You are viewing a single comment's thread from:

RE: FILM DNIA #13 Wszyscy jesteśmy Chrystusami, 2006

in #polish6 years ago

To chyba najcięższy film Koterskiego o Miałczyńskim jaki widziałem, a oglądałem prawie wszystkie, nawet te wczesne z lat 80-tych - "Dom wariatów" i "Życie wewnętrzne". "Wszyscy jesteśmy Chrystusami" nie dałem rady obejrzeć do końca.

Sort:  

Chyba się z Tobą zgodzę. Aczkolwiek te pierwsze filmy z Adasiem do lekkich też nie należą. To jeszcze chyba zależy od tego kto ile wychwyci i jak bardzo wczuje się w dramat postaci.

Racja. "Życie wewnętrzne" i "Dom wariatów" do najlżejszych filmów nie należą. Na pewno "fanom" np. "Dnia świra" czy "Nic śmiesznego" mogą nie przypaść do gustu, ponieważ nie ma w nich praktycznie wulgaryzmów (być może przez to, że są to filmy z lat 80 i może Cenzura by ich nie chciała przepuścić) i nie mają formy komediodramatu jak wcześniej wymieniony "Dzień świra".
Sam próbowałem podejść kilka razy do "Wszyscy jesteśmy Chrystusami", ale nigdy nie obejrzałem go do końca. Może jednak spróbuję kiedyś obejrzeć w całości.


Jeżeli chodzi o Twoje pytanie odnośnie filmów poruszających problem alkoholizmu, to bym oczywiście wymienił "Pod mocnym aniołem" Wojtka Smarzowskiego, ale także jego dwa wcześniejsze filmy "Wesele", czy "Dom zły", w których wręcz chleją na umór.

Poleciłbym też film z Januszem Gajosem "Żółty szalik", jak dobrze pamiętam. Dosyć ciężki film.

Z zagranicznych filmów bym polecił mało znany film "Zranione dusze" z 1986 roku, z Martinem Sheenem w roli głównej. Film jest ciężki i dosyć nudny, ale warto obejrzeć. Pamiętam, że można było go obejrzeć na cda.pl, o ile go nikt nie usunął.

Oprócz tego bym polecił film "Zostawić Las Vegas" z 1995 roku, z Nicolasem Cagem w roli głównej, za którą dostał Oscara. Jak coś mi się przypomni to dam znać.

Dzięki wielkie za komentarz i polecane filmy. Smarzowskiego dzieła obejrzałem wszystkie oprócz ostatniego "Księdza". "Żółty szalik" również widziałem i bardzo mi się spodobał. To tam Gajos uczy jak pić wódkę z lodem :D A zagranicznych tytułów nie oglądałem jeszcze.

Jest też film gdzie alkoholiczkę gra Anna Dymna ale nie pamiętam tytułu niestety...

Coin Marketplace

STEEM 0.23
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 66548.53
ETH 3594.05
USDT 1.00
SBD 2.91