You are viewing a single comment's thread from:

RE: Najlepsza książka to komiks? - Tematy Tygodnia

in #polish6 years ago

Może mój mugolski mózg nie jest w stanie sprawnie łączyć literek w zdania i strasznie go to męczy.

A nie próbowałeś słuchać książek? Ja książki lubię, ale nie mam czasu na czytanie. Co innego ze słuchaniem. Słuchać mogę np. idąc do sklepu, albo myjąc naczynia, albo robiąc cokolwiek innego, co nie wymaga mojej koncentracji.

Moim zdaniem zasadnicza różnica miedzy książką a komiksem to nie ilość tekstu lub długość historii tylko konieczność wyobrażenia sobie wszystkiego. W komiksie wszystko jest narysowane. Książka zmusza niejako do projekcji w głowie. I to jest jej siłą, bo wyobraźnia potrafi dużo więcej niż jakikolwiek pan filmowy czy kreska rysownika.

Sort:  

Jak ktoś czyta głównie nie-beletrystykę to takie rozwiązanie odpada. Analogicznie w przypadku pozycji cięższych lub nastawionych bardziej na chłonięciu i przetwarzaniu warstwy literackiej niż na warstwie fabularnej.

Jak ktoś czyta głównie nie-beletrystykę to takie rozwiązanie odpada.

To zależy od predyspozycji. Jak ktoś jest w 100% wzrokowcem to pewno nic mu nie zostanie z takiej lektury. Ja w każdym razie w ten sposób w okresie studiów "przeczytałem" sporo książek historycznych.

Próbowałem audiobooków, ale za krótko może. Ogólnie ciężko mi się skoncentrować na tekście. Chyba, że wielokrotnie odsłuchiwać, to może jakoś to dotrze

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.031
BTC 60794.44
ETH 2623.30
USDT 1.00
SBD 2.62