Czerwone Wierchy - 4 szczyty w 1 dzień 🙂

in #polish6 years ago (edited)

Witajcie 😉

Dzisiaj chciałabym się z Wami podzielić moją kolejną wyprawą w góry, którą na pewno zapamiętam do końca życia. O czym mowa ? O Czerwonych Wierchach. To masyw górki, którym biegnie granica polsko - słowacka. Położony jest m.in. nad Doliną Kościeliską, o której co nieco już wspominałam 😎

czerwone wierchy 023.jpg

Dlaczego są wyjątkowe ?

Czerwone Wierchy tym różnią się od innych, że w ciągu wyprawy jednodniowej można zdobyć 4 szczyty, a nawet 5 jeżeli ktoś chciałby wybrać się jeszcze na Giewont. Bo z jednego ze szczytów na wspomniany Giewont jest jak rzut beretem.

czerwone wierchy 025.jpg

Ile mają szczytów ?

Czerwone Wierchy składają się z:
✅ Kopy Kondrackiej – 2005 m
✅ Ciemniaka – 2096 m
✅Małołęczniaka – 2096 m
✅ Krzesanicy – 2122 m

czerwone wierchy 036.jpg

Kiedy najlepiej się tam wybrać?

Ten masyw górki najbardziej przyciąga turystów jesienią, czyli wrzesień, a nawet październik (tylko trzeba liczyć się z tym, że dzień staje się krótszy, więc może nam braknąć czasu na przejście wszystkimi szczytami tak, żeby zdążyć przed zmrokiem). Dlaczego jesień? Dlatego, że wtedy te góry przybierają kolor brunatny, a nawet czerwienieją. To z kolei nadaje im wyjątkowy, charakterystyczny urok 😍

czerwone wierchy 037.jpg

Przejście Czerwonych Wierchów

Aby przejść Czerwone Wierchy, jako dla osoby o średniej kondycji, w sezonie letnim i bez zatrzymywania potrzeba ok 9,10 h, a długość trasy w obie strony wynosi ok 17,5 km 👇

route-37cabc31-600x362.png

Widok na Zakopane
czerwone wierchy 040.jpg

Ja byłam na Czerwonych Wierchach w październiku 2015 r. Ze względu na czas, byłam tylko na 3 szczytach: Ciemniaku, Krzesanicy i Małołęczniaku. Zapamiętam te góry do końca życia, bo chwilę przed schodzeniem dowiedziałam się, że muszę zejść po stromej, gładkiej skale przy użyciu łańcuchów. Gdybym wiedziała o tym wcześniej, na pewno nie godziłabym się na taką wyprawę, ale wtedy nie miałam wyjścia, jakoś zejść musiałam. Nogi miałam jak z waty, a później długo nie mogłam dojść do siebie. No ale w końcu to kolejne doświadczenie w życiu 😁

czerwone wierchy 059.jpg

Pozdrawiam 😉

Sort:  

World of Photography Beta V1.0
>Learn more here<

Thank you for participating in #landscapephotography, the weekly selection will be released on Wednesday.

You have earned 5.00 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 1/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.00
Server time: 22:03:55
Account Level: 0
Total XP: 10.05/100.00
Total Photos: 2
Total comments: 0
Total contest wins: 0
When you reach level 1 you will start receiving up to two daily upvotes

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Daily Steem Statistics: @dailysteemreport
Learn how to program Steem-Python applications: @steempytutorials
Developed and sponsored by: @juliank

Byłem, widziałem, góry to stan ducha. Miło było dzięki Pani materiałowi przeżyć to we wspomnieniach jeszcze raz.

Kocham góry ! Czekam na lepszą pogodę i w drogę !!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64513.75
ETH 3146.11
USDT 1.00
SBD 3.95