STEEM - Platforma przyszłości? Przykładowe zastosowania

in #polish6 years ago

STEEM to sieć z potencjałem i myślę, że każdy to wie (i dzisiaj troszkę o tym opowiem). Mogę przy okazji opowiedzieć dlaczego Dtube i Dlive to nie są sieci, które chcemy :> Dzisiaj troszkę opowiemy o ogólnym, tekstowym potencjale Steem.

1) Tekst

Jest to podstawowa forma sieci, przechowywanie tekstu. Czyli ktoś pisze artykuł, ktoś daje upvote, ktoś komentuje - wiadomo. Nie będziemy tutaj wchodzić w ten temat ;)

2) Poświadczenia (para) notarialne

Ciekawa kwestia, chociaż odległa z powodu oporów ;) Blockchain jest świetny do różnego rodzaju poświadczeń, można spisywać umowy, które na zawsze zostaną w nim. Poświadczenie zawarcia ślubu? Nie ma problemu. Oczywiście pytanie jak na to państwo się zapatruje, ale wszystko tu jest transparentne i nie ma problemu z "cofaniem się w czasie", więc umowy nie da się zmienić (w sensie nie da się przerobić umowy tak, by nie dało się odczytać prawidłowej wersji).

3) Sklepy i inne usługi

Steem to świetna platforma do tego typu zastosowań (co mam nadzieję, jeden z moich projektów udowadnia) darmowe (chociaż moim zdaniem jakieś powinny być, nawet symboliczne) transakcje, przelew w 3 sekundy czy szyfrowane MEMO umożliwia w łatwy sposób bezinterfejsowo tworzyć sklepy. Wszystko może robić bot i w pełni nas o tym informować. Powoduje to ciekawe właściwości - można zaoszczędzić (jako sklep) nawet kilkaset złotych rocznie na architekturze ... a w skali kraju?

4) Steem Dollar

Potencjał Steem Dollara jest raczej wielki, szczególnie gdy działa ;) Mamy coś w rodzaju stablecoina, który ma za zadanie utrzymywać cenę 1 dolara (co właśnie się dzieje). Co przydaje się w sklepach lub pewnego rodzaju stabilności (jak z kimś się umówicie na pracę za 300 Steem Dollarów, to mniej więcej jego stabilność cenowa powinna zostać zachowana).

5) Otwarte bazy danych

Tekst potencjalnie może robić za prostą bazę danych. Może powstać zdecentralizowana baza gier komputerowych, wiki, nawet bezpośrednie bazy danych dla stron internetowych.

... I dużo, dużo więcej

Możliwości jakie daje blockchain są bardzo duże. Może być pewną formą internetu po prostu. Oczywiście "dość lekkiego internetu". Zobaczymy w którą stronę użytkownicy pójdą. Sieć jest społecznościowa, więc to ludzie decydują co się z siecią dzieje. Ale zapowiadają się ciekawe czasy ;)

Czemu Dtube i Dlive (czy Dmania są złe)? Bo nie są zdecentralizowane, a tylko są pasożytami. Ludzie będą prędzej czy później będą musieli z tym walczyć, bo (moim zdaniem przynajmniej) są to szkodliwe projekty dla Steem. Wiele takich jest. Ale to jak z flagowaniem - to nie Pan X ma flagować, a każdy. W pewnym momencie każdy będzie walczył o platformę.

Sort:  

Myślę, że temat: Sklep - warto bardziej rozbudować, w jakiejś kolejnej notce, z konkretnymi linkami. Dlatego, że daje to jakby nowy wymiar dla bloga, to coś jak AR (Rozszerzona Rzeczywistość). Zwykłe blogi są wirtualne, a kiedy z blogów robimy system Sklepu, to wykraczamy poza wirtual.
Przydałyby się jakieś konkretne przykłady i ciągłe doskonalenie modelu tak, by każdy łatwo go zastosował u siebie.

Na razie jest jeden sklep z grami komputerowymi. Ogólnie niektóre sklepy wykorzystują kryptowalutę Steem, np
https://thesteemitshop.com/

Tylko nie wiem czy w krypto działają, ale są reklamowani przez Steemit ;)

Jest jeszcze kartelowy (para)sklep z czekoladą ;)

Bardzo fajny artykuł. Mam nadzieje - zapewne jak każdy użytkownik Steem - że będzie się to wszystko rozwijać i będzie przybywać nowych ludzi. I tutaj mam pytanie, które mnie trapi.
Być może Ty lub któryś z czytelników będzie miał ochotę mi na nie odpowiedzieć.
Czy sądzisz, że twórcy z YT (głównie chodzi mi o polskich) zaczną przechodzić na Steemit/DTube/DLive ?
I jeśli tak, to co to spowoduje?
Oczywiście wiem, że kilku twórców z polskiego YT już tu jest, ale chodzi mi o ludzi z 100k subów i więcej. Domyślam się pewnych konsekwencji tego, ale jestem ciekaw zdania innych.

Zależy dlaczego mieliby przechodzić. Jeśli mówimy o kasie, to raczej będą siedzieć tu i tu. Nie ma zbyt wielu ludzi, którzy całkowicie porzucili Youtube.

To jedyny cel według mnie. Sam rozwijałem platformę na Dtube bardziej niż na Youtube, ale Dtube do niczego się nie nadaje i musiałem przekonać się na własnej skórze.

Ja bym zrobił mikrotransakcje w grach :) Ale dziwi mnie, że nie ma dużo sklepów wykorzystujących Steem, albo SBD. Tak jak wspomniałeś, zaoszczędzą na architekturze.

Może nawet jak nie zaoszczędzą, to powiększą zasięgi. Natomiast raczej wiele firm nie inwestuje w ogóle w krypto, a jak już to w Bitcoina. Co nie znaczy, że nie rozwinie się Steem pod tym względem.

Ciekawy artykuł. Zgadzam się w 100% jeśli chodzi o niezdecentralizowane podpięte twory. A potencjalna przyszłość naszego blockchainu to bardzo interesujący temat. Mamy ogrom możliwości jednak nie liczyłbym na szybką "akceptacje" blockchainowych możliwości przez rząd patrząc na to co się obecnie w Polsce dzieje..

jednak nie liczyłbym na szybką "akceptacje" blockchainowych możliwości

To dotyczy nie tylko rządu, ale i wielu innych firm. Przez moment myślałem o tokenizacji dysdtrybutorów mediów takich, jak gaz, energia, internet itd. Już widziałem tę kasę do wzięcia za projekty i wdrożenia. Ale potem wyobraziłem sobie ilu ludzi, dziś na posadkach, nagle byłoby zbędnych i skonstatowałem, że tego się nie da zrobić oddolnie - to musi być wymuszone w Polsce przez konkurencję z zagranicznych rynków.

Jeśli chodzi o płacenie za rzeczy typu gaz,woda,prąd itp. to już powstała kryptowaluta na tym bazująca i jest wdrażana do użytku bodajże w Australii. Niestety nie pamiętam jej nazwy.

Gdyby weszła możliwość płacenia w grach jak np mój ulubiony WOT to cieszyłoby mnie to bardzo. Może niedługo doczekamy się takich atrakcji. W grze WOT użyłem pieniędzy ale nie swoich lecz zarobionych w internecie poprzez testy gier. W sumie to może z 800 zł poszło w grę. Steemit byłby dobrą opcją na mikropłatności w grach.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 68797.43
ETH 3730.18
USDT 1.00
SBD 3.76