Czy za głosowanie należałaby się jakaś gratyfikacja?

in #polish7 years ago (edited)

Wszędzie dużo anonsów ankiet, pochłaniających naszą uwagę i czas, a to są przecież wartości ograniczone. Ale większość z tych ankiet jest gratisowa -dlaczego?

Ja rozumiem, że płacenie za wypełnianie ankiet może być rujnujące dla ankieterów (chociaż wyjątkowo w tym roku trafiłem ankietę płacącą po $10), ponadto wiele z tych ankiet załapuje się pod "czyn społeczny" (choć często to naciągana kwalifikacja).

Czyli ankietowanie w necie zwykle nie daje, w moim odczuciu, dobrych wyników. A przecież to takie dobre medium, właśnie do ankietowania.

Więc jak ten problem rozwiązać? Pomyślałem kiedyś i znalazłem rozwiązanie typu: zakłady o kasę. Teraz wiem, że istnieje Augur, ale to inna kategoria wagowa (to jak wielki market wobec kiosku). No i jeszcze te boty głosujące - jak dla mnie zbyt złożone, w swej rozliczalności.

Moje narzędzie jest proste, zawieszone na powszechnie znanym GoogleSheets, jest lekkie i łatwo modyfikowalne -raczej do incydentalnych akcji. To stare narzędzie działało, ale ponieważ rzecz była płacona w BTC, to opłaty manipulacyjne nie dawały atrakcyjności. Choć jakiś drobny ruch był, bo pytania dotyczyły wyborów prezydenckich, to jednak słaby.
Wychodziłem wtedy z założenia, że najlepsze ankiety wyborcze są takie, które angażują pieniądze głosujących i że wtedy ujawnią się prawdziwe preferencje. Ale w rezultacie okazało się, że była to niewydajna zabawa dla entuzjastów, chcących wypróbować swoje portfele bitcoinowe.

Minęło trochę czasu i pojawiły się kryptowaluty, robiące przelewy bez opłat transakcyjnych (Steemit, IOTA). Tutaj IOTA wydała mi się mocniejszym narzędziem do takich transakcji. Połączyłem więc stary pomysł z nową kryptowalutą i w rezultacie powstało narzędzie do: ankiet, głosowań, zakładów itp.

Nadałem temu wynalazkowi nazwę Vote1kun i pod nią teraz jest dostępny dla ogółu. Znajdziecie tam też detaliczne opisy pomocowe.

Czyli robimy zakłady, odnośnie jakiegoś pytania i niektórzy wygrywają kasę od przegranych, proporcjonalnie do swoich zakładów.
To głosowanie mogę organizować ja, albo jakaś inna wybrana w dyskusji osoba.

Kwoty w IOTA mogą być ułamkiem groszy teraz około: 1 MegaIOTA = $0.5 . Instalacje portfeli i transakcje IOTA -są bezpłatne. Natomiast głosujący używają swoich środków, zakupionych na giełdach (teraz jest dobry czas-kursowo na takie zakupy).

Ale jeszcze nieco ułatwię: pierwszym 20 osobom, które:

  1. resteemują tę notkę;
  2. zrobią upvote tej notki;
  3. załączą w komentarzu poniżej tej notki swoje konto IOTA.

-to przeleję im na załączone konta po 5iota, aby mogli łatwo głosować i wygrywać -kiedy chcą, ile chcą, na co chcą i jeśli chcą.

Taki sponsoring może też być, ciekawą opcją przy innych, poważniejszych wyborach i ich zasady można ustalać w specyficznych kontraktach głosowań, zawieranych na chacie lub na slacku.

Wydaje mi się, że to jest ciekawa propozycja do testowania nowych formuł wyborczych i innych zakładów, czy ankiet.

W przyszłych notkach (już niebawem) zamierzam dopisać i opisać kolejne pytania do Vote1kun.

Sort:  

Cryptobet365.com ^^ - dobra nazwa :-)

Zakladam na pieniadze mowie stanowczo NIE!😀 nie mam nic przeciwko w konkursach, ankietach itp. Hazard to powazne ryzyko! Poczytaj mojego posta
https://steemit.com/hazard/@jozef230/uzaleznienie-od-hazardu

Nie hazarduj więc. Użyj groszy lub skorzystaj z mojej oferty gratisowej: 5i . A jeśli szczęśliwie wybirzesz, to możesz coś dostać ekstra. To jest mniejszy hazard niż nagrody w paczkach chisów.

Fajne :) myślę że może być kiedyś przydatne :)

Dzięki, nie zawadzi zainstalować sobie portfel IOTA - przeleję ci 5 i.

Dzięki

CUZXCLEMXLDU9HAVDCYZSCNPVVGXDZPHJWUJFGJKQIGYRTOWFTBU9TINFMJZNUJUDJLHBLQECEAHHERKXSY9YVPFP9

Mam nadzieje że zadziała, przed chwilą instalowałem portfel do IOTA

Zawsze przed ogłoszeniem adresu do uzyskania przelewu, trzeba dla tego adresu zrobić w portfelu: ATTACH TO TANGLE w opcji RECEIVE.
A w razie wątpliwości w Eksplorer Tangle możesz sprawdzić stan przelewu.

Mój transfer poszedł: Hash PPCNHCXJQGSRYUVOSPIYKMDGLCPWKJZDXIDPQTTTSVMLYXTRQERTWMZZDYDVYLTOD9NFTRZJJYUG99999

hmm i ile czasu idzie przelew IOTA?
Wiesz że nic dalej nie doszło .
mam taki portfel: IOTA.Wallet. 2.4.0

ok, pobieram :)

pobrany 2.5.1 0 niby w portfelu w historii widać, ale cały czas jest przy nim PENDING

Przejście z 2.4 na 2.5 jest trochę tricky -aby zobaczyć swoje środki musisz zrobić operację: kikakrotnie/wielokrotnie RECEIVE i ATTACH TO TANGLE.
Jeśli się nie uda to podaj nowe konto (wcześniej zrobione ATTACH TO TANGLE) -a przeleję ci kolejne 5i.

Doszło 5 :) Nie wiem jak to zrobiłem ale klikałem klikałem i wyklikałem. tylko nie wiem czemu teraz nam w historii 3 transakcje na 0, a 6 transakcji na 5. Strasznie dziwny ten portfel.
czy to normalne że za każdym razem jak wyjdę z portfela to zmienia się adres portfela?

Mam prośbę, czy możez mi przelać 1szt jeszcze
GQKZWZZMWHMA9ZHROK9FLMQXIZQFPKUSYN99WSOARSFZCZMUFMBJFSIT99GKKITJLEFRPXFIVQVYSBCSBJQPHRSXZX
chce coś sprawdzić, odeślę ci ją z powrotem oczywiście.

Wole zapytać i się upewnić bo ten portfel jest naprawdę dziwny, on działa jak każdy inny? Można go wyłączyć i po ponownym włączeniu wpłata dochodzi normalnie?

Zaraz to zrobię, ale musisz ogłosić ten adres na Tangle (ATTACH TO TANGLE).

Poszło, hash:
PIGLEAYMNXTROZCLYSYDMQSILHITKNVDYKGYVCO9DCWKW9UEHMZVVRBXK9BWMDNBLPCTVWEGMTKW99999

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64449.70
ETH 3164.37
USDT 1.00
SBD 3.87