Przecier Pomidorowy - Przepis - Gotowanie z Alą!

in #polish7 years ago (edited)

Po zrobieniu mojego przecieru pomidorowego,

i innych przetworów pomidorowych, widziałam wszędzie pomidory!
Nawet w moich snach, pojawiły się duże, soczyste i słodkie pomidory ....!

Kiedy byłam jeszcze nastolatką i moja mama robiła przetwory "na zimę", to bardzo jej się dziwiłam, dlaczego on je robi?
Wtedy uważałam, że wszystko co było kupione w sklepie, lepiej smakowało, a więc musiało być lepsze!

Dziś wiem, że to nie jest prawda.
Jestem mojej mamie bardzo wdzięczna, że poświęciła dla nas tak dużo pracy abyśmy mogli mieć zdrowe jedzenie.

A teraz też jestem mamą i bardzo lubię, gdy moja spiżarnia jest pełna zdrowych domowych smakołyków i gotowa na zimowe dni. Dlatego nie może tam zabraknąć przecieru pomidorowego.
Używam sosu dość często w moich przepisach.

IMG_3558.JPG

Umyj pomidory.

IMG_3604.JPG

W dużym garnku zagotuj wodę

IMG_3495.JPG

Umieść pomidory we wrzącej wodzie

i trzymać je zanurzone tylko przez około 20-30 sekund
następnie wyjmij je z wody i umieść na cedzaku

IMG_3500.JPG

Obierz ze skórek

IMG_3505.JPG

Następnie,

Zmiksuj pomidory na pure w blenderze lub malakserze aż do gładkości

IMG_3532.JPG

Wlej zmiksowane pomidory do dużego garnka

IMG_3540.JPG

Dodaj do smaku soli i pieprzu

Zagotuj,
A następnie zredukuj palnik na niski ogień
Kontynuuj gotowanie przez kolejne 30-40 minut
Pamiętaj aby mieszać przecier dość często w czasie gotowania, aby przecier nie "chwytał się dna"

IMG_3543.JPG

Do wysterylizowanych słoików, wlej gorący przecier

Jeśli masz lejek z szerokim otwarciem - sugeruję - użyj go!
W znacznym stopniu ułatwia ten proces :)

IMG_3554.JPG

IMG_3558.JPG

Wyczyść obręcze słoika

Zazwyczaj ocieram alkoholem - jeżeli go mam, to używam spirytus

Następnie - zakręć wysterylizowane pokrywki

IMG_3563.JPG

A teraz umieść słoiki do góry dnem

(można je przykryć czystym ręcznikiem, aby utrzymać ciepło dłużej)
Ten sposób pomaga aby słoiki szybciej zachwyciły.

Sporo przepisów wymaga pasteryzacji sosu pomidorowego, używąjac innej metody.
Używam innych metod do pasteryzowania przetworów, ale nie do tej receptury.
Uważam, że jeśli przecier jest wystarczająco gorący, nie ma potrzeby aby gotować go ponownie - mówię to z własnego doświadczenia.

IMG_3566.JPG

Życzę Udanych Przetworów i Smacznego !!

Domowe Przetwory są NAJLEPSZE :)


Click HERE for english recipe.


Wszystkie zdjęcia i posty na tym blogu są orginalną pracą i własnością @awesome-seven.
Jeżeli chcesz użyć jakiekolwiek zdjęcie lub artykuł proszę się najpierw ze mną skontaktować.

Sort:  

Moja rodzicielka robi praktycznie taki sam :) Może czas zacząć samemu również taki przyrządzać, hmmm...

Uważam, że warto!!

Ostatnio też walczyłam z przecierami pomidorowymi. Są cudowne, bez porównania z tymi w sklepie! :)

Zgadza się!!
Ja zrobiłam przeróżne wspaniałości.......pomidorowe...
Pora je opublikować ;)

Very nice @awesome-seven ...Bless

Gdyby tylko nie to obieranie...

zgadza się.... :D

@awesome-seven Interesting Tale. Hope you obtain what you would like from this job. Have got a pleasant working day..

Pro tip dla kuchennych niedojd: jeśli nigdy niczego nie pasteryzowałeś w słoikach, to lepiej pomidorki zamrozić (np w woreczkach do mrożenia) - pomidory mają generalnie niską kwasowość i jeśli mamy pecha, to nam się słoik zepsuje.
Zasadniczo przyjmuje się, że jeżeli przetwory (żywność) ma pH poniżej 4,5 to nic się z nimi nie stanie i pasteryzacja jest ok, ale jeżeli jest na granicy lub powyżej (np. przetwory z dyni, pomidorów), to może nam się trafić bombaż. Można wtedy takie cudo dokwasić odrobiną kwasku cytrynowego i sprawdzać pH papierkiem lakmusowym (powinny być w aptece). Uwaga tu chodzi o kwasowość w pojęciu chemicznym, nie o kwaśny smak!

Zmotywowałaś mnie do własnych przetworów, może jeszcze zdążę na pomidory :)

@awesome-seven This is great news. Nicely carried out!.

@awesome-seven Incredibly pleasant completion of article! Beloved the photographs and outline..

@awesome-seven I like your submit. I have followed you.

Coin Marketplace

STEEM 0.21
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 68156.06
ETH 3517.56
USDT 1.00
SBD 2.81