Sort:  

Ależ nie chodziło mi abyś robił własne wyliczenia. Bo rzeczywiście byłoby to łatwe do skrytykowania, a co więcej, można by było zarzucić celową manipulację.
To ja napisałem i dodatkowych 50 milionach banknotów 500 złotowych.
Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że nie są uwzględnione w oficjalnej inflacji, gdyż oficjalnie zostały wydrukowane aby zebrać z rynku banknoty o nominałach 100zł. Nie ma możliwości sprawdzenia czy i ile zebrano w tej "akcji" i czy w ogóle to robiono.

Stąd skłaniałbym się aby to doliczyć do inflacji. Okaże się wtedy, że jest wyższa niż oficjalne dane.

Zrobiłem to celem uzupełnienia Twojej informacji. Niech każdy sam wyrobi sobie własny pogląd na inflację.

Moim celem było przedstawienie inflacji w ciągu ostatnich 10 lat. Nie mamy pewności, czy te 25 mld zostało doliczone do podaży M1, więc go nie uwzględniłem. W każdym razie mniej więcej zwiększałoby to inflację w stosunku rocznym (tylko cały rok 2017) o ok. 25 %.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 62835.77
ETH 3392.04
USDT 1.00
SBD 2.50