Darmowa energia z wiatru - eksperyment #4

in #polish5 years ago (edited)

Dziś oglądając kilka następnych filmików postanowiłem sam poeksperymentować. Pomimo iż uważam że większość filmów na YT to ściema, zaciekawił mnie jeden film który dał mi do myślenia. Gość na filmie owinął magnez z głośnika drutem miedzianym w izolacji 1,5 mm, tworząc cewkę na okrągłym magnesie. Podłączył do tego żarówkę która natychmiast się zaświeciła. Pomyślałem że to następna ściema ale postanowiłem spróbować.
Mój eksperyment

Nie miałem okrągłego magnesu z głośnika więc użyłem dwóch połączonych ze sobą neodymów. Na magnes nawinąłem drut miedziany 0,5 mm, nie liczyłem ile zwoi ale dosyć sporo, po podłączeniu do miernika okazało się że to małe gówienko wytwarza prąd, co prawda nie wielki ale jednak bo 0,06 V z wahaniami do 0,1 V. Pomyślałem sobie że jeżeli taka metoda daje prąd to na co mi prądnica?
Kupując większy magnez i nawijając grubszy prąd według filmu powinienem osiągnąć przyzwoite wyniki. Jeśli tak to po co się męczyć. Mimo wszystko poeksperymentuje i z prądnicą i silnikiem magnetycznym chociażby z czystej ciekawości.

Spróbuje też pozyskiwanie prądu z wody i ziemi, pomysł podsunął mi @fervi, tylko najpierw muszę trochę poczytać i zobaczyć z czym się to je. Czasami żałuję że nie mieszkam gdzieś nad rzeką lub rwącym potokiem. To by był czad.

Sort:  

Witaj, jestem botem patrolującym #pl-artykuly.
Twój post nie spełnia podstawowej reguły #pl-artykuly dotyczącej długości wpisu.
Wyedytuj go dopisując więcej treści lub usuń tag - dziękujemy!

Więcej o regulaminie możesz przeczytać w podanym linku.

Zobacz prąd z wody - nawet zegarki "wodne" są :D

ciekawy pomysł

Nie no, za mało prądu :D Ale jak ktoś jest ekoświrem ...

Żeby na cewce mogło pojawić się napięcie musiałoby być zmienne pole elektromagnetyczne. Np musiałby się ten magnes w cewce poruszać.

Napięcie nie jest równe prądowi. Człowiek witając się z kimś może spowodować przeskok iskry, a:

Wytrzymałość dielektryczna powietrza przy ciśnieniu 1 atmosfery, w temperaturze 0 °C, pomiędzy płaskimi elektrodami wynosi 32 kV/cm

Takie filmiki wynikają w internecie głównie z niedouczenia, błędu pomiarowego. (Czemu masz nastawiony na mierniku prąd zmienny, który mierzy się poprawnie tylko w przypadku przebiegu napięcia o kształcie zbliżonym do sinusoidy ? :>) Szkoda twojego czasu. Skup się lepiej na budowie amerykanki.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64243.42
ETH 3152.93
USDT 1.00
SBD 4.28