You are viewing a single comment's thread from:

RE: [Polish] Czy naszym obowiązkiem jest porzucenie Facebook Messenger i WhatsApp?

in #polish5 years ago

Cóż, do pewnego stopnia na pewno tak. To ograniczy dalszy strumień Twoich prywatnych danych na ich serwery.

Owszem, ograniczy, ale nie zniweluje. Kiedyś czytałem w sieci artykuł, że tak naprawdę nie da się uciec od korporacji w takim sensie, że nie da się aby nie posiadały one naszych danych. Bardzo prosty przykład.

Jesteśmy znajomymi, ja używam Facebooka, ty nie. Mam cię jednak zapisanego w kontaktach z imienia i nazwiska, numer telefonu, pełny adres zamieszkania. Wystarczy, że uruchomię synchronizację kontaktów i już twoje dane są na serwerach "fejsa".

Możesz też zacząć wpływać na swoje otoczenie dając znać o istnieniu alternatyw.

Owszem, aczkolwiek bardzo ciężko przekonać znajomych do alternatyw, z drugiej strony zaczyna robić się tak, że jeden komunikator służy do rozmawiania z jedną osobą. Pisałem nawet o tym tekst.

https://steemit.com/polish/@docbox/jeden-komunikator-aby-rozmawiac-z-jedna-osoba

Sort:  

Masz (niestety) wiele racji w tym co piszesz. Co do Twojego przykładu, to tak, moje dane wyciekną "poprzez" mojego znajomego do korporacji, jednakże nadal będą ograniczone do co najwyżej tego, co wie o mnie ten znajomy. To dużo mniej, niż wiedzieć gdzie jestem, co z kim pisałem w SMS-ach, do kogo dzwoniłem, na jakie strony wchodziłem, a może niedługo też, kto wie, co mówiłem werbalnie w obecności komórki, jeśli Messenger będzie mnie cały czas nagrywał. 8-|

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 67443.33
ETH 3253.95
USDT 1.00
SBD 2.66