You are viewing a single comment's thread from:

RE: Koronawirus a wiara.

in #polish4 years ago

Ok, masz dużo racji. Również jestem ateistką więc łatwo mi się z Tobą zgodzić.
Mam jednak pewne ALE.
Pisałam już kiedyś o tym u siebie na blogu, dawno, dawno temu. Wiara w Boga pomaga ludziom przetrwać ciężkie czasy. Gdy znajdujemy się w sytuacji bez wyjścia to jest nam cholernie ciężko, wiemy, że sytuacja jest bez wyjścia, więc się załamujemy. W tej samej sytuacji osoby wierzące mają "lżej" i mają jeszcze iskierkę nadziei, że coś się polepszy, bo przecież Bóg jest wszechmogący - tak upraszczając.
O ile płacenie na rzecz Kościoła "w tych ciężkich czasach" to gruba przesada, jeszcze większa gdy ludzie nawołują do chodzenia do kościoła, bo przecież w Domu Bożym nic złego nie może się stać... o tyle modlitwę osób wierzących zostawiła bym im i nie komentowała czy to pomoże czy nie. Uważam, że to bardzo niegrzeczne wtrącać się tak bardzo w prywatne życie ludzi.
A jeżeli dowiem się w przyszłych dniach, że jakaś moja starsza sąsiadka potrzebuje różańca, a nie ma jej kto go przynieść to sama podrzucę go jej pod drzwi, bo jeżeli choć troszkę doda to komuś otuchy, nadziei, jeżeli komuś choć odrobinkę łatwiej da się przetrwać ten okres to nie ma dla mnie znaczenia jak bardzo się różnimy.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 60147.86
ETH 2985.82
USDT 1.00
SBD 3.83