You are viewing a single comment's thread from:

RE: Prawica czy Lewica

in #polish7 years ago

Oczywiście że różnorodnośc przekonań jest czymś naturalnym i świetnym, natomiast przekonania nie poparte żadną logiką plus ślepe wierzenie w tą ideologie bez chęci zrozumienia czegokolwiek jest według mnie głupotą. Tak wiem znowu ogólniam, ale w sumie tak jak napisał statystyczny nie da się teraz podzielić światopoglądów na tylko 2 kategorie. A co cytatu to zgadzam się jeżeli ta młodośc nie przekracza 30 lat ;]

Sort:  

Czyli raczej nie to, że ktoś kto ma inne poglądy niż Ty jest idiotą, tylko inne poglądy niż Twoje "są nie poparte żadną logiką" i ktoś kto akurat je ma ślepo w nie wierzy i nic nie chce zrozumieć.

Sorka za mój nieco zaczepny ton - nie chcę tu trolować, nie zależy mi na kłótni. Ale nie rozumiem czemu deprecjonujesz poglądy innych ludzi. Może to Ty nie jesteś dość otwarty, jeśli z góry zakładasz że poglądy osób którym można przykleić taką czy inną łatkę są wszystkie bez sensu. Po pierwsze to nie jest jedna idea czy jedno przekonanie, tylko spory zbiór tychże. I w jednej grupie ludzi z daną łatką, rzadko, a może nigdy nie znajdziesz dwóch osób, które na dowolny temat mają to samo zdanie. Zwłaszcza w Polsce (Gdzie Polaków dwóch, tam trzy opinie :-) No chyba, że to bliźniaki :-P). Jakbyś tak pogrzebał to i wśród "lewaków" znalazłbyś wiele osób, które na różne tematy mają takie samo zdanie jak Ty. Z innymi poglądami nie będziesz się zgadzał ale na pewno nie o wszystkich z nich będziesz mógł z czystym sumieniem powiedzieć, że naprawdę są "nie poparte żadną logiką". A jeśli tak nie jest, to może to Ty nie masz chęci zrozumienia czegokolwiek?

P.S. Nie uważam się za osobę lewicującą.

Rozumiem twój tok myślenia, ale mówię z własnych doświadczeń. 90% spotkanych przez ze mnie ludzi miało nie miało logiki w swoich poglądach, a gdy próbowałem coś wytłumaczyć to ignorowali/wkurzali się i zmieniali temat a właśnie takich ludzi uważam za głupich - nie tych co nie wiedzą, nie zdają sobie sprawy z pewnych mechanizmów tylko tych co nie chcą brać pod uwagę żadnych racji. Ja akurat zawsze mam chęć zrozumienia drugą osobę, możliwe że czasami po prostu tak jak mówisz innaczej myślę i cięzko mi pojąć ale się staram .

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.16
JST 0.034
BTC 64333.84
ETH 2760.35
USDT 1.00
SBD 2.65