Sort:  

Upvoted mind doing same

Piszesz tak ciekawie i zręcznie, że ... artykuł wydał mi się zbyt krótki, urwany w pół. Mam nadzieję, że doczekam się części drugiej jak zbierzesz informacje. Może jakaś większa forma?
Pokazana próbka pokazuje pełny profesjonalizm.
Na marginesie - nawiązując do twego pierwszego zdania, okazuje się, że z dowolną osobą na świecie możemy się połączyć się dzięki łańcuchowi 6 osób. Ciekawe czy ta reguła dotyczy postaci historycznych? ;-)

Dzięki! Ech, ta większa forma to na razie tylko takie marzenie. :)

Mocno wierzę, że będzie druga część tej historii. Różnie to bywa - czasem po kilku dniach od rozpoczęcia badania jakiegoś wątku już mam źródła i wyjaśnienie, a czasem coś wypływa fuksem lub przypadkiem po kilku miesiącach.

Kto wie, może dawniej ten łańcuch był nawet krótszy, bo i ludzi na świecie było mniej. ;)

Zainspirowałeś mnie do zgłębienia historii moich okolic, dzięki :)

Zainspirowałaś ;-)

Przepraszam!!!

Można odkryć na nowo zupełnie niesamowite dzieje i postaci. Polecam! :) Mój region to tak zwane ziemie odzyskane. Moi dziadkowie zupełnie nie czuli się tu "u siebie", poczucie tymczasowości, niepewności co do trwałości nowych granic trwało przez długie lata po wojnie. Pokolenie moich rodziców jest takie pośrednie - urodzeni tutaj, już nie obawiający się kolejnej wojny i zmiany granic, ale wychowani w przekonaniu o niemieckości tych terenów (piastowski Śląsk powrócił do Macierzy - gdzie Piastowie? 500 lat do tyłu? no ale taka była PRL-owska nauka historii). Właściwie dopiero kolejne pokolenia czują się tu u siebie i chcą wiedzieć coś więcej.

Ja też jestem z ziem odzyskanych :) Sulechów obok Zielonej Góry

Züllichau :) A znasz: https://dolny-slask.org.pl/508473,Sulechow.html ? Kopalnia cudów.

Kiedyś chyba byłem na tej stronie, ale pogrzebie sobie :) Ty też Sulechów?

Twardogóra, powiat oleśnicki. :)

a sorry, nie ogarnąłem że autorka mi odpisuje :D jezus co dziś ze mną

Jestem pod wrażeniem Twojej dociekliwości i chęci odkrywania takich historycznych powiązań! Bardzo fajny tekst!

Dziękuję! Cieszę się, że tak niszowy temat jak historia lokalna znalazł tu uznanie i zaciekawił parę osób. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58470.94
ETH 2653.59
USDT 1.00
SBD 2.43