Moja wyprawa na Świnicę😎

in #polish7 years ago (edited)

Witajcie🙂

Zabiorę Was tym razem na Świnicę(2301 m n.p.m.). Jest to dobry szczyt na zapoznanie się z charakterem szlaków w Tatrach Wysokich. Można się na nią dostać z dwóch stron: łatwiejszy szlak z Kasprowego Wierchu(można wyjechać kolejką i łatwo zdobyć Świnicę) i trudniejsza droga, z przełęczy Zawrat, którą wybrałem😎💪Oto moja wycieczka z 02.08.2014. Zapraszam na krótką relację😁

0.jpg

Aby rozpocząć wędrówkę musimy się najpierw dostać do Doliny Pięciu Stawów Polskich. Ja standardowo zaczynam z parkingu Palenica Białczańska. Macie tutaj profil wysokościowy mojej trasy👇 Jak widać trasa długa i wymaga wysiłku podobnego jak wyprawa na Rysy. Mi pokonanie ponad 23 km z przerwami na odpoczynek, jedzenie i robienie zdjęć zajęło ponad 12 godzin. Od 6 rano do 18😁 Tak więc cały dzień z głowy. Dlatego Polecam trasę tylko latem, żeby Wam dnia nie brakło na powrót🙄

1a.png

Drogę do Doliny Pięciu Stawów pomijam bo nieraz już ją opisywałem. Idziemy stąd szlakiem niebieskim. Ścieżka na przełęcz Zawrat wygląda jak na zdjęciu poniżej👇Jest raczej długa i monotonna, ale przynajmniej bezpieczna🙂Jeśli chcielibyście wyjść z Doliny Pięciu Stawów Polskich, gdzieś ponad 2000 metrów nad poziom morza, to przełęcz Zawrat jest najbezpieczniejszym miejscem. Nie ma tu raczej przejść w pobliżu wysokich ścian, z których mogły by spadać kamienie. Tak więc Zawrat dla osób z jako taką kondycją będzie w pełni osiągalny. Z drugiej strony być tam i nie zdobyć szczytu Świnicy, oddalonego od Zawratu o jedyne 0.7 km pozostawiało by zapewne pewien niedosyt😁

1.jpg

Jesteśmy na Zawracie😎Na zdjęciu poniżej widzimy początek najtrudniejszego szlaku w polskich Tatrach, tzw. Orlej Perci👇 Szlak ten prowadzi od Świnicy, przez Zawrat i Kozi Wierch, aż do przełęczy Krzyżne, którą opisywałem ostatnio (https://steemit.com/polish/@astromaniak/moja-wyprawa-na-krzyzne). Ja po dłuższym odpoczynku tutaj, udaję się w stronę Świnicy. Drogowskaz na przełęczy Zawrat pokazuje czas dojścia na szczyt: 50 minut, ale trzeba liczyć, że zajmie nam to ponad godzinę. Dystans do pokonania nie jest duży, bo tylko 700 metrów, ale jest to fragment Orlej Perci, czyli typowa wspinaczka😁Dużo jest miejsc wymagających silnego użycia rąk, by się móc gdzieś podciągnąć czy wspiąć. Więc decydując się na zdobycie Świnicy od tej strony, musimy zdawać sobie z tego sprawę. Ja liczę na dobrą zabawę na tym najciekawszym fragmencie mojej wyprawy😍

2.jpg

Oto jedno z moich ulubionych miejsc👇😁 Pionowa ściana o wysokości około 10 metrów. W deszczowe dni raczej bym się tu nie wybierał. Cały szlak Zawrat - Świnica jest naszpikowany wszelkiego rodzaju żelastwem, pomagającym nam w trudnych miejscach. Warto mieć więc fajne rękawiczki do wspinaczki. Czeka Was cała masa łańcuchów i stalowych uchwytów😉Ale uwaga! Z tego powodu szczyt Świnicy uważany jest za jedno z najbardziej groźnych miejsc w Tatrach w czasie burzy! Dlatego wycieczkę tutaj planujcie tylko podczas dobrej, pewnej i wyżowej pogody.

3.jpg

No i jesteśmy na szczycie😎Mamy stąd wspaniały widok na Tatry Wysokie i część Doliny Pięciu Stawów Polskich. Możemy wrócić ta samą drogą(w sezonie tworzą się kolejki na łańcuchach) lub udać się w stronę Kasprowego Wierchu. Najbardziej męczącym fragmentem całej wycieczki jest samo podejście na Świnicę😕 Powiedział bym, że te 0.7 km bardziej męczy niż pozostałe ponad 20 km😁Mi jak widać pogoda dopisała w 100%. Takiej Wam życzę😉

4.jpg

Na koniec spojrzenie ze szczytu w stronę Kasprowego Wierchu👇 Widoczne Wysokogórskie Obserwatorium Meteorologiczne. A na jeszcze dalszym planie, widoczny nasz piękny Giewont😍Droga na Świnicę z Kasprowego Wierchu to około 3 km. Jej przejście jest łatwiejsze i zajmuje około 2 godziny. Jeśli więc chcecie zaliczyć ten piękny szczyt, to macie dwie drogi do wyboru. Dla leniwych jest możliwość użycia kolejki😁 To jedyny tak wysoki szczyt, gdzie można sobie trochę pomóc, startując z wysokości 1987 m n. p. m. Wybór należy do Was😉

5.jpg

Pozdrawiam wszystkich kochających góry🙂

All rights reserved by @astromaniak 2018

Sort:  

When you copy/paste or repeatedly type the same comments you could be mistaken for a bot.

Tips to avoid being flagged

Thank You! ⚜

Piękne widoki :) pozdrawiam

Musze się wybrać w Tatry...

Oj tak piękne widoki. Byłem na Kasprowym i widok zapiera dech w piersiach. Nigdy nie chciałem jechać w góry ale za namową małżonki udałem się tam i nie żałuje. Zwiedziłem Morskie Oko, Kasprowy oraz zaliczyliśmy piękny spływ Dunajcem. Jestem zachwycony górami. Byliśmy tam pod koniec sierpnia i pogoda była piękna. Kwaterę mieliśmy w miejscowości Ząb z pięknym widokiem na Zakopane.
Spacery po górach odpadają, nie dałbym rady jestem po dwóch zakrzepicach nogi prawej i lewej.

Widoki ze Świnicy są piękne, aż muszę jeszcze raz się tam wybrać :)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54552.37
ETH 2295.79
USDT 1.00
SBD 2.30