Bigos z Wędzoną Golonką - Gotowanie z Alą!

in #polish7 years ago

Czy jest tutaj ktoś, kto nie lubi bigosu?!

Dodam, że z golonką,.....wędzoną golonką!

W chłodny wieczór, miska takiego gorącego bigosu z kawałem pieczywa, smakuje wspaniale!
Ja, jak przygotowuję taka potrawę, to zazwyczaj, staram się aby było wystarczająco na parę dni.
W moim domu, chętnych na ten pyszniutki bigos nie brakuje i właśnie dlatego zawsze gotuję podwójnie...

Wędzona Golonka z kością dodaje wspaniałego smaku, a w połaczeniu z kiełbasą i pastą pomidorową, cały bigos......sam się zjada ;-)

IMG_2587.jpg

IMG_2590.jpg

IMG_2484.jpg

Składniki:

  • wędzona golonka z kościa
  • 2L kapusty kiszonej
  • 1-3 lasek kiełbasy
  • cebula
  • pasta pomidorowa 33% (mały słoiczek lub puszka)
  • sól i pieprz do smaku
  • 3-5 ziela angielskie
  • 3-5 liście laurowe
  • olej/oliwka do podsmażenia cebuli

IMG_2496.jpg

W dużym garnku łaczymy kapustę, golonkę i przyprawy.
Dolej wody tyle, aby składniki były zanurzone
Gotujemy do miękkości

IMG_2507.jpg

W międzyczasie, posiekać należy cebulę i kiełbasę
Kiedy golonka jest już miękka, należy ją wyjać z garnka aby przestygła
I rozdrobnić ją na maleńkie części
(najlepiej jest zrobić to widelcem)

IMG_2508.jpg

Podsmażamy cebule na lekko złoty kolor
I dodajemy kiełbasę,
Podpiekamy jeszcze przez kilka minut na średnim ogniu.
A następnie dodajemy pastę pomidorową

Teraz należy to wszystko wymieszać i jeszcze pozwolić tej miksturze na zagotowanie
Po czym dodajemy ją do gara z gotujacą sie kapustą

IMG_2511.jpg

Dodajemy też rozdrobnioną golonkę.
Teraz wszystko należy wymieszac i gotujemy jeszcze na średnim ogniu przez 10-15 mninut.

IMG_2514.jpg

IMG_2585.jpg

BIGOS najlepiej smakuje gorący!!!

IMG_2591.jpg

SMACZNEGO !!

Wszystkie zdjęcia i posty na tym blogu są orginalną pracą i własnością @awesome-seven.
Jeżeli chcesz użyć jakiekolwiek zdjęcie lub artykuł proszę się najpierw ze mną skontaktować.

Sort:  

Ej no, nie było mnie parę dni, wchodzę i od razu jestem głodny przez Ciebie :P

Potraktuje to jako komplement,....dziękuję :)

Tak właśnie była moja intencja ;)

Jaka to golonka? Oprócz tego, że wędzona.

wieprzowa z tylnej nogi ;)

A czy to była lewa noga czy prawa?

niech pomyślę.........prawa ;P

Wiedziałem! Prawe są smaczniejsze :)))

naj-najsmaczniejsze!! ;))

Maluśka cosik... wygląda jak indycza :P Ale może się "zwędziła" :)

Sprawdz 3-cie zdjecie.....mysle, ze wcale nie maluśka, a ze sie rozgotowala pieknie, to wcale nie musi byc cala na tym malym talezu......... chodzi aby czytelnik zrozumial jak to ma "zozdrobnic golonke",.... jesli nie ma pojecia o gotowaniu...

A dlaczego ta kosteczka taka mizerna? Na tym zdjęciu "skubanym"?

Ze swojej strony polecam także spróbować na wędzonych żeberkach/kościach. Moim zdaniem to obowiązkowy dodatek do zup typu grochówka/kapuśniak i bigosu.
Spróbuję zrobić na wędzonej golonce, choć nie widziałem nigdy w mięsnym. Raczej sam będę musiał uwędzić.

Wygląda smakowicie :) Niektórzy dodają grzyby suszone czy paprykę a i o powidłach śliwkowych słyszałam. Tu gdzie mieszkam nie widziałam golonki wędzonej, szkoda, bigos na wędzonce na pewno jest pyszny.

Jeszcze jabłko dodają.

O właśnie, jabłko też i śliwki suszone. A Ty co dajesz? W szybkowarze szybko pójdzie, och zazdroszczę :)

Szybkowar kupiłam po to, żeby golonkę ugotować :) Nie trzy godziny na gazie z widmem mega opłat za gaz, tylko 40 minut w szybkowarku. Wyszła przepyszna wtedy, zakup się opłacił :) Ja gotuję bigos tak, jak mnie uczyli w domu: wszystkie kości, kawałki mięsa, resztki wędlin, dwa rodzaje kapuchy, kiszona i świeża, grzybki, kiełbasa... śliweczki suszone lub wędzone. Co pod rękę wpadło. Nawet resztki białej kiełbasy jeśli takowe zalegały.

No i super :) Moja znajoma mówi że gotuje "bigos na winie" w znaczeniu że wrzuca co jej się nawinie ;) co znajdzie w lodówce.
U mnie w domu bigos też zawsze był z kapusty mieszanej, mięs mieszanych i kiełbaski :) Lubię jak bigos ma trochę wody/sosu żeby chlebek pomaczać :)
A teraz zła wiadomość: na Korfu nie ma kiszonej kapusty a jak sama próbowałam to nie wychodzi (gnije) :(
Ale jest i dobra wiadomość: mąż został już prawie przekonany do zakupu szybkowaru :D (bo tutaj w szybkowarze gotują tylko suchą fasolę i starego kozła a nie że prawie wszystko)

A propos "na winie" wino też można dodać, czerwone, jakie tam chcesz :) Nabądź szybkowar delimano, najmniej 6 litrów, mniejszy jest bez sensu.

Wiem, że wino też można ... w kuchni greckiej dodaje się wino prawie do każdej potrawy ;)

I zasmażka!!!

taki mam

No superowy jest, gratuluję nabytku! Niech Ci służy przez długie lata :) Tutaj pewnie nie ma delimano...

Co do kwesti kiszenia kapusty...
Jaka sól używasz?
Ja miałam podobny problem z kiszeniem ogórków...zmieniłam sól na koszerna i już więcej mi nie zgniły.

Próbowałam zmienić sól i nic z tego :( Wygląda na to, że tutaj jest po prostu za gorąco. Kiszę ogórki i słoje trzymam w starej małej lodówce, nawet napisałam o tym post ;) Smak tych ogórków jednak jest troszkę inny, ktoś skomentował mój post, że nie da rady zrobić identycznych w innych warunkach klimatycznych bo i mikroflora i bakterie są inne. Ale żeby i kapustę kiszoną tak przechowywać musiałabym mieć sporą chłodnię :D więc odpuściłam bo szkoda roboty... i oblizuję się smakiem :)

Oj! To nie dobrze, bo domowa kiszona kapusta jest wspaniała.

Tak, zgadza się ale to jest wtedy już inny przepis ;)
Bardzo polecam bigos z wedzonymi sliwkami i suszonymi grzybami.

..no i zrobiłem się głodny, smakowicie wygląda

Jak mozna nie lubic bigosu :) juz dawno nie mialem, bo daleko od babci, czas sie nauczyc robic samemu :) Dzieki za przepis.

Smaki teraz mam!!!

super! czas ugotować bigosik!

Po obiedzie, a ja znowu głodny :)

może nie zjadłeś wystarczajaco ;)

i follow u and also upvote..so,i think u also same with me...i invite u to come my blog and give me ur important upvote 👏

Bigosik z samym mięskiem, ale bez kiełbaski... mniam :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64222.08
ETH 3135.29
USDT 1.00
SBD 3.99