Brawo Dawid Kubacki!

in #polish6 years ago (edited)

Pisałem ostatnio co nieco o sytuacji w polskich skokach (chociaż podobno pomyliłem się tu i ówdzie, ale o tym może w komentarzach), że w tym roku będą chyba ostatnie medale dla Polaków na mistrzostwach świata w skokach narciarskich przez wiele lat (noo... ja wiem, że w MŚ w narciarstwie klasycznym, ale to jednak skoki są naszym sportem narodowym). I po konkursie na dużej skoczni, a potem po konkursie drużynowym, i po pierwszej serii na skoczni normalnej stwierdziłem, że znowu mi się udzielił mój niepoprawny optymizm. Bo wszystko wskazuje na to, że najlepsza (w tym momencie) drużyna świata wyjedzie z Seefeld bez medalu.

Wyłączyłem telewizor i wziąłem się za jakieś tam moje pitu-pitu. Ale w pewnym momencie coś mnie tknęło, żeby zobaczyć, co tam się dzieje.

No i patrzę. I odpaliłem w połowie drugiej, i nagle szok. Było 27. miejsce, odpalam 2. serię, skacze 2. dziesiątka, a gość jest 1. Potem zaczyna skakać 1. dziesiątka, a gość jest 1. Potem skacze 1. piątka, a gość jest 1. A potem... Ach...

Słusznie zauważył Filip Wiśniewski z youtube'owego kanału Szkoła latania, że to zasługuje na wpis do księgi Guinnessa.

W każdym razie konkurs był baaardzo loteryjny. Wyniki już w pierwszej serii były niezwykle zaskakujące. W czołówce mieliśmy zawodników, których przed konkursem nikt by się tam nie spodziewał.

Oczywiście ktoś może zwrócić uwagę, że w 2. serii Kubacki skakał w lepszych warunkach, że nie miał takiego gęstego śniegu, że miał dużo farta. etc. etc. etc. Ale czy w pierwszej serii zasługiwał na 27. miejsce? Wszak już w pierwszej serii silne były głosy, że należało odwołać konkurs. Myślę, że 5. zawodnik klasyfikacji generalnej puharu świata ma prawo walczyć o tytuł mistrza świata.

Oczywiście ciężko jest walczyć z naturą. Są pomysły, żeby skakać na hali, w tunelach itp, ale jest jak jest. Osobiście dużo bardziej cenię kryształową kulę niż medal mistrzostw świata czy igrzysk olimpijskich, bo w tym pierwszym przypadku trzeba utrzymać formę przez cały sezon i te loterie, które wychodzą w takich pojedynczych zawodach, w puharze świata się uśredniają (więc nie mają większego znaczenia). Dlatego wydaje mi się, że zawody takie jak mistrzostwa świata czy igrzyska olimpijskie trochę mijają się z celem.

W każdym razie, dlaczego o tym piszę? Udało się osiągnąć sukces i wielkie gratulację, ale, może nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, gdyby Dawid Kubacki oddał 2 dobre skoki, to by został jednym z kilkudziesięciu mistrzów świata i za chwilę nikt by o nim nie pamiętał. Kto dziś pamięta Franciego Peteka który poza jednym szczęśliwym dniem nic specjalnie nie wygrał? (z całym szacunkiem dla tego słoweńskiego skoczka)
A TO - PRZEJDZIE DO HISTORII!!!

W 2005 Liverpool niespodziewanie wygrał ligę mistrzów po tym, jak po pierwszej połowie przegrywał 0:3. To jest nic. Wyobraźmy sobie mecz siatkarski, w którym drużyna X przegrywa w tie-breaku 1:14 i wygrywa mecz. To jest niemożliwy absurd, ale coś takiego się stało. To będzie wspominane przez długie lata.

Brawo Dawid Kubacki!!! No i Kamil Stoch też pokazał klasę.

PS.
Tak! puharu przez samo h!

PPS. Szkoda mi trochę tego Kobayashiego, że wyjeżdża bez (indywidualnego) medalu.

Foto: By Ailura, CC BY-SA 3.0 AT, CC BY-SA 3.0 at, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=51991129

Sort:  

Congratulations @kylu12488! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 1000 upvotes. Your next target is to reach 2000 upvotes.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

Carnival Challenge - Collect badge and win 5 STEEM
Vote for @Steemitboard as a witness and get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63271.81
ETH 2568.70
USDT 1.00
SBD 2.80