - odezwij się na czacie :)

Być może ta inicjatywa przyczyniła się do większego napływu ludności w ostatnich dniach - w końcu różnorodność treści bardziej przyciąga ich oko.

Bardzo chciałbym w to wierzyć, chociaż to pewnie @noisy miał największy wpływ na przybycie nowych ludzi.

szacun za infografikę, profesjonalna

Ha, dzięki. To chyba moja pierwsza w życiu :)

Czy tylko dla mnie się wydaje, czy ostatnio przybyło bardzo dużo nowych użytkowników i ciekawych postów. Zjechałem już do 82% VP a widzę że jeszcze parę postów zasługuje na głos.

Ja zjechałem do 15%, napływ jest ogromny.

To bardzo dobrze że tak dużo osób przybyło, muszę się nauczyć dysponować VP bardzo często zjeżdżałem poniżej 80%.

Jestem tu od wczoraj, wiadome i oczywiste ze, w pierwszej kolejności pojawiły się tu osoby zainteresowane krypto-walutami. Moim zdaniem, po pewnym czasie, pojawi się wiele innych tematów, jednym z nich będzie fotografia ( zwróć uwagę na istotność dobrego zdjęcia w poście, to ono ma zarabiać...)

Nie mam nic przeciwko fotografii, ale to nie jest raczej temat, który poszukuję na Steemit.

Nie wiedzialam ze masz dwa konta. Klasyka i profesjonalizm na obu kontach. Chyle czola :)

@lukmarcus, @marszum, prowadzę też @steemit-polska i czasami profil mojej żony @kambrysia. Nie ma lekko :)

Ciekawe ile polskich par i małżeństw jest na Steemicie? :D

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 66425.17
ETH 3185.93
USDT 1.00
SBD 2.63