You are viewing a single comment's thread from:

RE: Malarz... i architekt zagłady - tematygodnia#36

in #polish6 years ago

Zdawałam maturę z historii więc temat nie jest mi obcy aczkolwiek nigdy nie przyglądałam się jego pracom więc dziękuję Ci bardzo, wywołałeś moje zainteresowanie i teraz myśli kłębią się w głowie a czas iść spać...

Pamiętam anegdotę odnośnie egzaminu Hitlera do Akademii, którą opowiadała moja Pani profesor historii w klasie maturalnej. Otóż podobno zapytano go co by było gdyby upadła Rzesza... Odpowiedział że powstałaby kolejna i to była błędna odpowiedź ;)

Podobno to był człowiek pełen kompleksów (stąd np odpowiedni mundur kamuflujący krzywe nogi i niski wzrost oraz nienawiść do Żydów) co oczywiście w niczym nie usprawiedliwia jego czynów... ale przypomniały mi się przedmaturalne lekcje historii które bardzo lubiłam.

Malunki bardzo ładne, aż dziwne że to jego...

Sort:  

Dobrze, że nasz Epifaniusz Drowniak nie miał zapędów dyktatorskich. Hitlera dotknęło piętno I Wojny Światowej, Nikifora objęła akcja "Wisła". Również był samoukiem z dobrym wyczuciem koloru i choć pozbawiony technicznego warsztatu, tworzył pasją.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60589.35
ETH 2628.62
USDT 1.00
SBD 2.53