Spacer po przepięknym różanym ogrodzie w Niemczech oraz opowieść o tym co symbolizuje róża 🌹

in #polish5 years ago (edited)

IMG_6783.JPG

W tym artykule oprowadzę was po cudownym różanym ogrodzie oraz opowiem o symbolice tych kwiatów. Nie było mnie trochę na Steemit bo wyjechałam na wakacje, ale przy okazji zebrałam trochę materiału, którym będę się mogła z wami podzielić :) Ogród różany o którym dzisiaj napiszę znajduje się w Bambergu - małym niemieckim miasteczku (region Frankonii). Zwiedzałam stare miasto i niespodziewanie wśród wiekowych murów odnalazłam roślinną enklawę, pełną różnokolorowych róż.

IMG_6824.JPG

Z radością weszłam do świata natury. Zdecydowanie wolę to co żywe, towarzystwo roślin niż betonu. Chodziłam między alejkami, oczarowana tym co widzę i czuję (wystarczyło trochę się pochylić, aby poczuć różaną słodycz, zapach moich ulubionych kwiatów).

IMG_6736.JPG

IMG_6739.JPG

IMG_6805.JPG

Po środku ogrodu znajduje się fontanna, w której w upalny, letni dzień można miło zaznać ochłody. Dookoła fontanny ustawione są ławeczki. Przy każdej z nich rośnie drzewo. Takie otoczenie sprawia, że siedząc na ławeczce, wraz z podmuchami wiatru na naszą twarz spływa delikatna, wodna mgiełka, a drzewa tworzą przyjemny cień.

IMG_6740.JPG

Ale ogród kusi, żeby nie siedzieć zbyt długo na ławeczkach, tylko chodzić między alejkami i podziwiać rosnące tam róże.

IMG_6742.JPG

IMG_6743.JPG

Moim faworytem została odmiana żółto-złota o nazwie Goldmarie.

IMG_6798.JPG

Te róże miały najbardziej intensywny zapach. Podobał mi się też ich niesztampowy, złotawy kolor. Płatki miały różne odcienie i tworzyły przepiękną kompozycję.

IMG_6790.JPG

Czułam, że w ogrodzie pobudzane są różne moje zmysły i ta pobudzona zmysłowość zachęciła mnie do niecodziennych eksperymentów, np. dotykania kwiatów włosami.

IMG_6792.JPG

Kolejna róża, która przyciągnęła moją uwagę miała nazwę Inspiration. Kto wymyślił te nazwy? ;)

IMG_6760.JPG

Róża była różowa, puchata, dorodna i nietypowa... w środku wypełniało ją żółte zabarwienie.

IMG_6745.JPG

Oczywiście znalazły się też klasyczne czerwone róże, ale i one zachwycały swoją różnorodnością.

IMG_6803.JPG

IMG_6772.JPG

IMG_6782.JPG

IMG_6787.JPG

Róża ma ciekawe znaczenie symboliczne. Znalazłam tak opis:

"Róża jest również jednym z najważniejszych, o ile nie najważniejszym symbolem w Alchemii.
Jest to symbol tajemnicy, obrazujący sposób przepływu energii w portalu energetycznym.
Według alchemii każdy z nas ma taki portal w sobie, w przypadku kobiet takie portale istnieją dwa.
Kwiat róży otwiera się bardzo wolno, jego płatki powolutku, kolejno się rozchylają, stopniowo uwalniając niezwykłą woń różanego eteru.
Płatki róży ułożone są symetrycznie skrętne, zatem droga do jej serca jest drogą wiodącą po spirali.
Według niektórych jest to złota spirala życia.
Tajemnica róży według podań była niegdyś jedną z najbardziej strzeżonych tajemnic alchemicznych.
Mężczyzn dotyczy tajemnica jednej róży, kobiet zaś tajemnica dwóch róż.
Tajemnica róży mówi o tym, iż każdy człowiek posiada swoją własną różę w swym sercu, otwierając swe serce, otwiera energetyczną różę.
Jej środek jest domem naszej Duszy.
Wibracje tej przestrzeni są niesamowicie czyste i wysokie.
Człowiek mający w pełni otwarte serce emanuje tą świetlistą energią.
Słyszeliście pewnie o tym, iż z pojawianiem się osoby świętej kojarzony jest przyjemny, słodki zapach.
Jest to zapach, który wydziela po otwarciu nasza energetyczna róża.
Druga róża przypisana już tylko kobiecie, kojarzona jest z tajemnicą jej łona, czyli sekretnego i najbardziej świętego portalu energetycznego." [1]

IMG_6780.JPG

Na koniec zostawiłam nieznaną mi wcześniej różaną odmianę - Peacekeeper. Co ciekawe tabliczka tej róży była tak pokiereszowana, jakby w tym miejscu było dużo napięć i dochodziło do ich gwałtownego rozładowania ;) Ale sama róża swoimi kolorami i zapachem działała na mnie uspokajająco.

IMG_6801.JPG

IMG_6800.JPG

Lubicie różane ogrody? Byliście kiedyś w jakimś niesamowitym różanym ogrodzie, który moglibyście polecić? Moja znajoma, z którą podróżowałam po Bambergu bardzo miło wspomina ogród różany w Pradze.

Źródło [1] - https://www.odkrywamyzakryte.com/symbol-rozy/

Sort:  

Gratulacje! Twojej wysokiej jakości treść podróżnicza została wybrana przez @lesiopm, kuratora #pl-travelfeed, do otrzymania 100% upvote, resteem oraz podbicia całym trailem @pl-travelfeed! Twój post jest naprawdę wyjątkowy! Artykuł ma szansę na wyróżnienie w cotygodniowym podsumowaniu publikowanym na koncie @pl-travelfeed. Dziękujemy za to, że jesteś częścią społeczności TravelFeed!

komentarz.png

Dowiedz się więcej o TravelFeed klikając na baner powyżej i dołącz do naszej społeczności na Discord.

Bardzo mi miło!! Dziękuję @lesiopm :)

Czy mógłby prosić o zmianę jednego z tagów na pl-travelfeed, gdyż Twój post jest godny polecenia.

Tak, dziękuję za wskazówkę i za docenienie :)

Piękny ogród, cieszę się że nam go pokazałaś :)

Dzięki! Extra, że spodobał się nie tylko mi :)

Bardzo fajny artykuł! Jeśli chodzi o nazwy róż, to chyba każdy hodowca ma prawo wymyślić sobie nazwę wyhodowanej odmiany. Potem te róże są sadzone w takich ogrodach z odpowiednimi tabliczkami, które jednocześnie stanowią reklamę danej hodowli.
W różanych ogrodach nie bywałem za dużo, ale za to mogę polecić tulipanowe holenderskie ogrody - bardzo przyjemnie się tam przebywa.

@m-san - dzięki za info w sprawie tych nazw. Bardzo mnie to frapowało :)
Chętnie bym zobaczyła taki tulipanowy ogród. Jak będę kiedyś w Holandii na pewno któryś odwiedzę!! 🌷

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64455.55
ETH 3147.84
USDT 1.00
SBD 3.94