Wyzwanie – 119 filmów na 2019 – część 5

in #polish5 years ago

012 – Cyklop (The Cyclops) 1957

cyklop.jpg

Cudowny okres w Hollywood, gdzie jak grzyby po deszczu powstawały filmy SF, których scenariusze mieściły się na jednej stronie maszynopisu a aktorki w nich grające na przesłuchaniu musiały udowodnić jedynie, że potrafią głośno krzyczeć. Przykładem takiego kina jest właśnie Cyklop z 1957 - historia ekspedycji poszukującej rozbitego samolotu i ocalałego (lub nie) narzeczonego głównej (sporo wrzeszczącej) bohaterki. Na drodze śmiałków stają olbrzymie pająki, jaszczurki, węże i wreszcie tytułowy cyklop, który najwyraźniej też chciałby sobie powrzeszczeć ale niestety wychodzi mu z tego tylko "straszliwy" warkot.

cyclops1957_022720130355.jpg

Film jest niesamowity pod względem efektów specjalnych. Dziś można na Youtube znaleźć filmiki, w których ludzie nabijają się z ówczesnych pomysłów ale w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku z pewnością robiły one wrażenie na widzach. Niestety jego problemem jest płytka fabuła i gra aktorska na poziomie telenowel (w jednej z ról oryginalny Wilkołak – Lon Chaney Jr).

Moja ocena 4/10.

013 – Jestem legendą (I Am Legend) 2007

legend.jpg

Nie czytałem książki Richarda Mathesona, na podstawie której został nakręcony ten film. Kilka lat temu widziałem film z Charltonem Hestonem oparty na tym samym materiale źródłowym i porównanie tych dwóch produkcji zdecydowanie wygrywa ta starsza. Obraz Francisa Lawrenca jest niestety bezpłciowy jak wiele współczesnych potworków z Hollywood. Nie wystarczy pokazać pustego miasta, żeby przedstawić nam tragedię głównego bohatera. Jedna scena w filmie (scena z psem) to za mało a angaż do głównej roli Willa Smitha nie pomógł. Aktor jej nie udźwignął a pamiętajmy, że przez większość czasu występuje na ekranie sam.

Dodatkowo ciągle miałem nieodparte wrażenie, ze za chwilę wpadnie amerykańska armia i wszystko naprawi. Niewiele się pomyliłem. Niemniej film nie jest zły. Po prostu oczekiwałem czegoś innego.

Moja ocena 6/10.

Sort:  

"Jestem legendą" to akurat jeden z moich ulubionych filmów i mam całkiem inne odczucia co do niego. Mnie kupił całkowicie.

Congratulations @dexxx30! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Do not miss the last post from @steemitboard:

Carnival Challenge - Collect badge and win 5 STEEM
Vote for @Steemitboard as a witness and get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 68168.17
ETH 3256.43
USDT 1.00
SBD 2.67