100 followersów, podsumowanie miesiąca i używanie botów podbijających na steemit!

in #polish6 years ago (edited)

Na wstępie chciałbym - Serdecznie podziękować Wam wszystkim!

100 followers.png

Jest mi niezwykle miło, to trochę zaszczyt i kapitał, którego nie zamierzam - zmarnować.
Będzie to też trochę rocznicowa notatka blogowa - bo niedawno minął pełny miesiąc - jak tu jestem z Wami.
Trzymając się formy - niech każdy post niesie ze sobą pewną wartość - dzięki czemu nasz steem - będzie się wznosił "to da moon"!

Never Give UP!

Od mojego postu powitalnego: Piąteczka steemit mija już blisko miesiąc.
Zobowiązałem się tam w komentarzach - do napisania postu odnośnie gry Go.
No i taki powstał: Co to jest go(weiqi, baduk, igo)
Mógłbym tu wylewać żale, że - siedziałem nad nim całkiem sporo czasu, żeby tekst był oryginalny i niósł ze sobą - wartość , i mimo tylu wyświetleń zebrał nie więcej niż 1$.
I tu moje rozmyślania - jeśli taki post i dziesiątki w tagu #polish - i tysiące w innych - wartościowych postów - podnoszących wartość steem - to dlaczego zbierają tak mało z dziennej/tygodniowej puli ?
Czy to było założeniem twórców steem i steemit ?

Wystarczy - zobaczyć - co się wyświetla w trending - niemalże wszystko - to podbite posty - jakieś tam oferty,
I jeden post - otwierający dyskusję odnośnie podbijania postów i naruszeń - Zresztą dyskusja całkiem ciekawa
(Co ciekawe także ten post musiał być podbity przez boty - by mógł się ukazać w trending!)

Myślałem, że z biegiem czasu - ilość pytań, która błądzi mi po głowie - będzie spadać?
Niestety. Może ilość pytań odnośnie platformy - i używania steemit - spada, ale ogólna ilość pytań... o przyszłość steem - rośnie. Myślę, że użytkownicy i deweloperzy - muszą dojść do do jakiegoś konsensusu.
I będzie to na pewno trudne, bo pieniądze są na stole... a część - ich już zasmakowało - i odpuszczać nie zamierzają.
Jestem optymistą - póki co. Myślę, że prędzej czy później powstanie jakieś rozwiązanie. Never give up! Będzie dobrze!
poprzeczka.png

Podsumowanie miesiąca na steemit.

Niech "przemówią" statystyki:

Podsumowanie miesiąca na steemit.png

Jak się rozkładały głosy w czasie:

rozkład głosów.png

Jak się rozkładało śledzenie mojego profilu w czasie:

statystyki followers 1 miesiąc.png

Kto i ile głosował najczęściej:

votes for marek kaminski.png

SPECJALNIE PODZIĘKOWANIA DLA: @annaburska, @jakipatryk i @piotrmajda.

thank you ANNA.png

W związku z tym - choć niewielka to nagroda z mojej strony to jadnak chciałem w jakiś drobny sposób nagrodzić tą trójkę głosujących.
Jak dobrze, że jesteśmy na steemit, a nie na Facebooku. Tu to takie proste.

nagroda.png

Dziękuje!

poprzeczka.png

Kłamstwo, większe kłamstwo, i statystyka. Zakłamany trending w steemit.

Statystyki nie oddają do końca realiów. Tak jak TY i pies - macie średnio po 3 nogi, a Pani z Biedronki i Zygmunt Solorz-Żak - macie po 5.15 miliarda złotych - na rachunku bankowym.

Kilka dni temu - postanowiłem przetestować serwis smartsteam, żeby zobaczyć jak to w ogóle działa. Skoro - korzysta z nich - większość delfnów i wielorybów.
Postanowiłem podbijać jakimiś drobnymi centami [łączny budżet mikro-kampani: ok 2SBD/steem ].
Jeden z postów związanych z tradingiem: https://steemit.com/trade-ideas/@marekkaminski/trade-ideas-4-btc-usd-like-a-string-30-03-2018 w którym BTC - podążał wg. mojej projekcji przez kilka dni... jak po sznurku. Wbrew zaklinaniom wykresu przez "analityków z steemit" , że już przebija opór, już odbija już już.. i od 10k osunął się na 6.5k Usd.
Stąd liczba głosów i liczba osób, która głosowała - jest delikatnie przekłamana.

Wnioski i obserwacje po korzystaniu z smartsteem:

  • Mając odpowiednio duży kapitał - możesz na steemit wypromować się lub kogoś, a później czerpać z tego ogromne korzyści.(posty będą się przebijać przez tłum przy wyższej reputacji)
  • Podbijanie postów - nie powoduje, że zyskujesz bezpośrednio followersów - jeśli jednak zawiera dobry content - może zachęcać do śledzenia cię przez użytkowników.
  • Podbijanie postów - nie powoduje, że zwiększa się liczba wyświetleń - post jest podbijany bez wchodzenia na niego.
  • Podbity post - prawdopodobnie - powoduje, że pojawia się on na początku listy u naszych śledzących, bo porównując go z niepodbitymi - tam głosy właściwie nie dotarły lub były znacznie później.
  • W przypadku podbitego postu, a niepodbitego - ten drugi ma zdecydowanie mniejsze szanse na bycie zauważonym.
  • Istnieje więc ryzyko, że b.dobre i wartościowe posty - są niedostrzeżone i b.słabo wynagradzane!
  • Podbite posty - wypierają dostrzeżone i wartościowe posty z trending.

Niespełniona obietnica.

Z wpisem o Go - się udało, miałem też - nakręcić jakiś - film instruktażowy - to zapisałem sobie na liście do zrobienia - Jak się okazuje, nie jest to takie proste, bo trzeba jeszcze go złożyć.
Poradzono mi używanie OBS Studio i dopiero ogarniam jak to działa. (raz czy dwa razy nagrywałem film poprzez Camtasia studio i publikowałem go na Youtube - tak więc pewnie sobie poradzę )
Wkrótce się pojawi...a jak się rozkręcę - to będzie ich i więcej !

To tyle na dziś.
Dziękuje i Pozdrawiam!

poprzeczka.png

moja stopka..jpg

Sort:  

Dzięki, bardzo miła niespodzianka ta nagroda :))

Dziękuję i życzę dalszych sukcesów :)

Congratulations @marekkaminski on reaching 115 followers in only 36 days!

I wish you continued success!

Remember high quality articles are the key to continued success and getting even more followers!

@Introbot is hosted and managed with donations from @byColeman to help make your journey on Steemit truly rewarding

I have followed and upvoted you.

Szkoda, że nie widziałam postu o Go, a teraz już jest po czasie... Niestety tak to jest - nasza społecznośc dopiero się rozwija i mamy niewielu użytkowników o dużym sp, dlatego musimy sobie nawzajem pomagać. Osobiście uważam, że upvote boty to dobre rozwiązanie jeśli naprawdę nam zależy na dotarciu do szerszej publiczności z jakimś tematem. Jeśli ktoś to robi nagminnie ze słabej jakości treściami to inna sprawa...
Dobry wpis.
Trzymam kciuki za dalsze sukcesy!

Problem polega na tym, żeby dotrzeć do szerszej społeczności trzeba wydać aktualnie od 30 do 300+ SBD - w przypadku pierwszego miejsca na trending. Więc - tu już mowa o całkiem sporej inwestycji.
Jeśli liczymy , że SBD - oscyluje wokół 2USD - to jest to 60-600 USD - w przeliczeniu na złotówki |1USD=3.5zł| 210zł-2100zł | za podbicie posta.
Nie jest to mało. Nie mamy też pewności, że takie podbicie - nie skończy się flagą, co skutecznie uszczupli nam dochód z wpisu.
Tak jak wspomniałem:

Mając odpowiednio duży kapitał - możesz na steemit wypromować się lub kogoś, a później czerpać z tego ogromne korzyści.(posty będą się przebijać przez tłum przy wyższej reputacji)

Tak też się dzieje.

Osoby bogatsze lub te, które zdobyły wcześniej jakąś popularność - pieczętują tym samym swój status i korzystają z tego... I nie mam nic do tego - jeśli jest to dobre dla społeczności - jeśli wprowadzają wartość swoimi wpisami i promują steem. Jednak - trzeba pójść dalej - i przemyśleć dokąd to nas zaprowadzi... np. za 5-10 lat? Czy nadal będziemy promować wartość?

Jest pewna metoda, która uszczupli zarobki osobom których już nie chcemy oglądać - Zablokowanie ich.

Zaczynam patrzeć z obrzydzeniem na niektórych już użytkowników z trending (bo widzę i wiem, że jedynym ich celem jest "r*panie" systemu póki można) - więc - ich sobie testowo zablokowałem - i w trending już ich wpisy mi się nie wyświetlają!
Nie jest to rozwiązanie, którego chciałbym używać, ale o dziwo - w przypadku jednego z postujących 10x dziennie bohomazy - zadziałało i biegunka postowa - ustała - przynajmniej dla mnie.
Problem jednak niestety - pozostał.

To prawda, że system steemit pozwala na promocję czegokolwiek/byle czego. To swoją drogą ciekawe z perspektywy ideologicznej... Zobacz strony 14-16 white paper. To troche zmienia spojrzenie na steemit jako całość.

Nie miałam oczywiście na myśli globalnego trending - nie widzę sensu bycia tam, można ściągnąć na siebie więcej spamu...
Jeśli się robi coś pożytecznego to nie widzę nic złego w zainwestowaniu w to 5sbd od czasu do czasu. Każda przesada daje efekt o którym piszesz - przeciwny :) Takie działanie ma na celu moim zdaniem zwiększanie sp, a w efekcie można mieć większy wpływ na swoją społecznośc i pomóc rosnąć innym użytkownikom. Jeśli chodzi o trending w najpopularniejszych tagach to w ogóle tam nie wchodze i nie interesują mnie one. Nie wydaje mi się, żeby to mogło przyciągnąć do mnie rzeczywistych ciekawych użytkowników, z którymi można stworzyć swoją mala społecznośc wokół tego co nas interesuje... Dlatego wolę mniejsze tagi tematyczne.

A co do spamowych postów sama się zastanawiam jak i czy reagować - zwróciłbyś uwagę takiej osobie? To trudne, bo jak ustalić limit - niektorzy mówią, że 1-2 posty dziennie to optimum. Chętnie poznam Twoje zdanie :) dla mnie steemit nadal jest okryty tajemnicą. Ale właśnie zaczęłam po raz pierwszy czytać white paper i chyba zaczynam coś rozumieć :) spróbuję za jakiś czas coś na ten temat napisać jak przetrawię info. :)

Zależy - Mogę przejść się po mieście - zrobić kilka fotek steepshotem, napisać kilka "zapplów", napisać wpis na steemit. i nagrać wideo z filmem instruktażowym na d.tube - jako bloger - to by była normalna dzienna aktywność.
Jednak im więcej użytkowników cię śledzi - tym bardziej zaczynasz stawiać na jakość - a jakość bierze się w dużej mierze z czasu poświęconego na przygotowanie wpisu.. więc będą one dopracowane, ale rzadziej publikowane.

Ja dziś pisałem wpis niemalże - kilkanaście godzin... z przerwami.
Temat bardzo trudny i nudny.
Najpierw musiałem to wszystko przeczytać.
Nie licząc na inne obowiązki.
I za chwilę będę go publikować, ale nadal czuję niedosyt...
Nie powinno być limitu na aktywność 2-5 - jest ok.
Wiele się może dziać jednego dnia - by następnego dnia lub dwa dni później - skoncentrować się tylko na komentarzach...

To prawda, tak jak mówisz jest m.in. wśród użytkowników tagu #polish - i to jest moim zdaniem super, że u nas stawia się na jakość. Ja jednak nie jestem przekonana, czy steemit jest miejscem na bardzo wartościowe treści - być może niszowa wiedza lepiej byłaby wykorzystana np. w prasie specjalistycznej - tutaj po tygodniu tak naprawdę ginie. To moje osobiste rozterki odkąd dołączyłam, więc świetnie Cię rozumiem - nadal nie mam o tym zdania. Tym bardziej rozumiem trudy całodziennego pisania, że pracuję w "normalnym" trybie i do tego często po godzinach, i nie mam codziennie czasu na steemit, a system w pewnym sensie to wymusza. Najwyżej na urlopie mam czas postować ;)

Ale nie ma co się łamać, tutaj chyba najważniejszym czynnikiem jest czas i cierpliwość. Jestem ciekawa Twojego tekstu i mam nadzieję, że zostanie odpowiednio doceniony!

Upvote and reply to this comment if you want me to upvote and resteem your last blog post to my 32,500+ followers. Then whenever you want me to upvote and resteem another blog post go to my Comments and upvote and reply to my last comment. @a-0-0

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64176.22
ETH 2624.19
USDT 1.00
SBD 2.78