You are viewing a single comment's thread from:

RE: [temaTYgodnia] Niespodziewany ślad

in #polish7 years ago

Można odkryć na nowo zupełnie niesamowite dzieje i postaci. Polecam! :) Mój region to tak zwane ziemie odzyskane. Moi dziadkowie zupełnie nie czuli się tu "u siebie", poczucie tymczasowości, niepewności co do trwałości nowych granic trwało przez długie lata po wojnie. Pokolenie moich rodziców jest takie pośrednie - urodzeni tutaj, już nie obawiający się kolejnej wojny i zmiany granic, ale wychowani w przekonaniu o niemieckości tych terenów (piastowski Śląsk powrócił do Macierzy - gdzie Piastowie? 500 lat do tyłu? no ale taka była PRL-owska nauka historii). Właściwie dopiero kolejne pokolenia czują się tu u siebie i chcą wiedzieć coś więcej.

Sort:  

Ja też jestem z ziem odzyskanych :) Sulechów obok Zielonej Góry

Züllichau :) A znasz: https://dolny-slask.org.pl/508473,Sulechow.html ? Kopalnia cudów.

Kiedyś chyba byłem na tej stronie, ale pogrzebie sobie :) Ty też Sulechów?

Twardogóra, powiat oleśnicki. :)

a sorry, nie ogarnąłem że autorka mi odpisuje :D jezus co dziś ze mną

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58115.81
ETH 2623.89
USDT 1.00
SBD 2.42