You are viewing a single comment's thread from:

RE: Nasz model Ferbi👀

in #polish6 years ago (edited)

Pieski są wspaniałymi stworzeniami. Pamiętaj, że psy nie mogą jeść kości po obróbce termicznej. Surowe jak najbardziej (pije tu do resztek z kurczka).
Co do życia jak pies z kotem też mam inne zdanie niż te krążące po ludziach. Pies, kot i człowiek to wspaniałe połączenie!

Sort:  

Kurczę, nigdy nie słyszałem o tym, że psy nie mogą jeść kości po obróbce termicznej.
Nigdzie na internecie nie mogę poszukać powodu dlaczego nie można tak robić .
Mogłabyś wytłumaczyć, albo chociaż podlinkować jakiś artykuł?

Kości poddane obróbce termicznej nie mają żadnych wartości odżywczych dla psa, dodatkowo takie kości rozłamują się na "drzazgi", które mogą pokaleczyć lub nawet przebić przełyk, żołądek lub jelito. Kiedyś nie miałam tej wiedzy i mój pies na tym ucierpiał. Na szczęscie drzazga kości wbiła się mu jeszcze w pyszczku, nie w przewodzie pokarmowym. Kości po obróbce termicznej nie są też dobrze trawione przez psa przez co psiak może mieć mówiąc kolokwialnie ciężkie kupkanie.
Kości mięsne surowe dla psa polecam. Podczas ich rozgryzania organizm zwierzaka wytwarza hormony szczęścia... Gdy się rozłamują są w mięsnej otoczce- więc nie pokaleczą a poza tym są tam witaminki i składniki odżywcze przyswajalne dla psa.
Jeżeli interesują cię te tematy to wpisz sobie w googl fraze "dieta barf".

Dzięki za informację, ja słyszałem wersję, że kości z kurczaka rozłamują się na drzazgi, a te wieprzowe są bezbieczne. Dzięki jeszcze raz, być może uratowałaś moje psy :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 56465.77
ETH 2331.79
USDT 1.00
SBD 2.36