You are viewing a single comment's thread from:

RE: Dość emocjonalnie o głupocie językowej

in #polish6 years ago

Poruszyłeś bardzo ważny temat. Ja jako dziecko robiłem straszne błędy ortograficzne. Na szczęście bardzo szybko, bo jeszcze na początku podstawówki wciągnąłem się w czytanie książek. Efekt? Od czwartej klasy podstawówki jeździłem na Olimpiady ortograficzne.

Zauważyłem jednak, że miałem okres w swoim życiu, gdy bardzo mało czytałem, a dużo buszowałem po sieci, chatowałem z innymi itp. I nastąpił u mnie zauważalny regres. Negatywnie też podziałało to, że skończyłem szkołę, w której polonistka podkreślała każdy błąd w wypracowaniu i nie mogłem mieć pewności czy piszę poprawnie. Kiedyś bez zastanawiania wiedziałem jak napisać dane słowo i gdzie wstawić przecinek. Teraz zdarza mi się zastanawiać nad trudniejszymi wyrazami, ale i tak nie jest źle. Jednak zauważyłem, że gdy się dużo napatrzyłem na błędy innych ludzi, którzy niepoprawnie pisali w Internecie, to sam przez to zacząłem mieć wątpliwości... Ale chyba już zaczynam wracać do formy :D

Sort:  

Też czasem zastanawiam się jak coś napisać, pomaga mi napisanie wyrazu na kartce. Wtedy sprawdzam, która wersj wygląda bardziej logicznie :)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 63441.26
ETH 2477.91
USDT 1.00
SBD 2.64