Najmądrzejsza książka o idiocie- #temaTYgodnia

in #polish6 years ago (edited)

Jest to książka budząca we mnie wiele skrajnych emocji a nawet łzy. Łzy smutku naprzemiennie z płaczem ze śmiechu.

"Forrest Gump"- książka łamiąca wszelkie stereotypy i poruszająca wiele problemów. Zaczynając od głównego problemu jakim było życie czlowieka o niższym ilorazie inteligencji od ludzi wokół niego, poprzez wszystkie inne, których doświadcza przeciętny człowiek, a kończąc na problemach, z którymi nie każdy będzie "miał dane" się spotkać. 

Problemy z jakimi borykał się Forrest to: powołanie do drużyny futbolu (zupełnie nie rozumięjąc taktyki, umiejąc jedynie szybko biegać), pobór do wojska i służenie w armii na wojnie w Wietnamie, bycie rekinem w biznesie krewetkowym i wiele innych!

Jest to jedna z moich ulubionych książek ponieważ pokazuje, że nie trzeba urodzić się w dobrym domu i być nieprzeciętnie inteligentnym człowiekiem by spełniać swoje marzenia. Ta książka motywuje i daje nadzieje. Ona pokazuje, że można osiągnąć wiele dla samego siebie. Gdy wierzysz, nie poddajesz się i nie pozwalasz by ludzie ztłumili twój zapał.

 Sama książka jest dość krótka i pod tym względem jest przystępna, natomiast uważam, że nie każdy będzie w stanie zrozumieć tę książkę w stu procentach. Ona nie jest dla idiotów! Na pewno wielu ludzi powie, że to bajka, że całkowicie oderwana od rzeczywistości jest możliwość tego by człowiek, który sam o sobie mówi, że jest IDIOTĄ tyle w życiu osiągnął. Jednak wszystko tutaj ma głębsze przesłanie...

Osobście uważam, że Forrest był człowiekiem z czystym umysłem i czystym sercem. Nie zawracał sobie głowy takimi rzeczami jak obelgi i nieprzychylne spojrzenia ludzi czy wręcz ataki na jego osobę. Nie poddawał się nigdy mimo, że nikt w niego nie wierzył a wszystkie znaki na niebie i ziemi mówiły "Forrest nie uda ci się, jesteś głupkiem". On popełniał głupie błędy ale za każdym razem umiał się do tego przyznać.

W tej jego głupocie było trochę mądrości, świadczy o tym chociażby fakt, że był świadomy swoich wad i zalet i umiał to wykorzystać w taki sposób by osiągnąć swój cel.

Bez znaczenia ile bym o tej książce napisała i tak trzeba ją przeczytać by zrozumieć, pozostane na tym i mam nadzieje, że ktoś się skusi na przeczytanie jej. 

Zabawnie pasującym do Forresta podsumowaniem mojego tekstu może być przysłowie "Nie oceniaj ksiązki po okładce."

Oczywiście książkę polecam- ale UWAGA!- nie dla idiotow!

Sort:  

Bardzo fajny post. Obie książki Winstona Grooma - Forrest Gump i Gump i spółka polecam wszystkim. Pamiętajcie, że film pozostawia znacznie mniej miejsca na własną interpretację i zbudowanie obrazu Gupa. Warto sięgnąć, nawet gdy film widzieliście wielokrotnie.

Poproszę o korektę tagu - #pl-ksiazki. :)

Dokładnie tak jak mówisz, cieszę się, że wcześniej w moje ręce trafiła ksiązka. Film też widziałam kilka razy i bardzo mi się podobał. Jednak wyobrażanie sobie tych wszystkich komicznych i tak abstrakcyjnych sytucji dało mi wiele przyjemności. I do filmu i do książki będę na pewno wracać w moim życiu. No a teraz muszę poszukać tej drugiej książki "Gump i spółka" a przede wszystkim poprawić tag. Dziękuję za twoją opinie i za podpowiedź bym poprawiła tag :)

Congratulations @julietlucy! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard!


Participate in the SteemitBoard World Cup Contest!
Collect World Cup badges and win free SBD
Support the Gold Sponsors of the contest: @good-karma and @lukestokes


Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

I tutaj warto wspomnieć że książki są dwie, i różnią się nieco od filmu, tak że jeśli ktoś widział film to i tak warto przeczytać... obie...

Tej drugiej nie czytałam niestety. Prawdą jest, że film sporo różni się od książki, jednak tak jak wspomniałam książka jest dość krótka więc z samej jej treści cięzko było by nakręcić film, trzeba było dużo dodać żeby czas filmu się zgadzał;)

W takim razie polecam drugą książkę, choć nie jest chyba ona tak łatwo dostępna.
Nie wiem czy film nie pomieszał trochę wątków, trochę dodał, a coś tam wyciął

Dokładnie, w filmie dodano wiele szczegółów, oraz pare szczegółów różniło się od wersji w książce.

Książka na jedną noc. Jedna z nielicznych, które czytałem dopóki nie skończyłem.
Za to druga, Gump i Spółka, bardzo mnie zawiodła. Nie przepraszam za spoiler: w chwili spotkania Toma Hanksa, który mówi, że życie jest jak pudełko czekoladek, zastanawiałem się, czy jest sens kontynuować. Niesmak wielki.

Jedna z najlepszych książek jakie czytałem! Kontynuacja również bardzo udana. A sam jestem posiadaczem kieszonkowej wersji Gumpizmów, czyli swoistych mądrości Forresta Gumpa.

Czyli podzielasz moją opinie, fajnie :)
Drugiej części nie czytałam jeszcze i słyszałam różne opinie na jej temat, ale póki sama nie przeczytam to nie będę wiedziała więc muszę się za nią rozejrzeć... A o Gumpizmach nawet nie słyszałam! Musi to być świetny rozweselacz :)

Świetny rozweselacz :D Można otworzyć na dowolnej stronie i raczyć się którymś z the bestowych tekstów Forresta :)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 58443.62
ETH 2524.10
USDT 1.00
SBD 2.34