You are viewing a single comment's thread from:

RE: Grzyby- czy warto je jeść?

in #polish7 years ago

A ja gdzieś przeczytałem, że wszystkie grzyby mają działanie toksyczne a znane i jedzone przeze mnie kiedyś zielonki mogą doprowadzić do śmierci osoby wrażliwe genetycznie (powodować mają u nich rozpad mięśni). Od opowieści o ludziskach, którzy pomylili sromotnika z kanią (a podobno znali się na grzybach) przestałem jeść także i tego samcznego grzyba (choć pomylenie kanii ze sromtnikiem uważam za niemożliwe). Obecnie zbieram jedynie prawdziwki, podgrzybki, maślaki, tzw. podciochy, kurki a jak jestem u teściów to także opieńki.

Sort:  

Toksyczne niee, nasz układ pokarmowy świetnie sobie z nimi radzi. Problem tylko może występować u niemowlaków i mniejszych dzieci, gdyż ich wątroba nie jest w pełni przystosowana do neutralizowania związków zawartych w grzybach. Ja kanii też nie zbieram już z tego powodu

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 62630.85
ETH 2463.74
USDT 1.00
SBD 2.61