Liferea (Czytnik RSS) - Wolne programy

in #polish7 years ago

Niestety zapomniałem wrzucić w czwartek mojego wpisu! (a nawet napisać) – tragedia, ale postanowiłem nadrobić to w niedzielę i wrzucić go.

Codziennie tracimy sporo czasu na przeglądanie „prasówki” - Steem, ulubione blogi, ulubione kanały na Youtube, moje wpisy, może jakieś newsy. Dużo czasu tracimy …

A gdyby aplikacja przygotowała Nam te wpisy, a my byśmy tylko przeczytali zamiast przeglądać i przedzierać się przez chaszcze internetowych linków? Tym zajmuje się czytnik RSS.

W miarę ogarnięta strona ma coś takiego jak RSS. Skrypt zbiera informacje na temat wpisów na danej stronie w postaci XML. Następnie taki link podajemy czytnikowi, on pobiera co jakiś czas najnowsze wpisy i zapisuje na dysku. Oczywiście oprócz oszczędności czasu oszczędzamy też łącze internetowe I W SKALI MILIARDÓW LAT PRUND.

Przykłady czytników RSS

Ciężko mi powiedzieć jakie są :D Ja używam Liferea, natomiast dla KDE zalecam akgregator. Teoretycznie przeglądarki niektóre (Firefox) obsługują wpisy RSS, natomiast moim zdaniem do niczego się to nie nadaje. Porzucam jakieś onlineowe czytniki, gdyż moim zdaniem nie mają sensu (chociaż ...), a tu mamy wszystko lokalnie. Moje skriny będą oczywiście pochodzić z Liferea.

Jak dodać subskrypcję RSS?

Ja używam do tego Firefoksa. Najpierw muszę nacisnąć PPM na pasek z zakładkami i wybrać opcję Dostosuj.

Przeciągamy "przycisk" subskrybuj w dowolne przez nas akceptowalne miejsce - jak niektórzy zauważyli na zrzucie - u mnie jest to z prawej strony zakładek.

Jeśli strona "nadaje" w RSS - przycisk będzie czarny. Jeśli nie - szary. Steemit nie obsługuje RSS, ale jest Streemian, który taką funkcję ma.

Jeśli strona obsługuje RSS, po naciśnięciu na ten przycisk, firefox przejdzie na taki brzydki (moim zdaniem) interfejs. Wystarczy wziąć link z adresu i wkleić go do Liferea -> Nowa subskrybcja.

Od tego momentu czytnik będzie zbierał informacje - domyślnie co godzinę (ale jak nam nie zależy, to może rzadziej).

Inne zalety

Nie wiem czy to zaleta, ale można oczywiście grupować kanały RSS - Na przykład wiadomości (i mieć linki z wiadomości) itd. Co ułatwi nawigowanie po wpisach.


Pytania? Śmiało! :)
Sort:  

This post recieved an upvote from minnowpond. If you would like to recieve upvotes from minnowpond on all your posts, simply FOLLOW @minnowpond

A co jest złego w RSS przez przeglądarki?

Lepiej trzymać dane u siebie :P Szczególnie, że mniej neta używasz i nie musisz się szlajać po necie :P Jakoś nie wiem, wolę jak mi program przypomina na bieżąco co się dzieje niż jakaś onlajnowa apka wymagająca przeglądarki

Niby nic, ale te dedykowane aplikacje robią to jakoś lepiej. Zwłaszcza gdy przekraczasz pewną liczbę źródeł.

Sam kiedyś używałem akgregatora, ale z jakiegoś powodu musiałem go porzucić przy przesiadce na nowy komputer - najgorsze, że już nie pamiętam dlaczego. Teraz używam RSS Owl - generalnie ma wszystko czego potrzebuję, ale trochę mnie wkurza paroma drobiazgami. I smutne jest to, że wygląda na to, że nie jest praktycznie rozwijany. Może zerknę na Liferea.

Swego czasu RSS na Googlu był bardzo dobry (Reader), ale niestety... :(

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60805.28
ETH 2912.27
USDT 1.00
SBD 3.59