Wiatr w oczysteemCreated with Sketch.

in #polish5 years ago (edited)

obrona.jpg

Musicoina odkryłem niedawno. I choć na początku miałem problemy z uruchomieniem zarówno strony, jak i aplikacji mobilnej (ale tylko gdy używałem Internetu sieci Play), to szybko się przekonałem do tej platformy. Pisałem o tym zresztą w dwóch artykułach: Musicoin. Pierwsze wrażenia oraz Musicoin. Plusy i minusy.

Od ponad tygodnia wrzucałem tam swoje kawałki. Dziś miałem zakończyć ten proces i ogłosić szerzej akcję wsparcia remontu KBK poprzez... słuchanie muzyki. Musicoin bowiem za każde kliknięcie PLAY płaci muzykowi jednego "kojna". Tydzień temu za 1000 kliknięć dostawało się 1000 Musicoinów, czyli mniej więcej dolara amerykańskiego. Uznałem, że to całkiem niezła stawka. Zwłaszcza, że zasady są klarowne.

Wczoraj kurs się załamał. Wartość spadła drastycznie do 0,00037$. I w zasadzie nie zmartwiłoby mnie to jakoś szczególnie (wzrosty i spadki to normalna rzecz w krypto), ale chcąc to sprawdzić wszedłem na giełdę Bittrex i... poznałem powód.

The BTC-MUSIC market will be removed on 07/12/2019.

No i cały misterny plan w... i szkoda strzępić wiadomo co. Niestety ten komunikat oznacza, że od 12 lipca nie będzie można sprzedać/kupić Musicoina nie tylko na Bittrexie, ale w ogóle. Jest to bowiem jedyna giełda, która pozwala na handel tym tokenem. Zwracałem zresztą na ten minus uwagę. Oczywiście liczę, że twórcy ogarną jakoś ten temat i poszukają nowej giełdy. Może już to zrobili, choć szczerze mówiąc - wątpię. Informacji o wycofaniu Musicoina z Bittrexa trudno szukać na ich oficjalnych profilach.

Co dalej? Sam nie wiem. Planowałem mocno zaangażować się w promocję tej platformy. W tej chwili nie mam jednak pewności, że ona w ogóle się utrzyma. Wrzucę więc zapewne ostatnie 8 kawałków, które czekają w kolejce i poobserwuję. Moim zdaniem, jest to naprawdę ciekawy projekt, w który włożono sporo pracy (i co najważniejsze widać jej owoce, np. aplikację mobilną). Szkoda byłoby to zmarnować. Ale cóż, jak śpiewała Lipnicka: "Wszystko się może zdarzyć..." A obrońcom Królestwa zawsze wiatr w oczy.


PS. Niedługo po napisaniu niniejszego posta na Twitterze Musicoina pojawiła się informacja:

We are working with @BittrexExchange to discuss the listing issues and hopefully, there's a solution out soon.

Sort:  

To szkoda. Swoją drogą te ostatnie spadki pokazują jak niezwykle ważne jest dopracowanie techniczne wszystkich projektów związanych z blockchainem i kryptowalutami. Każde najmniejsze potknięcie od razu przekłada się na spadek zaufania inwestorów. Zresztą logiczne.

Posted using Partiko Android

Ja wciąż trzymam kciuki za ten projekt. Nawet bez opcji zarabiania jest on interesujący za sprawą dobrej apki mobilnej. Obawiam się tylko, że problemy z giełdą wpłyną na funkcjonowanie platformy i zacznie mocno szwankować. No nic, zobaczymy.

Próbowałem się zarejestrować na Musicinie i niestety w ogóle nie dostałem maila potwierdzającego do dzisiaj.

7/12/2019

A to nie chodzi o Grudzień? W sumie fakt, jak już jest podane, że nie będzie można wypłacać, to wszyscy się rzucili do wypłacenia i kurs na łeb, na szyję...

Posted using Partiko Android

Próbowałem się zarejestrować na Musicinie

Ja w sumie nie miałem problemów, ale zrobiłem to przez FB.

A to nie chodzi o Grudzień?

Też tak pomyślałem, ale sprawdziłem w innym źródle i chodzi o lipiec.

Potwierdziły się moje obawy, że nic z tej platformy nie będzie :(

No moje obawy odnośnie Bittrexa też się potwierdziły. Postawienie wszystkiego na jedną kartę prowadzi do takich sytuacji. Zwłaszcza gdy giełda (jak sama pisze) zastrzega sobie prawo do usunięcia tokena z jakiegokolwiek powodu i bez wcześniejszego powiadomienia.

Czy nic nie będzie - tego jeszcze nie wiemy. Moim zdaniem MC sporo już zrobił i - w przeciwieństwie do wielu innych projektów - widać efekty tej pracy. A poza tym - działa, co po moich doświadczeniach z DSoundem jest miłą odmianą.

że od 12 lipca nie będzie można sprzedać/kupić Musicoina nie tylko na Bittrexie, ale w ogóle.

Dziwę się, że w ogóle Bittrex dopuścił to coś na szeroki rynek. Biorąc pod uwagę, że starannie dobierają projekty, które mają służyć publicznym inwestorom, a nie dymać przez manipulacje w stadach. Giełdy coraz bardziej stosują się do zasad (KYC) (AML). Ostatni miesiąc pokazał wyrzuceniem ponad 30 tokenów, z wielu znanych giełd jak Bittrex, Poloniex, Binance i kilku mniejszych, które nic przez wiele miesięcy nie robiły i żadne zmiany nie nastąpiły. Rynek badziewia zostaje sortowany, a zastąpią solidne firmy z kapitałem na dany projekt.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58188.83
ETH 2585.51
USDT 1.00
SBD 2.40