Z ucha #15 --> Pora na Telesfora

in #polish6 years ago (edited)

Jedna z ukochanych literacko-muzycznych bajek z mojego dzieciństwa wkracza za sprawą @mazelin w gościnne progi cyklu Zucha. "Pora na Telesfora" to nazwa bajki emitowanej w TVP w latach 70-ych. To także nazwa płyty wydanej w 1977 roku. Dwa smoki i pan Zygmunt kreują niesamowity, pełen ciepła i radości świat dziecięcych marzeń. Telesfor mówił głosem Huberta Antoszewskiego, Teodora wspomagał swoim głosem Stefan Pułtorak.
Pan Zygmunt - to Zygmunt Kęstowicz - Pan telewizyjnego psa Pankracego. Młodsi znają Go pewnie z kreacji w tasiemcu o nazwie Klan.
Fenomenalne teksty, trochę humoru, trochę liryki. Wpadające w ucho piosenki.

Są tutaj z nami młode mamy, tatusiowie pewnie też. Myślę, że wasze dzieci nie odejdą od głośnika, słuchając smoczych dialogów i melodii. Powiem straszną prawdę. Wy dorastający oraz całkiem dorośli, wpadniecie w sidła tego nagrania.
Z pewnością musi zawierać przekaz podprogowy, bo wielka jest jego siła.
Sami sprawdźcie!

Pora kończyć wstępniaki bo już nadchodzi .... Pora na Telesfora.



Myślę, że Smoki zyskają od dziś rzesze całkiem nowych fanów.
Polecam z całego serca, u mnie dzieciaki katują płytę CD ( można kupić w sieci) i zaręczam - nie znudzi się nigdy.

Sort:  

Bajki słuchane mają moc! Moją ulubioną, jeszcze na winylu, była "pchła szachrajka" w wykonaniu m.in. Kwiatkowskiej... do dziś pamiętam całe fragmenty!

Kwiatkowska to klasa!
Jeżeli czegoś nie pomieszałem to w Trójce czytała "Stos kłopotów" Henry'ego Kuttnera. Śmiałem się wtedy do łez.
Mikołajka też czytała...

Miała wigor i iskrę w oku, które potrafiła przekazać swoim głosem.

P.S. "Porę na telesfora" też mam w wersji winylowej, dzieciaki czasami sobie odsłuchują...

Super, to niesamowicie wzbogaca wyobraźnię :)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 64785.95
ETH 3471.44
USDT 1.00
SBD 2.51