You are viewing a single comment's thread from:

RE: Jak zrobić swój cydr

in #polish7 years ago

2 lata temu próbowałem zrobić cydr z kupionego soku (taki tłoczony w opakowaniu 5l). Dodałem tam drożdży piwnych "ejlowych", bo akurat takie miałem pod ręką. No i niestety cydr się nie udał - wyszedł strasznie kwaśny. Pewnie nie dopilnowałem czystości i bakterie zrobiły swoje. Myślisz, że to mogła też być wina drożdży? A może powinienem wcześniej zapasteryzować ten sok? Tak czy siak spróbuję według tej receptury - może tym razem się uda :)

Sort:  

Wiele może być przyczyn, ale brak czystości jest bardzo prawdopodobny. Mi się jedno wino zamieniło w ocet chyba właśnie przez nie dopilnowanie czystości.

Co do tych tłoczonych soków, to ja nie chciałem ich używać, bo są cały czas mętne. Nie powinno to chyba stanowić problemu, ale myślę, że później cydr nie był by tak klarowny.

Drożdży piwnych nigdy nie próbowałem używać, więc ciężko mi cokolwiek na ten temat powiedzieć.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 59231.42
ETH 2599.06
USDT 1.00
SBD 2.45