Grecki gyros - co to jest i czym to się je.steemCreated with Sketch.

in #polish7 years ago (edited)
Sort:  

Congratulations @grecki-bazar-ewy! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Smakowicie wygląda trzeba spróbować zrobić

Gyros jest pyszny, niebawem wrzucę przepis :)

mmmmm ale mi smaka narobilas .... no Gyros musi byc jak tylko ide do greckiej restauracji ....... ale i w domu czesto robilam .... :) z tym ze ja nie robie ani z pita ani z frytkami .... uwielbiam z ryzem a i z kaszami (gryczana lub jaglana) juz robilam) :) i koniecznie musi byc cacyki :) .....

No proszę, gyros z ryżem - czemu nie :) ale Grek pewnie by marudził ;)

Nie wiem, mnie tak zarazil nasz Spyros ... u nich zawsze jadlam z ryzem mieszanym czarny z naturalnym ...:) frytek nie jadam prawie wcale i teraz nie pamietam juz czy to ja prosilam o ryz czy w zestawie tak mieli ale od lat jak chodze ze znajomymi zawze z ryzem zamawiamy :) ...... moj maz oczywiscie z frytakmi .....:)

Na pewno prowadząc grecki lokal (czy jakikolwiek inny opierający się na kuchni jakiegoś regionu) za granicą, w innym państwie mam na myśli, należy wziąć pod uwagę oczekiwania i przyzwyczajenia kulinarne klientów i mieć w menu wszelkie dodatki. Ja sama jak idę do restauracji to lubię coś pozmieniać, na przykład zamienić ryż na frytki ;) i dobrze jest, jeśli kelner przyjmuje takie zamówienie. Nie ma więc dla mnie nic dziwnego w tym, że lubisz gyrosa z ryżem :) ale w kuchni greckiej gyros jest z frytkami i plackiem pita i tak go jedzą Grecy.

Po moim urlopie na Zakintos odnoszę wrażenie, że miejscowi nie potrafią zrobić dobrego Gyrosa. Może za bardzo jestem przyzwyczajony do tego, co mogę zjeść we Wrocławiu w wielu punktach gastronomicznych, ale ten gyros jest jakiś taki inny.

Ja nie wiem jakie gyrosy serwują w Polsce żeby odpowiedzieć na Twój komentarz, może napiszesz... W każdym razie gyros to grecki sposób na mięsko ;) Fakt faktem, że na dobry nawet w Grecji nie łatwo trafić. Udostępnię niedługo przepis na gyrosa wieprzowego i z kurczaka ;)

Bardzo fajny post chociaz nie przepadam za takimi rarytasami :)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 64605.20
ETH 3168.25
USDT 1.00
SBD 2.53