10km

in #polish7 years ago

 Od zawsze lubiłam biegać. Robiłam to głównie z pasji i dzisiaj po bardzo długiej przerwie przebiegłam 10 kilometrów. Jestem z siebie niesamowicie dumna. Jednak zapewnię wielu z Was zastanawia sie, dlaczego właśnie bieganie…

()

1.Uszczęśliwia

 Jak można przeczytać na wielu portalach tzw. Euforia biegacza długo była uważana za legendę. Ale w końcu niemieccy badacze wykazali, że bieganie faktycznie ma wpływ na obszary mózgu odpowiedzialne za odczuwanie przyjemności. Osobiście uwielbiam iść biegać rano jako, że daje mi to mnóstwo pozytywnej energii na cały dzień.


2. Wzmacnia mięśnie 

Jak pewnie wszyscy wiedza bieganie pomaga nam stracić zbędne kilogramy. To proste ćwiczenie wysmukla i rzeźbi cale ciało (nogi i pośladki, ale także brzuch, plecy i ramiona). 


3. Poprawia sen

 Jak już wspominałam wcześniej bieganie nie tylko uszczesliwia, ale i również odstresowuje, dotlenienie oraz zmniejsza niepokój. Dzięki temu zasypiamy wcześniej i zegar biologiczny działa jak trzeba. 


4. Wzmacnia serce i płuca 

Dzięki bieganiu naczynia krwionośne są bardziej elastyczne, spada ryzyko ich zatkania (miażdżyca), zwiększa się objętość serca, spada ciśnienie i zły cholesterol. Obniża się też tętno spoczynkowe. "Podczas biegu serce musi bić szybciej, aby przepompować więcej krwi do mięśni. Dzięki temu wzmacnia się i podczas spoczynku może bić wolniej, wysyłając wciąż tę samą ilość krwi do tkanek. To właśnie dlatego osoby, które biegają, mają niższe tętno spoczynkowe" – wyjaśnia Ana Lucia de Sá Pinto, lekarz medycyny sportu w klinice Move w São Paulo.

5. To czas tylko dla Ciebie 

Podczas biegania wreszcie możemy oderwać się od codziennych obowiązków. Dzięki temu możemy zapomnieć o codziennych problemach a może i nawet w czasie biegu najlepsze rozwiązania tych problemów same przychodzą do głowy. 

Sort:  

Super, też od jakiegoś czasu się zbieram ale nie mogę do końca zebrac ;p

Mialam dokladnie to samo, ale uczucie zaraz po biegu- bezcenne! ;)

Bieganie uzależnia! :)

Zgadzam sie w 100% :D

Fajny post! Ja osobiście jakoś nie umiem biegać ( dostaje kolkę ). Może masz jakieś fajne sposoby jak zacząć, nauczyć organizm, żeby dawało to taką frajdę ? :)

Pewnie, ale co do tego musialabym sie bardziej rozpisac ;) Przygotuje zaniedlugo post i mam nadzieje, ze Ci sie spodoba ;D

To w takim bądź razie będę czekać :P

Ja mam przerwę od października w bieganiu... Jakoś za bardzo usprawiedliwiam się brakiem czasu i fatalną pogodą. A pamiętam ile satysfakcji dawało mi takie bieganie po 10 kilometrów. Podpisuję się obiema rękami pod Twoim postem - bieganie ma naprawdę wiele zalet. Ja jednak preferowałem zawsze wieczorne bieganie. Gdy próbowałem robić to rano, to koło południa byłem taki nie do życia za bardzo...

Przerwy sa najgorsze, ale racja w Grudniu pogoda wcale nie pomaga. Jednak jak juz sie zacznie to jest wspaniale ;)

Super- podziwiam !!! Mi się ciężko zebrać do biegania.

Ile to "bardzo dluga przerwa"?;)

Moge smialo powiedziec, ze juz okolo roku nie przebieglam 10 km ;)

Gdzie ty biegałaś, że taka ładna pogoda? Czy to tylko zdjęcie poglądowe?

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63835.35
ETH 2630.22
USDT 1.00
SBD 2.82