Prawie przestałem piec.

in #polish5 years ago

Co ja najlepszego robię? Gdzie zmierzam? Jakie mam plany?

Zbliża się druga w nocy. Upiekłem dziś trzy ciasta i zagniotłem dziewięć bochenków chleba, z których pięć zamierzam rozdać. Ostatni raz więcej niż dwa bochenki upiekłem prawie trzy tygodnie temu. Od dwóch w domu nie ma na bieżąco świeżego chleba. Musiałem odreagować.

wypieki.jpg

W ostatnim czasie błąkam się przez czas jak naćpany. Miałem mocniej skupić się na domu, w praktyce nie skupiam się ani na nim, ani na pieczeniu. W pracy się skupiam przynajmniej.

Koło kwietnia zrozumiałem, że nie jest możliwe, abym pisał więcej niż jeden wpis miesięcznie na https://breadcentric.com. W listopadzie nawet to mi się nie udało, ale staram się nadrobić.

Co się dzieje?

Wszystko się zmienia, świat pędzi, a ja nie wiem gdzie zmierzam. To się dzieje. Czekam na klarowną sytuację z Brexit, następny tydzień przyniesie odrobinkę nadziei w tej kwestii, choć chyba wolałbym, żeby nie przyniósł. Wolałbym aby szkic umowy upadł, aby nastąpiło referendum z dwoma pytaniami:

  • Czy chcesz odwołać Brexit?
  • Jeśli nie, czy chcesz Brexitu z umową czy bez
    Czy coś w ten deseń. I wtedy miałbym nadzieję, że ludzie rzeczywiście zmienili zdanie. Albo że wszyscy, którzy nie poszli do referendum, bo nie rozumieli o co chodzi, pójdą, a pozostali pójdą z nową lub starą opinią na ten temat. I że to nie będzie 60% frekwencji tylko jakieś 90%. I że dostanę jasną odpowiedź, czy jestem tu chciany, czy też nie.

Moja przyszłość, jej kierunek, jest nieznana. To mnie przygnębia. Nie pomaga to, że nie jestem człowiekiem klarownej wizji. Jestem lekko upośledzony społecznie i o ile chciałbym być super towarzyskim, super przyjaznym, super otwartym człowiekiem w kontaktach z ludźmi, to nie jestem. Dopada mnie syndrom oszusta, każdą choć lekko dziwaczną sytuację z relacji międzyludzkich w mojej przeszłości, roztrząsam do dziś i nie potrafię zapomnieć. Sukcesem jest to, że potrafię to nazwać i przyznać się do tego. Jestem społecznym niedojdą. Chleb pozwala mi to przezwyciężyć. Nie rzucim chleba.

Co ze Steemit?

O https://breadcentric.com już powiedziałem, co ze Steemit? Nie mam pojęcia. Nie wnikałem nigdy dostatecznie mocno w szczegóły techniczne ani biznesowe. Dla mnie każda kryptowaluta jest dobrem czysto spekulacyjnym. Funkcjonuje na nieregulowanym rynku, nie jest wsparta instytucją, która stałaby na straży jej wartości. W Steemit nie włożyłem ani grosza. Tylko czas, który i tak bym w coś włożył bez oczekiwania zwrotu.

Oczywiście boję się, że wartość STEEM spadnie do okolic zera. Boję się, że firmę Neda trafi szlag i że to pociągnie na dno cały blockchain. Boję się, że jutro wstanę i żaden węzeł sieci nie będzie działał, bo nie będzie miał po co działać.

A jednak co rano wstaję i zaglądam tu. Przetrzeć kurze, wrzucić kilka kryptokopiejek do koszyczka ludzi których lubię. To że ja tu jestem, to jest tylko i wyłącznie TWOJA WINA. Możesz być z siebie dumna/dumny. Jedyne co mnie tu trzyma, to Wy.

Brawo.

To czemu nie piszę?

Piszę. Nie mam czasu zacząć, nie ma czasu skończyć. Jest druga z hakiem, wszyscy śpią. Za sześć godzin mam nadzieję upiec sześć bochenków chleba, a potem jeszcze trzy. Ale siedzę i piszę. Nieplanowanie. Z potrzeby serca. Taki mój emocjonalny ekshibicjonizm.

Mam to i owo w kolejce, napisane w 40-50%. Kiedyś skończę i opublikuję.

Troszkę ucieszyłem się nowym tagiem, breadbakers. Tworzymy nową społeczność piekarzy na Steemit. @akipponn robi tam dobrą robotę. Staram się dorzucać z moimi wpisami. Póki co to głównie tłumaczenia.

Widzicie, pierwotnie traktowałem Steemit jak mój brudnopis dla breadcentric.com. Potem zacząłem korzystać z niego jako z metabloga, gdzie nie jestem tylko piekarzem. Mogę robić notatki, ale mogę też coś zaprogramować. Nigdzie też nie docieram do tylu anglojęzycznych odbiorców jak na Steemit.

Co planuję

Mam już uzbieranych ponad 60 STEEM, który nie przekazuję na SP z prostej przyczyny: zamierzam je rozdać. Chciałbym zasponsorować chlebowy konkurs w polskiej społeczności, jeden lub dwa konkursy anglojęzyczne z udziałem społeczności Breadbakers.

Nie wiem kiedy będę pisał więcej. Być może w styczniu nadarzy się okazja.

Mam nadzieję otrzymać w najbliższym tygodniu paczkę z autonomicznym autem-zabawką od Amazona. Należy się spodziewać, że będę próbował je uruchomić, choć nie wiem, kiedy uzyskam dostęp do konsoli nauczania. Może nawet spróbuję wziąć udział w DeepRacer League?

Czego nie planuję

Nie planuję rezygnować ze Steemit. Bo ja Was wszystkich lubię. Ciebie lubię @grecki-bazar-ewy, Ciebie lubię @noisy, Ciebie lubię @mmmmkkkk311, @jacekw, @fervi, @nervi, @foodini, @nieidealna.mama i tak dalej i tak dalej.
Bardzo nie chciałbym stracić z Wami kontaktu.

I Wy też bądźcie.

Sort:  

I wish you can/could take rest after the hard baking work until two. And we are thankful that you publish valuable posts with breadbakers tag.

Everything is changing, the world is rushing ...

That's right. Baking in a traditional way can be a good calm protest to slow down the world :)

How can one rest when there's bread to be baked? ;)

Once in a while it's very beneficial to do something stupid :)

I plan to write an English equivalent of this post

I'm sorry for the situation. I understand it's not a good feeling to have an uncertain situation that we cannot control. I had problem to renew my health insurance last month and worried about injuries, disease and my stay in Germany. Luckily it worked out in the end. Such a minor problem annoyed me a lot so your situation with Brexit can be more :(

I wish bread helps you. The first photo with nine loaves (ten?) made me smile :) Single loaf is already nice but some loaves next to each other is something like a family and friends of bread.

Emocjonalna noc :) Fajnie, że tu jesteś !

@fervi

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma XD

Ma się i lubi się to!

Jesteśmy... dobrze że i Ty jesteś :) (tęskniłam!)

Trzymaj się dzielnie, po burzy zawsze wychodzi słońce. I dobrze że napisałeś...

Na Twoje posty i tak będę czekać - dasz radę. Pozdrawiam serdecznie i też lubię, nawet bardzo :)

Congratulations @breadcentric! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You got more than 500 replies. Your next target is to reach 600 replies.

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Dzisiaj do Ciebie zajrzałam bo potrzebuję porady na temat zakwasu. Tak, wiem pisałeś “zakwas zakwasowi nierówny” jeśli dobrze pamiętam;) Przeczytałam.

Mój brat zaczał piec chleb na zakwasie, podał swój sposób, ja jednak jeszcze chciałam skonsultować z Toba. I co... I na taki wspaniały, wyczerpujacy wpis się natknęłam.

Trzymaj się dobrze! Obyś znalazł odpowiedzi na nękajace pytania.

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 61041.41
ETH 2947.17
USDT 1.00
SBD 3.85