Pędy dzikiego chmielu - polskie szparagi

in #polish5 years ago

Czytając książki o przysmakach Słowian oraz o jadalnych roślinach otaczających nas każdego dnia natrafiłem na informację, że jadalne są młode pędy chmielu. Zgłębiłem więc teorię. Wyczytałem, że jedzenie pędów chmielu popularne było już w starożytności.

WP_20190331_16_20_59_Pro.jpg
młody pęd

W dzisiejszych czasach pędy chmielu są przysmakiem w Belgii czy Francji, potrawy z wykorzystaniem tej rośliny należą do tych droższych i luksusowych. Dlaczego? Otóż chmiel jest bardzo zdrowy, prócz wielu witamin ma działanie uspokajające i stymulujące trawienie. W dodatku podobno ma to coś, coś co sprawia, że chce się go jeść.

W Polsce chmiel jest bardzo popularny ale raczej dzięki trunkom z niego sporządzanym. Łatwo się rozprzestrzenia i pnące się łodygi chmielu można spotkać na nieużytkach, polach i lasach. Tak się składa, że znam jedno miejsce gdzie chmiel rośnie dziko i postanowiłem spróbować na własnym organizmie.

WP_20190331_16_29_17_Pro.jpg

Już pierwsze pędy nadają się do zbiorów. Ale myślę, że wysyp będzie w połowie kwietnia. Urwałem więc garść młodych pędów. Już przy rwaniu moją uwagę zwróciły haczyki na pędach. Pozwalają im się wspinać po drzewach i ścianach i obawiałem się, że mogą "drapać" w gardło. Zaryzykowałem. Umyłem pędy, zagotowałem wodę. Wrzuciłem pędy do wody i odczekałem kilka minut. Po wyjęciu były miękkie. Delikatnie posoliłem i odważyłem się spróbować. Pierwsze wrażenie to zielony groszek, później delikatny posmak szparagi a na koniec delikatna goryczka.

WP_20190401_17_26_04_Pro.jpg

Nie drapały w gardło, rozpływały się w ustach. Zanim się zorientowałem zjadłem ostatnią sztukę. Rzeczywiście jedzenie ich mnie wciągnęło. Aż żałowałem, że tak mało ich urwałem. Wkrótce znów wybiorę się na zbiory bo na prawdę warto. W smaku świetne a do tego zdrowe. Biorąc pod uwagę, że w połowie kwietnia raczej ciężko o "standardowe" warzywa pędy chmielu będą świetnym urozmaiceniem diety. Od dziś będę je jadł co roku.

WP_20190401_17_49_28_Pro.jpg

Tekst piszę po 4 dniach od zjedzenia pędów chmielowych także nie są trujące :)

Sort:  

Congratulations @dzikie.jadlo! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 10 as payout for your posts. Your next target is to reach a total payout of 50

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:

The Steem blockchain survived its first virus plague!
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Twój post został podbity głosem @sp-group-up. Kurator @julietlucy.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 60035.79
ETH 3187.54
USDT 1.00
SBD 2.45